• Snixx

    JkS golv i Växjö

    Hej, vet inte riktigt om detta inlägg hamnar i rätt tråd. Hittade ingen som passade riktigt... Jag skulle vilja veta om det är någon som anlitat JKS golv i växjö för badrumsrenovering? Vi funderar på att göra det men vill gärna veta om de är duktiga. Har ni blivit nöjda med er renovering. Om inte, varför??

  • Svar på tråden JkS golv i Växjö
  • Slant98

    Vi var jättenöjda!! dom renoverade ett badrum till oss på övervåningen för ett år sedan, kanon!!

    Dock är inte våra vänner lika nöjda... vi rekommenderade JKS och dom lät JKS renovera 2 st badrum samtidigt i ett hus de köpt, innan de flyttade in... varit mycket smågrejer som inte gått som det ska + att det dragit ut på tiden... såååå tråkigt när man rekommenderat dom och vi själva var nöjda.. Rynkar på näsan

  • marscall

    Akta er för jks de har strulat jättemycket hemma hos oss och hos två bekanta, ta gamla dackes golv istället

  • Rickard
    Hej !

    Jag och min sambo anlitade JKS som entreprenör under vår hus renovering och dom skulle då gjuta en platta med vattenburen golvärme.

    Resultatet blev att dom inte la in fuktspärrar mot syllar, dom gjöt för högt upp på väggarna så att de träspontade väggarna är nedgjutna i EPS och flytspackel vilket ha lett till att vi har en pågående fuktvandring och risk för mögel i inner samt ytterväggar.

    Detta är något som dom dessutom har erkänt på ett byggmöte, dock vill dom inte stå för kostnaderna och ändrar sig sen och menar att dom inte gjort något fel.

    Skall tillägga att vi nu bor i en andra handslägenhet då vi har blivit avråda från att bo i huset tills att det är utrivet och sanerat.

    TACK JKS!!!
  • Peter8845f

    Jag skulle aldrig anlita JKS i Växjö igen. Personalen i butiken är förvisso bra. Men själva hantverkarsidan består till stor del av underleverantörer med både svensk och utländsk arbetskraft. Lite som rysk roulette där resultatet kan bli hur som helst ????

    Inte nog med att arbetet är undermåttligt så är de dessutom duktiga på att salta fakturorna. Det är långt ifrån arbetet på plats som räknas - räkna med 20-30 % pålägg på arbetstiden. Helt omöjligt att få timmarna specificerade i efterhand - ?inga konstigheter med timmarna? skriver dem bara, trots åtskilliga mail.

    Om du bestrider fakturorna kan du räkna med att det får konsekvenser....

Svar på tråden JkS golv i Växjö