• Anonym (brunhårig)

    Rödhåriga barn, vad hade de för färg som spädbarn?

    Ni som har rödhåriga barn, vilken färg hade barnet när det föddes o de första månaderna? Jag funderar på om min kille blir en rödtott, han har brunt hår men i ljuset ser det riktigt rött ut. Kan det ljusna och bli rött (orange)? Ingen av föräldrarna har rött år så det vore lite otippat

  • Svar på tråden Rödhåriga barn, vad hade de för färg som spädbarn?
  • hmcc

    Nu är det rödhåriga barn du frågar men jag svarar ändå.

    Min unge var rödhårig då hon föddes.

    Ingen av oss har rött i släkten, men hon blev blond efter ett par månader

  • Anonym (brunhårig)

    Ja, jag har sett andra barn i familjen som föddes mörka, sen blev lite rödhåriga och sen linntottar, därför jag undrar Vi får se hur det blir med lillen. Tappade ditt barn det röda håret eller övergick det i ljust?

  • Anonym (redhead)

    Jag är själv rödhårig men föddes med tjockt svart hår. Några månader efter födseln tappade jag allt hår och det som växte ut var rött. Min mamma är brunröd och pappa har mörkt brunt, nästan svart hår.

  • Kina79

    Ingen av oss föräldrar eller mor/farföräldrar har rött hår.
    Men två av våra tre döttrar har rött hår.
    Stora tjejen föddes med mahognyrött hår och är nu ganska ljus (kolla i galleriet)

    Sen är mellantjejen blond

    Yngsta tjejen är 6 månader och har oxå rött hår, dock inte samma röda färg som storasyster - så vi får väl se vad det blir av det (finns foton på henne med i galleriet)

    Ingen av våra döttrar har tappat nåt hår, utan har fötts med riktigt hår (inget bebisfjun) som bara har växt och växt...

  • Anonym

    Mina barn är rödhåriga och var rödhåriga när de föddes.

  • Anonym (brunhårig)

    Intressant, fler som vill svara?

  • hmcc
    Anonym (brunhårig) skrev 2010-11-05 09:34:40 följande:
    Ja, jag har sett andra barn i familjen som föddes mörka, sen blev lite rödhåriga och sen linntottar, därför jag undrar Vi får se hur det blir med lillen. Tappade ditt barn det röda håret eller övergick det i ljust?
    Hon tappade det.
  • Isa83

    Min son har varti rödhårig från början (Jag är rödhårig). Nu är han 2½ år och det har börjat blir liiite mer åt det bruna hållet. Färgen skiftar väldigt mellan årstiderna
    Både jag och min ena syster som är rödhåriga föddes så!

  • Tallkotte12

    Jag hade riktigt morotsrött hår som liten, men idag är det med rödblont, guldfärgat enligt mamma
    Min sambo var blond som liten och var det i ganska många år, men blev sen riktigt riktigt mörkt brunhårig!

  • 010306

    Mina barn är inte rödhåriga men jag är det & jag var det ordentligt från födseln.. vart väll lite mer åt det rödblonda hållet med åren men rött har de förblivit. ( syns på utväxten nu)

Svar på tråden Rödhåriga barn, vad hade de för färg som spädbarn?