• Anonym (orolig kille)

    Bli upphetsad av hästridning?

    Hej... Skäms

    Har bara en enkel koncis fråga. Hur vanligt är det att kvinnliga ryttare blir kåta av att sitta på hästryggen och guppa upp&ned. Man kan ju tänka sig att det kan ge någon stimulans även om den kanske inte är lika stor som att bli pullad eller slickad.

    Låt höra (läsa).

  • Svar på tråden Bli upphetsad av hästridning?
  • Erica80

    Jag har ALDRIG blivit kåt av det.. Tror du på fullaste allvar att tjejer blir kåta på hästryggen

  • Anonym (orolig kille)

    Man har ju trots allt något levande som rör sig mellan benen.

    Tänkte att det kanske kunde förklara varför ridning är så kvinnodominerat.

  • LuMa

    Sitter du på hästryggen så bör du vara så koncentrerad på vad du gör så att bli upphetsad är nog det sista någon skulle tänka på.

  • Josse112

    Hihihi, jag tror inte att du behöver vara orolig. Jag har ridit till och från i hela mitt liv, men aldrig känt det minsta pirr. Jag tror ridning är så kvinnodominerat, därför att det är en sport som inte begränsas av fysisk förmåga som så många andra sporter där män har överläge och presterar bättre, och därmed får all publicitet.

    Dessutom är hästar väldigt vackra djur... och kloka.

  • lille Birger
    LuMa skrev 2010-12-16 20:35:29 följande:
    Sitter du på hästryggen så bör du vara så koncentrerad på vad du gör så att bli upphetsad är nog det sista någon skulle tänka på.
    Är väl lite som att köra bil. Första gångerna man övningskör måste man ju vara helt koncentrerad, men när man börjar bli lite mer erfaren kan man ju slappna av mer bakom ratten (i detta fallet på hästryggen)
  • LuMa
    lille Birger skrev 2010-12-16 20:39:20 följande:
    Är väl lite som att köra bil. Första gångerna man övningskör måste man ju vara helt koncentrerad, men när man börjar bli lite mer erfaren kan man ju slappna av mer bakom ratten (i detta fallet på hästryggen)
    Nja, en häst är ju ändå ett levande djur. Man kan inte lita på att hästen gör likadant idag som den gjorde igår.
  • Cia o krabaten

    Nej, inte en chans.
    Du sitter i en hård sadel och ömsom gnider och ömsom studsar upp och ner.
    Sällan har jag fått så mycket skavsår på pullan som vid ridning  

  • lille Birger
    LuMa skrev 2010-12-16 20:40:34 följande:
    Nja, en häst är ju ändå ett levande djur. Man kan inte lita på att hästen gör likadant idag som den gjorde igår.
    Tror ändå inte att alla som rider sitter på helspänn hela tiden. Män som enligt myten har dålig simultanförmåga har ju trots allt stött med lans, skjutit pilbåge och massa andra koncentrationskrävande saker från hästryggen.
  • Anonym

    Ingen kåthet här inte, en helt bizarr idé att ens komma på tanken, blir du kåt av att ha kalsonger på dig?

Svar på tråden Bli upphetsad av hästridning?