De kräver att man ska betala innan man kan se tillgängliga bokningsdatum för upplevelsen. Nu fanns det ingen tid som passade mig på ett företag, så jag bytte upplevelse. På den nya upplevelsen fungerade inte boknings systemet, och gick inte heller att få tag på företaget som höll i upplevelsen varken via telefon eller mejl. Så jag bytte en tredje gång, på den här upplevelsen var jag tvungen att ringa företaget och boka tid, den här upplevelsen kostade 995 kr för mig via liveit men hos företaget kostade det mindre än 895kr! Hon sa så här via telefon "Du kommer få ett kvitto via en annan "bokningsite" som det står 895kr men det är i själva verket ännu billigare" !!
Jag blev då förbannad och tog kontakt med liveIt om att jag ville ha tillbaka mellanskillnaden för att jag var tvungen att betala ett högre pris via dem i onödan. Då svara de följande
"Hej Jakob, tack för din kontakt.
Anledningen till att vissa upplevelser är billigare om man går direkt via dem beror b la på att de själva håller i det.
Live it är en mellanhand och helt separat bolag som samlar olika upplevelser av alla slag från arrangörer som utför olika aktiviteter. Vi erbjuder också upplevelsen i hela Sverige.
Vi utför inte någon upplevelse själva.
Vidare har vi en giltighetstid på 1 år och fri bytesrätt om du köper via Live it samt försäkring vilket också är tjänster som kostar."