• Lizzy5

    Fler som väntar barn 2011 i Växjö

    Hej!
    Jag är 36 år och plussade för andra gången nu i lördagsSkrattande. Jag skulle gissa att bf blir i maj någon gång. Efter att ha letat i alla trådar här och inte hittat någon som riktar sig till blivande Växjömammor 2011 så bestämde jag mig för att starta en. Hoppas det finns fler därute som vill följas åt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 13:12
    Jag har lagt upp en separat BF-lista för att slippa leta bland inläggen här. Jättekul om alla kan lägga in sig där!
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m55037238.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 15:34
    Jag lägger till bildtråden här också så slipper man leta bland inläggen efter den. Tack Bunny.
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m56920909.html

  • Svar på tråden Fler som väntar barn 2011 i Växjö
  • AnSo76

    Lablover säger även grattis här

    Vi klockade värkar igår kväll men så la dom av när vi la oss
    Trist!!
    Annars ska jag nog ge mig på att putsa fönster idag

  • Il y a

    Grattis Fröken sy och LabLover!

    Tjuren85:
    Jag har också massor av ilningar och fy vad det inte är skönt! Har också haft en del sammandragningar som känts, men sedan jag blev sjukskriven har det lugnat ner sig. Jag har två veckor kvar med halvtidssjukskrivning, och om arbetsgivaren inte skramlar fram en vikarie under den tiden (jag sa till i början av februari, ännu har INGET hänt...) så kommer jag att bli sjukskriven på heltid.
    Hur som helst: När jag träffade läkaren för sjukskrivningen undersökte han mig och jag hade inte öppnat mig någonting och livmoderhalsen var inte heller försvagad. Det kändes ju jätteskönt, jag har ändå tio veckor kvar. Så ilningarna tror jag inte är farliga i sig, även om jag verkligen kan tycka att det känns så. Det är nog bara bebis som trycker på.


    Alva 20090322
  • TjureN85

    Ilya: va skönt att det såg bra ut för dig, dåligt att de inte kan hitta en vikarie på jobbet bara, tråkigt när de ska vara ute i sista sekund med sådant :(
    jag ska till bm imorgon, ska se till så jag kan vara hemma på havandeskapspenning det sista nu, jag pluggar iofs men kan knappt sitta ner ibland så lika bra att lägga det på hyllan ett tag, har ju bara ca 5veckor kvar nu. men nu de sista veckorna så har jag fått mer sammandragningar, ilningar och ganska  mycket tryck neråt så är nog bäst att ta det lugnt.

  • Il y a

    Konfettiregn:
    Grattis! Ja, det är häftigt att kroppen kan och vet så mycket, eller hur Solig

    TjureN:
    Nja, problemet är inte att de inte kan... Fick veta igår att det var förankrat av min gamla chef hos vår chefredaktör att samma tjej som vikade för mig sist skulle få jobbet. Så det var så nära att det blev klart i februari när jag sa till om min graviditet... Sen dök det upp en omorganisation med ny chef, personalneddragning och fan och hans moster och då hakade hela processen tydligen. Nya chefen vill att en kompis till henne ska få viket. För "det är bra att få in henne i organisationen", varför det nu är bra när det finns en som redan kan allt och det dessutom är ett vik - vi blir ju orologa för att de tänker säga upp någon av oss till förmån för kompisen... Dessutom vill de byta placeringsort för viket från Växjö till Jönköping dit varken jag eller min kollega har möjlighet att pendla.
    Sjukt är vad det är (min man som jobbar med personalfrågor bara skakar på huvudet när jag berättar). Nu hoppas vi i alla fall på att vår chefredaktör kan tala våra chefer till rätta.


    Alva 20090322
  • TjureN85

    Ilya: fy vad jobbigt, hoppas att det löser sig till det bästa för er då, inte kul när de ska byta till annan ort och man måste lösa det på nått sätt..tråkigt när ens chef gör det som är bäst för en själv och inte andra.

  • Il y a

    Vi får se vad som händer. Nu har jag hållit på med den här omorganisationen så länge att jag snart inte orkar bry mig längre. Under hela min gravidtet (nu är det mindre än nio veckor kvar) har jag inte haft tid/ro att tänka på graviditeten/bebisen och framtiden. Jag tycker att det är dags nu. Så nu tänker jag på mig/oss. Imorgon träffar jag läkaren igen för att bedöma hur vi ska gå vidare med sjukskrivningen. Jag ska berätta om alla mina känslor för jobbet, att det blivit fysikt bättre av att vila, men att jag blir stressad av att knappast få någon avlastning på jobbet. Jag var uppe natten till igår och skrev ner alla tankar eftersom jag inte kunde sova.
    Egentligen vill jag ju inte gå hemma och dra på heltid i två månader, men förutsättningen för fortsatt halvtidssjukskrivning var att det anställdes en vikarie. Vilket ju inte hänt. På tisdag har chefredaktören och ordföranden i tidningens styrelse (tillika ordföranden i organisationen som ger ut tidningen) ett tala till rätta-möte med vår nya chef och hennes chefer. Jag håller tummarna och ska be läkaren avvakta en vecka till. Då skulle jag i alla fall åtminstone få tid att städa mitt skrivbord och försöka göra en överlämning till vikarien.

    Det blir skönt när jag kan släppa allt det här på riktigt!


    Alva 20090322
  • Svärdlilja

    Hej på er alla kända och för mig okända mammor,

    Vad jag förstår har jag träffat en del av er innan 2008, nu har jag fått mitt tredje barn, en liten Tage

    Är ni kvar här eller har ni bytt tråd eller förflyttat er till FB?

    Skulle vara jättekul att ses i vilket fall! 

  • Lizzy5
    Svärdlilja skrev 2011-05-19 23:44:30 följande:
    Hej på er alla kända och för mig okända mammor,

    Vad jag förstår har jag träffat en del av er innan 2008, nu har jag fått mitt tredje barn, en liten Tage

    Är ni kvar här eller har ni bytt tråd eller förflyttat er till FB?

    Skulle vara jättekul att ses i vilket fall! 
    Heeeej!
    Jättekul att du hittat hit också. Grattis till lillkillen! Vi håller till på FB numera. Det är mycket lättare att hålla koll där. Vår grupp heter Växjömammor 2011, så du kan leta upp den och skicka en fråga om att få vara med där. Vi har fika hos Sanne (Slant) på onsdag nästa vecka.
  • Ankra75
    Svärdlilja skrev 2011-05-19 23:44:30 följande:
    Hej på er alla kända och för mig okända mammor,

    Vad jag förstår har jag träffat en del av er innan 2008, nu har jag fått mitt tredje barn, en liten Tage

    Är ni kvar här eller har ni bytt tråd eller förflyttat er till FB?

    Skulle vara jättekul att ses i vilket fall! 
    Hejsan! Vår 2008-trÅd dog ut i samma veva som de flesta bÖrjade jobba igen, Jag tycker ocksÅ det vore kul att ses, är just nu mammaledig med vårt andra barn.
    ♥(¯`°?.¸ ღ Mamma till Linus 20080422 & Kasper 20101004 ღ ¸.?°´¯)♥
Svar på tråden Fler som väntar barn 2011 i Växjö