• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden vuxen med blöja
  • Anonym

    Tror nog att du har valt rätt forum, det här med inkontinensbesvär verkar vara svårt för de flesta att prata om så känsliga rummet passar väl bra.
    Svårt att svara på frågan hur många vi är som har liknande bekymmer som du,säkert fler än man kan tro jag har det i allafall och känner igen mej i mycket av det du skriver.

  • ElisaT

    Vet inte om det är rätt forum men det går väl bra här?  Jag är ganska ny här. 
    Men säkert så är det vanligare än man tror. Både min syster och jag har dom här problemen så jag känner också till hur det är.

  • ElisaT
    luluf skrev 2010-11-15 16:48:02 följande:
    Hej!
    vad är det du har för sorts blöja?
    Frågar du mig?

    Lite privat men Attends pull-on och någon gång slip
  • Anonym

    Tror nog att fråga var ställd till Labina, men ändå konstig fråga tycker jag vad spelar det för roll vilken blöja man använder.

  • ElisaT
    Anonym skrev 2010-11-17 14:10:12 följande:
    Tror nog att fråga var ställd till Labina, men ändå konstig fråga tycker jag vad spelar det för roll vilken blöja man använder.
    Kanske någon som är på väg att börja? Men då vore kanske en mer allmän fråga är mer på sin plats?
    Det kan ju inte vara till så mycket hjälp vad jag har, men det bjuder jag på.
  • Anonym

    Generöst bjudet Elisa, tänkte bara att innan man ställer en sådan fråga kanske det vore bra att berätta lite om sej själv
    exvis vilken åkomma man besväras av.Kanske finns fler här som gärna delar med sej av sina egna erfarenheter om inkontinens och gärna kommer med lite goda råd hur man bäst hanterar det?

  • labina

    Om frågan var till mig så är det mest attends pullon och slip active, för det är det jag får av vårdcentralen. Är jag på resande fot är det vad jag får tag på i det land jag är, om det jag har med mig tar slut..

    Men då kommer jag osökt in på hur svårt det är i Sverige. Jag kom med flyget från USA förra året när askmolnet lamslog flygresenärer och väl i Stockholm för vidar flyg till min hemort (som var inställd) och mitt bagage var inte med planet från USA så tog blöjorna slut. Jag försökte med apoteket på flygplatsen men det hade dom inte i sitt sortiment??????? så jag fick med bindor och papper ta mig vidare i både tåg, buss och bil till hemorten 1 dygn senare.... snacka om skavsår mellan benen......

  • Sofia L

    Jag har liten blåsa och använder blöja ifall jag måste gå ut på stan. Använder hellre blöja än kissar ner mig, för jag hittar sällan en toa när jag måste gå. Några av mina kompisar gör samma sak men hur vanligt det är vet jag inte.

  • labina

    Det är nog vanligare än man tror att även vuxna går med blöja, jag är iallafall glad att det lyfts fram och andra vågar skriva om det...

Svar på tråden vuxen med blöja