• hoffa8

    Pappa 2011 i gbg

    Halloj!! 34 årig kille som ska bli pappa i mars 2011, finns det fler blivande pappor i gbg som ska få barn runt mars? Vore kul att snacka ´med någon några om allt egentligen. Hur planerar ni!!! Vilken Barnvagn, ja det mesta... Hoppas vi kan höras.
    Jimmy

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-13 14:51
    Snart är det dags för ultraljudet vecka 18!! hur coolt är inte det!!! Spännande tycker jag. Vad tyckte ni killar som har upplevt det?

  • Svar på tråden Pappa 2011 i gbg
  • maybe baby

    Tjena :) Tjejen har en liten blivande fotbollspelare i magen som e beräknad att landa i februari 2011 :) vi va på ultraljudet 9 sep.. Och jag kan lova dig att det e det bästa du nånsin sett på en tv skärm :) Barnvagnar har vi letat ihjäl oss efter men har hittat en nu som heter baby city jogger elit... Som uppfyller alla våra krav :)

  • hoffa8

    Va ett tag sen jag var inne här på pappagruppen/forumet. Kul att du hörde av dig och skönt att höra att barnvagnen är avklarad för er del. Vi köpte en Teutonia fun som vi är supernöjda med, eller vi har beställt den och den kändes kalas.
    Vi är i 22veckan nu och det är så underbart med att få känna att det sparkas inne i magen på sin älskade flickvän, vilken känsla det är. DET är mitt BARN wow tycker jag.
    Håller med dig i att ultraljudt var en wowgrej.
    Hoppas vi kan höras med under tiden tills födsel sker, vore skoj att snacka med nån som är i samma underbara sits. Må gott/ Jimmy

  • Sikki Mixx

    Tjena tjena. Här var det skralt med inlägg. Jag och tjejen har Bf i april!
    Vi var på ultraljud i torsdags, svävar på moln ännu!

  • hoffa8

    Visst är det underbart när man kollar på skärmen, tycker det var magiskt. Frågade ni pm barnets kön? vi har inte gjort. Vi tar en suprise på det.
    Har ni börjat förbereda saker än? typ barnvagn och säng och sådant? vore kul att höra mer under gravideteten!! ta hand om er. så hörs vi.

  • Sikki Mixx

    Ja det var riktigt häftigt.
    Ja vi frågade faktiskt, det var väldigt svårt att hålla sig. Man kan aldrig vara säker men det är en liten tjej som ligger där inne och busar.
    Vi har faktiskt köpt en hel del. Vi resonerade som så att om
    Man kollar på blocket i rätt god tid så kan man också vara rätt kräsen. Vi har hittat en hel del riktigt fina saker på blocket.
    Nästa är väl vagnen, de har rätt bra erbjudanden nu runt i kring. Vi är nästan helt säkra på att det blir en Brio Go.
    Ni då hur ser det ut för er?
    Ha det gött.

  • hoffa8

    Halloj!!
    Grattis till er och erat kön!! va roligt, jag förstår vad du menar med att inte hålla sig, kände liknande med.
    Men vi lyckades hålla oss, eller det var jag som ville att vi skulle hålla oss, men min flickvän va mer nyfiken.
    Vi har handlat en del babykläder under höstens gång, mest så är det babykläder under första 3 månaderna. Finns ju en hel del att handla som är neutralt och inte kostar skjortan... Det springer lätt iväg!!! Ang barnvagn så bokade vi den för 3 veckor sedan, vi föll för en Teutonia Fun. Vi ville ha en spm var smidig att röra sig med och inte för tung. Det som vi tyckte var bra är att den har svängbara hjul fram gör det hela väldigt smidigt. Sen så blir det ju födsel i mitten av mars och våren är på ingång då. Så vi tyckte den var bäst för oss, sen har min syster en lika dan. Men det är som en helt ny värld när man tittar på barnvagnar!!!!Skönt att det är avklarat nu.
    Nu så har vi kommit så långt att man kan trycka på magen då besvarar bebisen det med att trycka tillbaka, helt underbart roligt. Har ni kommit dit så du kan känna den sparka ordentligt??


    Om inte så vänta bara.....


    Ha så gott min vän!!!!

  • Nila007

    Bor också i Gbg och skall bli pappa i början av mars om nu allt stämmer.
    Börjar nästan kännas stressat nu. Vi har inte fixat något alls inför dagen D.
    Men tänkte försöka klara av det nu i Januari.

    Skulle vara kul att träffa några andra blivande föräldrar i Gbg. 

  • Sikki Mixx

    Tjena!
    Vi har varit tvärtom och det mesta redan. Vi ska ha i april. Då blir man stressade över det för att man fixat det mesta. Så det blir man hur eller hur:) men det är ju gott om tid så det är bara att köra igång.

    Har ni många vänner förresten som inte har barn? Hur är de idag?

  • Velon

    Om ni skall ha i mars så har ni en mycket spännande tid framför er.....
    Vi/ Jag fick våran grabb på Julafton.... Han skulle komma den 3/1 men hade tydligen bråttom!
    Kan bara rekomendera er pappor att se till att även ni har en "väska packad" innan det är dax!
    När väl stunden kommer som man så länge set fram emot så kopplar hjärnan bort "ALLT" annat...
    Tänk inte ens tanken att "kameran tar jag med när vi åker"... Precis allt SKALL vara packat i väskan! :)
    För hur det än är så kommer ni säkert som jag att absolut inte vilja bli tvungen att "köra hem" för att hämta något som glömts. Man vill bara vara med barnet, ja kanske mamman med förståss och absolut inte lämna dem i onödan!
    Glöm inte heller att se till att "baby skyddet" /stolen kommer med.... Ni skall ju trots allt hem med... :)

  • hoffa8

    Halloj blivande pappor och redan pappa!!
    Kul att fler hittat hit, vi är ju nu i vecka 33 och det är spännande, måste säga tack för tipset att även pappan ska se till att ha packat väskan sin.
    Vi har köpt lite då och under tiden som gått för att underlätta sedan vid födsel, som tlx barnsäng med tillbehör, kläder för 2-4 veckor, samt lite blöjor och tillbehör ibörjan.  Det som är lite nervöst för våran del är att den lille vill ut tidigare, jag ska börja på et nytt jobb den 21/2 med utbildningi köpenhamn och kommer hem veckan efter och födsel är beräknad 11 mars, så det känns lite så där.... Men annars så måste jag säga att det är så underbart att se och känna den lille sparka i mammas mage.
    Vi ska börja gå på prfilaxkurser nästa vecka 27, 28 tror jag det är i frölunda torg. blir roligt och spännande.
    Hoppas vi kan följas åt den sista tiden för att kanske ses nån dag.
    Jimmy

Svar på tråden Pappa 2011 i gbg