• liten12

    Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->

    Hej!

    Hoppas det är ok att jag hakar på här, är gravid i v 7 (6+4 tror jag det blir) och kan inte riktigt fatta att det är på riktigt!
    Har liksom inga symptom längre heller, svullna bröst men de är inte ömma och illamåendet lugnade sig för ett par dar sen.. Inte så att jag vill må illa men lite lagom så där hade ju vart skönt för att stilla min oro! =) Hur har ni andra mått?
    Lycka till, allihop!

  • liten12

    Underbart att höra om alla lyckade VUL, håller dock med om att oron håller i sig, trots att läkaren säger att det ser så fint ut. Hoppas det lägger sig lite med tiden..

    Carin: vad skönt att allt såg bra ut för dig! Var det ett eller två små hjärtan du fick se? Flört Jag var på VUL i torsdags (V 6+2) och såg ett litet, litet pickande hjärta. Helt otroligt! Den lilla var då 7,6 mm om ja inte kommer ihåg fel.

  • liten12

    Gott nytt år! =)

    Har också lite svårt att förstå att jag är gravid, mår hur bra som helst. Lite, lite illamående ibland, trött och hungrig. Men annars toppen. Lite oroande att det inte känns mer, men som min läkare sa: en del mår helt enkelt bra av att vara gravid så vi får väl hoppas att jag är en sån och att allt flyter på bra därinne. =) V. 10 nu (9+5)

    Hoppas allt är bra med er andra!

  • liten12

    Hej tjejer!
    Härligt med lite fart i tråden igen! =)
    Ville höra lite med er om det är nån annan som känner av lite som mensverk i nedre delen av magen. Inte jätte starkt men lite som att det "kniper till"? Har fått så några gånger i ett par dar nu och nojjig som man är så börjar man ju oroa sig.. =/

  • liten12

    Tack Alvamari för svaret, kan inte säga att det gör ont på mig heller det mer.. känns. Och som du säger: när man inte känner nåt är man orolig för det med. Ska försöka slappna av igen nu!

    Villblitre: ojoj, förstår att du blev orolig! Vilken tur att du träffade på en snäll människa som hjälpte dig och att det såg bra ut! 

  • liten12

    Vilka gulliga barnmorskor du verkar ha, vårblomman! Min har påpekat flera gånger nu att jag inte kommer behandlas nåt annorlunda för att vi gjort IVF och det kan jag väl förstå men tycker ändå att hon kunde bry sig lite mer om min oro.. Tur att vår hemortsläkare lyssnade på mig och jag fick komma och göra ett extra vul när oron var som värst.

  • liten12

    Hej tjejer!
    Låter som att det är bra med er, skönt att läsa! =)
    Funderar lite över det här hur man räknar veckorna egentligen. Som jag trott så ser man äp som ägglossning och då ska jag enligt fl uträknare vara i vecka 13 (12+4). Men häromdan när jag var hos barn mosrkan räknade hon som att jag var i 11+6 som i dag då.. Alltså 5 dagars skillnad.
    Spelar väl inte så stor roll egentligen men funderar bara hur ni räknat.

  • liten12

    Härligt att allt såg bra ut Millionlover! :D
    Vi var på UL i fredags och även det såg bra ut, hade också moderkakan i framvägg. Hon sa att det var lika vanligt som att ha den i bakvägg, det visste inte jag.
    BF 30 juli. Nu vågar jag tro på detta, helt galet underbart att se den lilla där på skärmen! :D

  • liten12

    Man får väl anta att det är bra med alla om det är tyst. Glad
    Magen växer sådet knakar och har nu gjort hälften av tiden jag med. Börjar känna mig lugnare nu och inte så orolig hela tiden. Skönt. Köpte vagn förra veckan när barnens hus hade erbjudande, det blev en Brio Happy med ligg och sittdel + åkpåse. Känns lite tidigt men det var ju en bra deal så.. Annars har vi inte köpt nåt men längtar efter att få handla små söta kläder! Glad

    Känner ni mycket fosterrörelser? Jag har moderkakan i framvägg men har börja känna lite för ett par veckor sen men inte varje dag. Ibland när jobbar eller anstränger mig på annat sätt så känns livmodern tung eller vad man ska säga. Nån som känner så? Annars är det prima liv! Glad

  • liten12

    Ja det kändes helt skumt när jag körde ut vagnen från affären, ska jag gå omkring med en barnvagn?? Oooo vad jag längtar!! Glad De hade mycket rea på allt möjligt bilbarnstol och kläder och så. Men det var galet mycket folk!

  • liten12
    Gravida:

    Vårblomman7: 28 år BF 7/7
    Bella 26: 27 år BF 17/7
    Villbli3: 29 år BF 26/7
    Millionlover:
     31 år BF 28/7 (Dotter född sept-04)
    Liten1: 32 år BF 30/7 
    Karinsara: 31 år BF 8/8
  • liten12

    Hej Tjejer!
    Kände av vad jag tror var en sammmandragning igår. Magen blev stenhård under några sekunder men det gjorde inte ont. Blev lite orolig fast jag hört att det ska vara normalt.. Nån mer som kännt så?

  • liten12

    Hej tjejer!
    Går in i vecka 30 idag, bara 11 veckor kvar då.. Underbart fast lite läskigt också som du skrev vårblomma! :)
    Börjar bli jobbigt att jobba nu då jag har ett krävande jobb både fysiskt och stressigt för huvet också. Mår ju egentligen väldigt bra men känner av både sammandragningar och foglossning. Äh bara två veckor kvar sen semester! Ska bli såå skönt! :)
    Hur mycket kläder behöver man egentligen innan bebisen kommer? Skulle kunna köpa hur mycket som helst känns det som men det är nog lätt att det blir för mycket.. ;)

  • liten12

    Hej! :)
    Hur går det för er alla? Nån som har några känningar om förlossning eller tom fått barn redan?
    Här går det trögt tycker jag, 4 veckor kvar nu.. Var hos bm nu på förmiddan och tydligen har huvet fixerat  sig iaf och det är ju bra.
    Längtar nåt otroligt nu efter lill-tjejen!! Puh, hur ska man stå ut de närmaste veckorna?? :)
     

  • liten12

    Karinsara: Håller tummarna för att det sätter igång för dig snart! Jag vill också ha lite ont ;), känns som det aldrig kommer sätta igång här.. Är på BF + 3 idag.

    Millionlover: jag har också hört det, men inte tagit upp det med min BM, kanske borde ha gjort det.. Vad skulle anledningen vara till det isf? Har du fått gjort hinnsvepning? Funderar på att fråga BM om det på fredag när vi ska dit.

  • liten12

    BF+5 idag. Är så trött och less nu.. Värmen börjar kännas på också. Hur gör ni andra, badar ni fortfarande? Jag gjorde det förra veckan men av nån anledning har det känts fel nu.. Är lite fundersam på infektionsrisken? Men vill inget hellre än att svalka av mig egentligen.
    Det börjar trycka lite neråt å så, kanske lite mensverkskänningar.. Men annars är det lugnt här.

    Men hur som helst så är det verkligen inte långt tills vi har våra små hos oss!! :D

  • liten12

    Vår lilla gullunge kom också den 12/8! :)
    Förlossningen gick inte direkt som jag trott att den skulle utan slutade i snitt, men nu känns det jätte
    bra och vår lilla tjej är helt underbar!

    Grattis Karinsara och ni andra som fått!

Svar på tråden Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->