• Min älskade dotter

    Kramp i magen...

    Hej alla!Gravid i vecka 6 (5+1)

    Har en fråga...ursäkta detaljerna...imorse kände jag i panik att jag behövde gå på toa,har typ varit hård i magen varannan dag och lös varannan dag.skulle bara fixa en grej i köket och fick sån sjuk kramp i magen,kunde knappt stå upp, smärtan va lite mer åt högra håller. Det blev bättre efter toabesöket.Beror detta på tarmarna eller är det ngt annat...?Är det lixom trångt därinne så det känns mer nu när man är gravid.

    Kram!

  • Svar på tråden Kramp i magen...
  • pölsan

    Hej Frida!
    Nog kan det vara tarmarna, men också ligamenten till livmodern, kan göra hur ont som helst när de sträcker på sig. Men ring ackis rycker jag! Jag fick jätteont, tyckte det var skönt att prata med ett "proffs".  Hopppas du slipper mer kramp{#emotions_dlg.flower}

  • Min älskade dotter

    tack tjejer!

    Inte speciellt stressad,inte vad jag känner iaf,men visst är det en stress att fundera mkt på skrutt.

    Ringde till ackis,pratade med bm,inte den jag tkr bäst om,menmen...hon sa att det inte va mkt at fundera över,då man ska reagera är om man får ihållande värk och blödningar,annars kunde jag vara lugn.

    Vul har jag 2 nov,känns som en evighet...

    Kramisar!

  • Älskarlivet

    Skönt att ha fått svar.

    Stress kan vara så mycket. Behöver t ex inte vara enbart stress på jobbet, kan vara matlagningen hemma, en släkting som är sjuk, en konflikt, en icke-hjälpnande partener, och precis som du säger stress över att faktiskt vara gravid.

    Jag säger inte att du är stressad utan jag bara menar att man kan vara stressad utan att veta om det .

    Lycka till!

  • Min älskade dotter

    hej!va på vul 2nov,allt såg jättebra ut!sen fick jag ont i magen och va på vul i torsdags,även då mådde lillskrutt bra!så hoppas verkligen att allt kommer gå vägen:)
    kram

Svar på tråden Kramp i magen...