• Dalkulla74

    Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

    Hej!

    I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

    Jättetacksam för hjälpen från er

  • Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Petra123

    Jag brukar köpa från vistaprint.se

    Många olika alternativ att välja mellan, hyfsat billiga och snabb leverans. Har ofta rabatter. Är alltid mycket nöjd. Vilka man ska undvika vet jag inte, då jag bara köpt därifrån.

  • Dalkulla74

    Petra123: Tack för ditt svar   Det jag vill undvika är företag som slarvar bort ens order typ, eller trycker bedrövligt så färgerna inte alls blir som man tänkt.

  • pigglet

    Vi beställer från fuji. På fotopapper, så fotona blir som vanliga förstoringar, glansiga och fina. Funkar visst inte riktigt lika bra om man vill använda almanackan att skriva i...

  • Petra123
    Dalkulla74 skrev 2010-11-21 20:15:45 följande:
    Petra123: Tack för ditt svar   Det jag vill undvika är företag som slarvar bort ens order typ, eller trycker bedrövligt så färgerna inte alls blir som man tänkt.
    Ja klart. Nej jag har handlat mycket där och aldrig blivit besviken. Dock så är muggarna med tryck något dåliga i färgen, men helt ok för det priset. Men kalendrarna blir jättebra. Bara man har skarpa och fina bilder att skicka in.
  • Dalkulla74

    älsklingsbarn: Tack för ditt tips Ja vi vill ju gärna att bilderna blir så bra som möjligt men samtidigt så vet jag ju att både mamma och mormor vill skriva saker i kalendern så vi "måste" nog ha vanligt matt papper.

  • vist

    Hej!

    Här kommer mitt tips: Vi har bara beställt från Önskefoto och vi har varit nöjda, ju fler man beställer dessto billigare blir det. Ett år fick vi inte det hårda omslaget, då blev jag sur men fick tillbaks pengarna för den kostnaden. Snabb leverans!
    www.onskefoto.se eller om det är com på slutet, minns inte!

    Kan ta med en gammal om du vill se hur dom ser ut och känna på materialet till jobbet om du har vägarna förbi eller om sambon dyker förbi mitt jobb (nu är jag ju mitt emot Centralen).

  • Dalkulla74

    Vist: Tack för tipset om önskefoto Du behöver inte ta något med för att visa, du är för go . Tycker du att de ser bra ut så är det säkert det med!

    Upptäckte nyss att www.icafoto.se/butik/kalendrar-almanackor   är samma sak som photobox, intressant ska checka om priserna är det samma eller om man kanske får rabatt med icakort

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?