• Kerstin W

    Har du eller väntar du tvillingar och bor i Västra Götaland?

    Har du eller väntar du tvillingar?


     "Vi som har tvillingar i Göteborg med omnejd"


    är en facebookgrupp för oss som har, eller ska få,


    tvillingar, trillingar eller ännu fler barn.


    Gruppen är ett forum där vi kan ställa och svara på


    frågor, ge varandra tips och stöd men framför allt


    ett ställe där vi kan anordna roliga träffar för oss


    med många små.


     


    Bland annat hittar du begagnade tvillingprylar 


    och en evenemangskalender där vi kan tipsa


    varandra om saker som öppen förskola för tvillingar,


    intressanta föreläsningar, loppis för barnprylar och


    en massa annat härligt och nyttigt.


     


    Det vore trevligt om du också ville gå med!


     


    Varmt välkommen


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 08:08
    Enklast att hitta gruppen är om du googlar på VI SOM HAR TVILLINGAR I GÖTEBORG MED OMNEJD då facebooks sökfunktion inte är den bästa tyvärr.

    Självklart är du varmt välkommen även om du inte bor i Göteborgstrakterna!
  • Svar på tråden Har du eller väntar du tvillingar och bor i Västra Götaland?
  • Kerstin W

    Nästa tvillingfika:

    24 november, Göteborg, onsdag från kl 11:00, Villa Bel Parc i Slottskogen

    25 november Kållered, torsdag från kl 10:30, IKEA Kållered restaurangen

    Välkommen!

  • Kerstin W

    Nu blir det en liten paus framöver men i januari 2011 kör vi igång med våra tvillingträffar igen.
    Välkommen du också!


  • Kerstin W

    Nästa vecka drar det i gång med våra tvillingträffar igen! För mer information om detta och annat rolgt & nyttigt runt tvillingföräldraskapet kolla in facebookgruppen.
    Hjärtligt välkommna!


  • Kerstin W

    Googla VI SOM HAR TVILLINGAR I GÖTEBORG MED OMNEJD så hittar du originalannonserna!

    ***********************
    Hej, har två styckna babybjörn bärsele med ryggplatta, svart m. röda detaljer, o svart med rosa detaljer.
    500kr svart-röd
    700 svart-rosa
    Finns att hämta på HISINGEN.
    ***********************
    2 oanvända vinteroveraller
    - en grårutig och en brunrutig, stl 62
    Jättemysiga med fleecefoder inuti. Våra twins var dock för små
    för dem.. Jag kan maila bilder. 100 kronor styck
    ***********************
    Säljer lite olika saker:
    2 stycken sulkysar från Chicco :
    Kompakt sulky med tillbehör - förvaringskorg, sommar/vinter-sufflett samt regnskydd. Tålig konstruktion genom ellipsformade rör i aluminium. Dubbelt säkerhetssystem för upp- och hopfällning. Handtaget gör den enkel att bära. 5-punktsbälte. Fotsäck och regnskydd medföljer.
    Pris: 650 KR/ styck
    Säljer Carena resesäng , lättihop fallbar, välskött, endast använd ett fåtal gånger
    Pris: 250 KR
    Ikea växasäng : inkl. madrasser och stödbräda, färg blå
    Bred 80, längd: 130
    Pris: 300 KR
    ***********************
    Lite skor till salu:
    Säljer 2 x KAVAT skor Strl: 24, modell grå med svarta detailjer. Pris: 80 kr/ paret
    Säljer 2 x Kavat fodrade kängor strl: 24, svarta. Pris; 100 Kr/ paret
    ***********************
    2 trehjulingar säljes, är super fina!
    Mailar gärna bilder.
    ***********************
    Emmaljunga Twin cangaroo tvillingvagn
    Är det någon som vet någon som behöver en tvillingvagn!?
    Svart och grå sittvagn och två marinblå och ljusblå liggdelar i jättefint skick säljes. Modellen är liknande Urban jungel med två svängbara hjul fram och väldigt lättkörd.
    Vi har inte använt liggdelarna så mycket eftersom tjejerna passade i dem under den kalla vintern och sittvagnen är också i mycket bra skick. Ser inte mycket använd ut i tyget.
    ***********************
    Jag har hur mycket tvillingkläder som helst alltså dubbelt av allt! för tjejer =) säljer nu allt i strl 50/56 bor i Sthlm men kan tänka mig att frakta =) har köpt kläder i dessa strl för minst 6000!!!
    Hör av er om intresse finns!
    ***********************
    Har pojkläder 74-80 att sälja dubbelt av några,finns bilder att maila.
    ***********************
    Säljer 2st dr brown nappflaskor 240ml 80:-
    Bild finns att skicka.
    ***********************
    säljer min sparsamt använda baby jogger city elite dubbel.
    Med oanvänt regskydd sammt 2 åkpåsar.
    ***********************
    Någon som har tvillingkläder stl 80 pojkar att sälja?
    Gillar mjuka kläder i glada färger,Ej jeans,pike eller skjortor.
    ***********************
    Söker efter en svart liggdel till en URBAN JUNGLE syskonvagn. Vill ni sälja er så hör av er till mig!
    ***********************
    Jag köper gärna kläder i strl 86 till pojkar,skicka ett meddelande bara i min inkorg tack!
    ***********************
    Hej
    Någon som har 2 st Babybjörn babysitter 1-2-3 att sälja?
    ***********************
    hej söker tvillingpojk kläder har ju haft 4 flickor innan och äger inte ett pojkplagg :)
    skulle vilja ha från nyfödd till 62,68 till att börja med. Mina pojkar kommer i April så kanske dags att fixa lite sånt här nu.
    ***********************
    Hej! Någon som har två bakåtvända bilbarnstolar att sälja? :)
    ***********************
    Hej Hej, Jag är ute efter en Urban Jungle Duo. Någon som har en att sälja eller kanske känner någon som känner någon...
    ***********************
    SKOR strl 17? 18?
    Tjejerna har vekligen mini små fötter. Rejäla och ordentliga, ej sandaler
    ***********************
    Någon som säljer Polaren o Pyrets pyjamas/overaller i Polarn O. Pyret-randen. De med tryckknappar från hals till benslut och muddar som kan vikas ner när barnet växer? Storlek 80 och större (för framtiden...) är av intresse!
    ***********************
    Hej alla snälla tvilingföräldrar!Jag är en blivande tvilingmamma (i juni ,om allt går enligt schemat:)).
    Jag har börjat titta på grejer för bebisarna,och är helt trött på allt letande.Jag vill helst köpa begagnad,från ett ställe allt,helst.
    Jag behöver ett bra tvilingbarn(helst en som har liggdelar också) ,en spjälsäng med madrass(helst rent och fin madrass såklart),2 babysitter(om ni har såna enkla,som kan monteras ner och tvättas) och en skötbord med några lådor under,typ Diktad från Ikea.Jag kan tänka mig att köpa allt möjligt faktiskt,bara ni vill bli av med grejer till en rimligt pris,t ex babywatcher,babykläder,amningskudde,osv.
    ***********************
    Säljer någon resesängen Crib Light märke Babybjörn? Finns det två är det ännu bättre!
    ***********************


  • Kerstin W
    Tvillingföräldrarträff i barnvänliga lokaler Torsdag 17 mars är ni välkomna till Oscar Fredriks församlingshem i Göteborg där vi från kl 10.00 till kl 13.00 har lekskolans barnvänliga lokaler alldeles för oss själva!

    Parkeringsmöjligheter finns uppför gatan mot kyrkan och på baksidan av kyrkan utanför församlingshemmet (då får du ta hissen ner till leklokalen). Kommer du utan bil kan du gå upp för en liten gångväg så kommer du direkt till lokalen som man ser på högerhand nedanför kyrkan.

    Barnvagnen kan tas med in för att klä av barnen mm men måste sen parkeras utanför (det finns en speciell plats direkt vid ingången).

    Kl 12:40 börjar vi städa upp efter oss!

    Skötrum, barnmatstolar, micro mm finns
    Kaffe finns också. Fika får man dock fixa själv.

    Varmt välkomna alla vare sig ni har små eller stora tvillingar eller kanske fortfarande går i väntans tider!

    Mer roligt & nyttigt hittar du på Facebook: www.facebook.com/group.php
  • Minnny
    Snart är det dags för Loppan Barnmarknad i Torslanda, Skutehagens skola. lör-sön 15-16 sept, kl 9-14.

    En av Göteborgs största barnmarknader med över 5000 sålda prylar under vårens marknad. Här finns något för alla. Halva priset på det mesta under söndagen.

    Välkomna! http://www.facebook.com/groups/276719422395388/

    Är du intresserad av att sälja dina barnkläder och prylar hos oss i framtiden, maila oss på: [email protected] så hamnar du på vår maillista och får utskick om kommande barnmarknader + erbjudanden om att sälja.  
Svar på tråden Har du eller väntar du tvillingar och bor i Västra Götaland?