• Gostosa

    Vad gör ni när er bebis inte slutar gråta?

    Jag undrar vad ni gör när er bebis inte slutar skrika fast ni har försökt med allt. Man vet 100% att han inte är hungrig, måste byta blöja el behöver närhet. Likadant när dom är övertrötta men är upptagna av att skrika så att dom inte kan komma till ro för att sova. Några tips till mig

  • Svar på tråden Vad gör ni när er bebis inte slutar gråta?
  • alvaereva

    När det hände med min dotter köpte jag en bärsjal. Efter att jag hade henne i den när hon blev kinkig så var hon aldrig otröstlig längre utan hon grät aldrig sålänge hon inte var hungrig.

  • Gostosa

    Har nyss beställt en manduca har hört att den ska va jättebra. Funkar inte den får jag skaffa mig en bärsjal. Är den svår att knyta.

  • LehaneFamily
    Helene70 skrev 2010-09-14 16:03:07 följande:
    Jag håller i famnen samtidigt som jag vaggar, pratar lugnande, sjunger och bara finns där.
    Smile like you mean it
  • alvaereva
    Gostosa skrev 2010-09-14 16:11:32 följande:
    Har nyss beställt en manduca har hört att den ska va jättebra. Funkar inte den får jag skaffa mig en bärsjal. Är den svår att knyta.
    Nej det är rätt lätt om man lägger ner fem minuter av sin tid åt att läsa instruktionerna
  • mammaNena

    stoppar skrikande unge i vagnen och går utanför ytterdörren. hade en sån period innan i förmiddags, när himmlen hade öppnat sig och här vräkte ner regn! då va det bara på med regnskydd på vagnen och regnrock på mig och gå ut Obestämd men men, det funkade iaf!

  • Gostosa

    Jag har oxå lagt honom i vagnen o han har blivit tyst innan jag kommit ut från dörren, el så fort jag kommit ut. Det har inte funkat dom 3 senaste dagarna, jag misstänker att han har ont i magen. Vill inte säja att det är kolik, men han blir jätteledsen o arg drar ihop benen uppåt o skriker tills han blir röd i huvet. Kolik barn ska ju vara otröstliga o det är han inte det går att trösta honom till sist.
    Nu har jag varit iväg o handlat en Mam nappflaska o Semper magdroppar hoppas det ska bli bättre.

  • vittra

    Håller i famnen helt enkelt. Behöver jag göra något under tiden så får hon sitta i sjalen och bara hänga med. Försöker amma med jämna mellanrum, oftast räcker det ju bara man ger bröstet men ibland fortsätter ju oroligheten ändå och särskilt då vår minsta oftast inte somnar vid bröstet heller... men försöker alltid med bröstet först. Har märkt att vår minsta i princip alltid slocknar i sjalen så fort man börjar pyssla med annat, tex som att gå ner och hänga tvätt eller så... Sån tur hade vi dock inte med äldsta dottern, men man kan inte göra mer än att hålla om, även om de inte slutar skrika...

  • Gostosa

    Jag fick låna en graco bärsele har provat den 2 gånger idag. Han var redan lite orolig när jag satte honom i den så jag får väl prova igen o se om han gillar den.

  • vittra
    Gostosa skrev 2010-09-14 17:41:38 följande:
    Jag fick låna en graco bärsele har provat den 2 gånger idag. Han var redan lite orolig när jag satte honom i den så jag får väl prova igen o se om han gillar den.
    Blev han inte lugn efter att han fått sitta en stund då? Det är ju framförallt när mina döttrar redan har varit oroliga som jag har satt dem i sjalen och då har de blivit lugnare. Dock så verkar iofs vår minsta inte gilla selen lika mycket som sjalen, eller så beror det på vem som bär för det är pappan som brukar använda selen..
  • Gostosa

    Jag tror att han var hungrig o trött han både gilla o gilla det inte. Är han hungrig så passar såklart bara mat just då.
    Läste om kolik att barn ibland äter jättemkt fast dom nyss ätit, att dom förväxlar koliken med hunger, han har ont i magen så vet inte om det var därför han inte kom till ro i selen.

  • vittra

    Ja är de hungriga fungerar ju inget annat såklart, därför testar jag alltid först med bröstet
    Jag är skeptisk till den slutsatsen om kolik, utifrån min egen erfarenhet av äldsta dotterns beteende som hade kolik i ungefär ett halvår så blev det bara värre när jag försökte att inte amma så ofta... (på bvc:s inrådan) och bröstet är ju inte bara mat, det ger ju även rent biologiskt en lugnande effekt (både på barnet och mamman) och fungerar ju även som tröst.

  • Eligrabbarna

    Bära, bära, bära...
    Funkade bra med en bärsjal när sonen var riktigt liten, då blev han tyst ganska snabbt. Annars var det bara att härda ut alla timmarna...

Svar på tråden Vad gör ni när er bebis inte slutar gråta?