• CaCC

    Vårbebisar i Skövde med omnejd!

    Hej, jag heter Caroline och jag och min man väntar vårt andra barn i slutet av mars. Vi bor i Skövde och jag tänkte det vore kul att se om det finns fler i Skövde och här kring som väntar smått. Första, andra, tredje eller tioende spelar ingen roll.
    Vi samlas här!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 12:51
    Lägger länk till BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m54511778.html
  • Svar på tråden Vårbebisar i Skövde med omnejd!
  • MrsB

    Vi ska ha våran tredje bebis om allting går bra
    enligt FL 3 Maj 2011 men tror det kommer slutet av april för mina tidigare har kommit lite tidigare än beräknat..

    bor i skövde

    TS .Caroline Du kan ju göra också en tråd med BF datum bara så kan man BARA skriva i denna tråden..

    Var i skövde bor ni?

  • hjohanna

    Jag ska få bebis i slutet av april. Mitt tredje barn. Mina två tidigare är 5 o 7 år gamla

    Bor i Hjo, men det är väl för sjutton omnejd

    Mitt och nuvarande sambons 1 gemensamma barn. Jag har även en bonus-son på 8 år.

    Wiiie!


    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • CaCC
    MrsB skrev 2010-09-14 10:19:06 följande:
    Vi ska ha våran tredje bebis om allting går bra
    enligt FL 3 Maj 2011 men tror det kommer slutet av april för mina tidigare har kommit lite tidigare än beräknat..

    bor i skövde

    TS .Caroline Du kan ju göra också en tråd med BF datum bara så kan man BARA skriva i denna tråden..

    Var i skövde bor ni?
    Välkommen, kul att det är någon mer
    Vi bor i Skultorp. Var i Skövde bor ni?
  • MrsB
    CaCC skrev 2010-09-14 12:52:21 följande:
    Välkommen, kul att det är någon mer
    Vi bor i Skultorp. Var i Skövde bor ni?
    Vi bor INNE i The BIG City of Skövde...

    hjohanna: Välkommen

    Vi får se om vi blir flera vi e ju HELA TRE st nu ju yeaahh ;)

    Vart o hämtat mina småttingar på dagiset efter att de vart sjuka en hel vecka, det märktes av storakillen storböla när jag lämnade honom i dagis. Maken följde lillemannen till dagiset, jag vaknade med RYGGSKOTT idag så skulle inte vart så bra stöd med inskolningen för lillemannen när man inte kan sitta på golvet och kommer ju inte upp därifrån sen ;)
  • CaCC
    hjohanna skrev 2010-09-14 12:51:35 följande:
    Jag ska få bebis i slutet av april. Mitt tredje barn. Mina två tidigare är 5 o 7 år gamla

    Bor i Hjo, men det är väl för sjutton omnejd

    Mitt och nuvarande sambons 1 gemensamma barn. Jag har även en bonus-son på 8 år.

    Wiiie!
    Välkommen hit, det är klart att Hko är omnejd

    Hur mår du så här långt?
  • CaCC
    MrsB skrev 2010-09-14 13:32:56 följande:
    Vi bor INNE i The BIG City of Skövde...

    hjohanna: Välkommen

    Vi får se om vi blir flera vi e ju HELA TRE st nu ju yeaahh ;)

    Vart o hämtat mina småttingar på dagiset efter att de vart sjuka en hel vecka, det märktes av storakillen storböla när jag lämnade honom i dagis. Maken följde lillemannen till dagiset, jag vaknade med RYGGSKOTT idag så skulle inte vart så bra stöd med inskolningen för lillemannen när man inte kan sitta på golvet och kommer ju inte upp därifrån sen ;)
    Ryggskott är ingen hit, det har jag haft och det gör såååå ont.

    Hoppas att vi blir lite fler här inne i tråden
  • hjohanna

    Hej igen!

    Jag mår riktigt bra. Illamående emellanåt, men det har avtagit rejält det sista nu
    Tiden kryper ju fram. Vill ha en stor tjock mage NU!

    Idag är jag hemma och vårdar bonus-son. Har har ont i magen, rätt mysigt att ligga nerbäddade i sängen och känna att det är okej :)

    Hur mår ni? Några symptom?

    Hoppas ryggen gett med sig MrsB. Låter inte alls kul.


    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • MrsB

    Yeapp idag var det STORA dagen när jag lämnade min minsting skrikandes och gråtandes på dagis så han får vara där själv...åhhh min mamma hjärta gick i tusen bitar men VET att han slutar direkt när han inte ser mig mer men ändå åhhh...

    Så idag har jag varit helt SJÄLV som jag inte varit sen jag började få barn...konstig känsla kan jag lova...
    Snart bär de av och hämta upp killarna från dagiset och höra hur har det gått med lillemannen...

    Jag mår ortroligt bra idag, efter en lång varmbad och lite lätt massage av maken igår kväll så är ryggskotten nästan nästan borta idag...men som sagt man ska ju inte ligga still när man har de då kan de bli värre...

    Ingen illamående bara när jag känner lukten av snabbmakaroner och ketchup usch...
    Nästa måndag har jag min första kontakt med MVC igen blir roligt att träffa MIN barnmorska..
    Riktiga inskrivningen blir ju inte förren oktober...

    Hur har eran  SOLIGA onsdag varit...?

  • CaCC

    Jag mår för det mesta rätt bra. Illamående ibland och kan få kräkkänslor vid vissa dofter som kaffe eller snus (min man snusar). Har emellanåt lite svårt för att äta men det brukar ge med sig. Dock är jag för det mesta fortfarande väldigt trött, vill göra massa saker men kommer inte igång.
    Har dragits med små blödningar i 2,5 vecka nu som vi inte vet var de kommer ifrån, så jag får inte lyfta, bära eller ha sex. Men sex är jag inte så sugen på ändå med tanke på blödningarna Obestämd
    Mage har jag börjat få fast livmodern lägger ju än så länge rätt långt ner, men musklerna i magen har ju inte direkt kommit tillbaka sen förra graviditeten.

    Idag har jag varit på VC och tagit blodprov. jag tar nämligen Fragminsprutor på grund av att jag har haft blodpropp i yngre år. Så provet nu var till för att se hur dosen verkar. Sen har jag och Emilia, vår dotter på 15 månader, ritat lite och ätit god lunch och nu ligger hon och sover middag.
    Jag tänkte att jag skulle putsa lite fönster, men det började regna

Svar på tråden Vårbebisar i Skövde med omnejd!