• Fru O Mamma Kokkonen

    ÄNTLIGEN har vi lyckats...

    Jag fick ett svagt plus redan på rd8 men idag på rd11 desto tydligare..

    Är så glad.. men ändå så orolig..

    Försökt få barn i snart tre år med min nuvarande sambo.. Ett år i IVF - svängen, sex insättningar (2 färsk och 4 frysförsök).. Nu är jag ruvare till två små och har blodförtunnande som ska minska riskerna för missfall (fick ett tidigt mf förra ruvartiden, se gärna familjelivsbloggen)... så jag vet att jag verkligen har dom bästa förutsättningarna..

    Jag svär på att jag inte är den enda som känner denna oro, när man äntligen lyckats.. men.. Så vill jag bara ringa till kliniken för att boka tid till ultraljud, men får vänta ett tag då officiella testdagen inte är först än på dag 18 alltså om en vecka.. Puh..

    Ville mest skriva av mig..



    Vill ju sååå gärna....


  • Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi lyckats...
  • Fru O Mamma Kokkonen
    mulan skrev 2010-09-15 21:38:37 följande:
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!
    Tyvärr är det svårt att bli av med oron för MF, men den blir iaf mindre efter RUL runt v 18 .

    Gick själv in i v 25 idag efter 4,5 års kamp med 7 ruvningar och 2 MF

    Lycka till!!!!!
    Oj du vet ju vad du pratar om.. tyvärr måste man ju säga.. men jag känner jag skulle nog bli liiiite lugnare med om jag bara fick komma till ultraljudet om cirka tre veckor.. se ett litet pickande hjärta är ju alltid något eller hur? Eller kändes det inte lite lugnare?

    Grattis, ÄNTLIGEN!!!
  • mulan
    Nuttans Mamma skrev 2010-09-15 21:48:12 följande:
    Oj du vet ju vad du pratar om.. tyvärr måste man ju säga.. men jag känner jag skulle nog bli liiiite lugnare med om jag bara fick komma till ultraljudet om cirka tre veckor.. se ett litet pickande hjärta är ju alltid något eller hur? Eller kändes det inte lite lugnare?

    Grattis, ÄNTLIGEN!!!
    Jo varje VUL/UL har gjort mig lugnare, men RUL är ändå den gången jag blivit mest lugn
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Nuttans Mamma skrev 2010-09-15 22:14:41 följande:
    Fast dit är det för länge för mig att längta.. ett steg i taget.. hihi....
    RUL  var mitt 4:e VUL/UL så du hinner nog också med några på vägen

    Har du möjligthet att göra NUPP/KUB så gör det mest för att då får du se bebisen en extra gång . Man får inte nog av att de bebisen sprattla på tv skärmen

    Just nu sparkar bebisen i magen och det är sååå mysigt
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Fru O Mamma Kokkonen
    mulan skrev 2010-09-15 22:22:20 följande:
    RUL  var mitt 4:e VUL/UL så du hinner nog också med några på vägen

    Har du möjligthet att göra NUPP/KUB så gör det mest för att då får du se bebisen en extra gång . Man får inte nog av att de bebisen sprattla på tv skärmen

    Just nu sparkar bebisen i magen och det är sååå mysigt
    Mysigt vill med känna något i magen, vad som helst.. hihi.. lite dans eller så.. Jag har hört om man bär tvillingar, finns ju chans så.. iaf gör man kontroller oftare, men jag vet inte..

    Två ultraljud blir det ju iaf..

    Men NUPP/KUB känner jag att jag inte behöver, det är bara för att se om barnet har DS?

    Mysigt med sparkar!!!
  • Fru O Mamma Kokkonen

    Hallå... Ruvardag 14 idag... Har uppdaterat familjelivsbloggen med tester och digitalt.. Jag mår bra, men illa. Konstant hunger i princip klarar jag mig i två - tre timmar sen mår jag konstigt av hunger... E i princip aldrig hungrig efter att jag gjorde min magsäcksoperation.. Ultraljudsdatum är satt till 6/10... Det är inte alls länge dit... Längtar som en toka iaf.. Men snart....


  • mamman0301
    Nuttans Mamma skrev 2010-09-14 22:20:34 följande:
    Jag fick ett svagt plus redan på rd8 men idag på rd11 desto tydligare..

    Är så glad.. men ändå så orolig..

    Försökt få barn i snart tre år med min nuvarande sambo.. Ett år i IVF - svängen, sex insättningar (2 färsk och 4 frysförsök).. Nu är jag ruvare till två små och har blodförtunnande som ska minska riskerna för missfall (fick ett tidigt mf förra ruvartiden, se gärna familjelivsbloggen)... så jag vet att jag verkligen har dom bästa förutsättningarna..

    Jag svär på att jag inte är den enda som känner denna oro, när man äntligen lyckats.. men.. Så vill jag bara ringa till kliniken för att boka tid till ultraljud, men får vänta ett tag då officiella testdagen inte är först än på dag 18 alltså om en vecka.. Puh..

    Ville mest skriva av mig..



    Vill ju sååå gärna....
    Jättegrattis!!!!!!!
Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi lyckats...