• 83an

    Ngn som köpt present från Live it?

    Undrar om det är någon här som själv testat eller gett bort presenter från Live it?
    Jag funderade på den här att få köra en Ferrari under 10 minuter.
    Ngn som vet nåt om detta?
    Bra, dåligt, uppskattat, inget att ha m.m?

  • Svar på tråden Ngn som köpt present från Live it?
  • FamHull

    Vi fick ett presentkort därifrån när vi förlovade oss. Vi valde en herrgårdsövernattning, jättenöjda! Men tyvärr kan jag inte säga nåt ang att köra Ferrari...

  • skorpionen80

    Sambon körde två st Porsche på bana. Ferrarin krockades dagen innan.. Den stora nackdelen är självrisken (om det är samma som att köra Porsche) som låg på 30-40000 om jag inte minns helt fel. Lite trist att få ett sånt presentkort om man inte har råd att betala självrisken, man vet ju aldrig när olyckan är framme.

    Om det är bra, dåligt eller uppskattat beror ju på mottagaren :) för vissa är det en dröm, andra kunde inte bry sig mindre.

  • 83an

    Ja det är ju det där med självrisken... inte kul om olyckan skulle vara framme
    Hmmmm kanske bättre med ett presentkort så han får välja själv. Dock drabbar ju självrisken mig med om han nu väljer Ferrarin, då det är min man som ev. ska få nåt...

  • viseversa

    Eh vem vill köra en ferarri?. Och endast 10 min?? Tänk om han krockar som sagt. Att köra en sån stark bil utan vana är väldigt svårt tydligen.

  • 83an
    viseversa skrev 2010-11-14 08:54:46 följande:
    Eh vem vill köra en ferarri?. Och endast 10 min?? Tänk om han krockar som sagt. Att köra en sån stark bil utan vana är väldigt svårt tydligen.
    Vem vill köra?
    Svar: Han är en av många...
    Men som sagt... självrisken är inte rolig
  • skorpionen80

    Viseversa: självklart släpper de inte ut en bara på banan sådär! Man genomgår en utbildning innan och sen sitter en instruktör bredvid och hjälper en med hur man ska ta kurvor mm.

    Sambon hälsar att Ferrarin är mycket svårare att köra än Porschen, bara ett tips ;)

  • 83an
    skorpionen80 skrev 2010-11-14 17:19:38 följande:
    Viseversa: självklart släpper de inte ut en bara på banan sådär! Man genomgår en utbildning innan och sen sitter en instruktör bredvid och hjälper en med hur man ska ta kurvor mm.

    Sambon hälsar att Ferrarin är mycket svårare att köra än Porschen, bara ett tips ;)
    Haha... ja tänk om de bara hade släppt ut en oerfaren förare bara så där... nej, det är klart att de sitter med.

    Ja, jag kan tänka mig att den är bra mycket svårare men jag tror (vet) att en Ferrari skulle få igång honom bra mycket mer än en Porsche
    Och ska det va så ska det va hihi
  • irriterad12367
    De kräver att man ska betala innan man kan se tillgängliga bokningsdatum för upplevelsen. Nu fanns det ingen tid som passade mig på ett företag, så jag bytte upplevelse. På den nya upplevelsen fungerade inte boknings systemet, och gick inte heller att få tag på företaget som höll i upplevelsen varken via telefon eller mejl. Så jag bytte en tredje gång, på den här upplevelsen var jag tvungen att ringa företaget och boka tid, den här upplevelsen kostade 995 kr för mig via liveit men hos företaget kostade det mindre än 895kr! Hon sa så här via telefon "Du kommer få ett kvitto via en annan "bokningsite" som det står 895kr men det är i själva verket ännu billigare" !!
    Jag blev då förbannad och tog kontakt med liveIt om att jag ville ha tillbaka mellanskillnaden för att jag var tvungen att betala ett högre pris via dem i onödan. Då svara de följande
    "Hej Jakob, tack för din kontakt. 
    Anledningen till att vissa upplevelser är billigare om man går direkt via dem beror b la på att de själva håller i det.
    Live it är en mellanhand och helt separat bolag som samlar olika upplevelser av alla slag från arrangörer som utför olika aktiviteter. Vi erbjuder också upplevelsen i hela Sverige. 
    Vi utför inte någon upplevelse själva.
    Vidare har vi en giltighetstid på 1 år och fri bytesrätt om du köper via Live it samt försäkring vilket också är tjänster som kostar."
Svar på tråden Ngn som köpt present från Live it?