Inlägg från: Justess |Visa alla inlägg
  • Justess

    Scrappa på datorn 18

    Har kommit fram till att det är något knas på min dator, jag ser TS på makens dator. Inte en aning om hur jag ska lösa det. Som tur är ser jag alla inlägg iaf.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Sing Star skrev 2010-10-31 00:11:25 följande:
    Längst upp till vänster finns en ikon du kan trycka på som heter Visa trådsart, prova att trycka på den och se om trådsarten kommer fram.
    Inte det felet, tyvärr. Ser en låååång TS utan text. Måste försöka klura ut vad jag blockerat som gör att det blir så här... Tungan ute
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess

    Lägger in min första LO på "hundra år".

    Mina fina barn copy.jpg

    Var tvungen att spana reda på en skiss för att komma igång. Snacka om ringrostig...


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Heleri skrev 2010-10-31 10:17:50 följande:
    Jag har gjort en hel drös efter att inte ha scrappat på flera år känns det som...var "tvungen" eftersom svärfar skulle få en fotobok i 70-årsepresent som minne från vår USA-semester förra året
    Här är några av dem:

    dennys.jpg treerikssontampabay.jpg

    shopping.jpg sunrise vista.jpg
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess

    I trådstarten finns länkar till sidor för nybörjare. Du hittar bland annat länken till min blogg:

    Digiscrappa med Tess

    I min blogg har jag en del tips för nybörjare.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess

    Jag har länkar till freebies och även länkar till sidor om scrapbooking.

    Ett sätt att komma igång kan vara att "härma" andras LO tills man fått lite känsla för komposition mm. Jag har digiscrappat sedan 2005 men brukar ändå härma andra när det gått lång tid mellan scrapparna. Det ger en liten kickstart. Jag brukar surfa runt och inhämta inspiration från bl.a. www.digishoptalk.com.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    trollbuset skrev 2010-12-09 23:07:33 följande:
    Årets julkort   
    Urtjusigt! Måste fixa vårt snart. Har inte ens fotat än.
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess

    Och jag gör på följande sätt. Jag lägger en dropshadow/skugga på lagret. Sedan frikopplar jag skuggan (create layer) och vränger till den med hjälp av perspektiv, distort/förvräng och scale/skala. Slutligen ändrar jag till passande opacitet.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Pochahontas skrev 2010-12-21 12:39:53 följande:
    Justess: Det där har jag aldrig provat! Helt nytt för mej att man kunde göra så. Ska testa det. Det låter ju enklare än min metod.
    Det är det som är så häftigt med Photoshop; trots att jag hållit på aktivt i 5 år och lite sporadiskt innan dess så lär jag mig hela tiden nya funktioner eller nya sätt att göra saker på.
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Coca cola light skrev 2010-12-22 22:53:09 följande:
    Jag brukar använda mig av drop shadow, men det kanske inte räcker? Jag klickar i rutan för drop shadow så fort jag lägger en ram eller annat. Men man kanske behöver göra mer skuggor? Jag tar tacksamt emot alla dina tips och du får gärna förklara.
    Variera djup och opacitet på skuggorna men försök att ha ungefär samma vinkel på alla. Ibland kan man lägga på lite inner bevel eller inner shadow för att få en mer tredimensionell känsla.
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Helena 78 skrev 2011-02-01 09:35:35 följande:

    Jag har börjat scrappa lite grann på datorn.


    Kika gärna in på min sccrapblogg & säg vad ni tycker... helenascrappar.wordpress.com


    Visst är det roligt? Själv har jag en svacka på grund av tids- och orkbrist.
    Om jag får komma med ett tips rekommenderar jag att du lägger skuggor på de olika "elementen". Bilden får mer djup och se mer verklig ut. Men det är ju iofs en smaksak.  
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Birdie skrev 2011-02-01 15:13:44 följande:
    Hejsan!

    Från och med i morgon har ni möjlighet att starta egna Medlemsgrupper. Solig
    Läs mer om fördelarna och hur det fungerar här:
    www.familjeliv.se/Start/1.1093405
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Birdie skrev 2011-02-03 00:01:28 följande:
    hmm min är ju också för digital scrapping..
    Sorry, jag uppfattade att det som att det var vanlig scrapping eftersom det bara stod scrapping.
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess

    Hur gör vi då? Jag har ju lagt in alla länkar samt uppdaterat brutna länkar mm i presentationen till den grupp jag startade.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess
    Yosa skrev 2011-02-12 16:32:57 följande:
    Hittade precis till denan tråden...vet inget om detta men skulle vilja lära mig lite mer. Jag har jobbat en del i Photo Filtre. Kan man scrappa där tror ni? Vart framkallar ni eller hur?

    Hoppa in i gruppen som är en fortsättning på denna tråd. www.familjeliv.se/Forum-11-240/m55180759.html?http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/digital-scrapbooking-23


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Justess

    Administratör = värd. Är lite Facebook-skadad...


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
Svar på tråden Scrappa på datorn 18