• MHK

    Vad är max ålder för att skaffa barn?

    Vad är max ålder för att skaffa barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?
  • tideloo

    Jag anser att man skaffar barn så man kan vara delaktig i barnens liv en lång tid,jag anser att är man över femtio så kommer de flesta inte orka på samma sätt!finns såklart undantag,men spontant tycker jag att är man över 45 så är man för gammal(men det beror ju som sagt på)

  • MHK
    tideloo skrev 2010-09-13 08:40:43 följande:
    Jag anser att man skaffar barn så man kan vara delaktig i barnens liv en lång tid,jag anser att är man över femtio så kommer de flesta inte orka på samma sätt!finns såklart undantag,men spontant tycker jag att är man över 45 så är man för gammal(men det beror ju som sagt på)
    Mina föräldrar är 65 resp 73 och jag själv é 28, minns dem endast som sjuka och trötta. Vi har inte varit på bio någon gång i hela mitt liv. Har bara varit ute och fikat men inte alls mycket. Själv har jag en son på 1 1/2 år och är nu gravid, vill gärna vara delaktig i deras liv när de blir större. Max gräns é 40 -, jag skulle inte vilja skaffa barn efter 40.  
  • livet med barn

    beror lite på om det är 1a barnet eller ej, men jag tycker nog att man bör nog vara under 40 i alla fall


    ~ William 13/2 ~
  • La Lola

    Under 50.


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Elli47
    MHK skrev 2010-09-13 08:44:19 följande:
    Mina föräldrar är 65 resp 73 och jag själv é 28, minns dem endast som sjuka och trötta. Vi har inte varit på bio någon gång i hela mitt liv. Har bara varit ute och fikat men inte alls mycket. Själv har jag en son på 1 1/2 år och är nu gravid, vill gärna vara delaktig i deras liv när de blir större. Max gräns é 40 -, jag skulle inte vilja skaffa barn efter 40.  
    Men då måste dina föräldrar ha varit sjuka! Mina föräldrar var 39 när jag kom (yngst av fyra syskon) och mina föräldrar var aktiva och i full gång jämt! Så man ska inte generalisera... Pappa är 84 nu och fullt frisk förutom lite ryggproblem, mamma dog däremot för två år sen... men hon hann bli 82 år iallafall. Jag är 45 och har två barn som är 8 och 10 år gamla och jag betvivlar att de kommer att tycka att jag är sjuklig och trött, vi reser mycket och gör allt möjligt.
  • CeeJay

    Under 50 år. Mest pågrund av att jag inte tror att det är bra för kroppen att vara äldre än så och vara gravid.

    Bara för att man får barn ung betyder inte det automatiskt att man kan vara delaktig i sitt barn och  barnbarn. Mina föräldrar var 24 och 26 när de fick mig, pappa var 30 år när han blev allvarligt sjuk. Mamma dog som 53-åring och pappa som 57-åring. Ingen av dom fick träffa något av sina 4  barnbarn.

  • Tecken

    Svårt, jag vill inte ge andra en barn-gräns. Runt 50 kanske? Finns ju massor med gubbs som är runt 50-60-70 och skaffar barn.

Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?