• Anonym

    Dåligt självförtroende

    Hej! Jag bara undrar om man kan bygga upp sin självkänsla genom egna övningar eller om man måste gå någon kurs eller hos en terapeut för det?

    Jag har kollat runt men allt verkar så dyrt och jag har inte råd och skulle behöva jobba med mig själv men kan man verkligen göra det enbart själv?

    Jag har svårt att ta kritik och är rädd att folk ska börja prata skit om mig.

    Jag ville försöka öka mitt självförtroende och har därmed börjat läsa till instruktör inom ett område jag är intresserad av vilket jag tror skulle hjälpa mig att kunna få bort den där rädslan. Nu känner jag ibland att jag kanske har tagit vatten över huvudet och skulle ha väntat ett tag tills jag har bättre självkänsla!?

    / Nina

  • Svar på tråden Dåligt självförtroende
  • Mental tränare

    Hej,
    Om du har övningar kan du alltid arbeta med dem själv för det är alltid du själv som ska göra dem. Däremot kan man behöva få hjälp att hitta de övningar som man kan arbeta med om man inte kommer på dem själv. I min blogg kan du hitta många övningar för självkänslan gratis så titta gärna där. Sedan handlar det om att man får en kontinuitet i sitt tränande för att det ska ge någon positiv effekt på sikt.

    catharinalindstedt.blogspot.com/

    Jag har även mailkurser som är väldigt billiga 149:- för tre månader där du får coachning som du kan läsa om på www.salveohealth.com. Men som sagt många övningar kan du hitta gratis i min blogg och du får gärna fråga mig om det är något du undrar över.

    Mvh,
    Catharina

Svar på tråden Dåligt självförtroende