• Saufi

    Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

    Hej!

     Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

  • Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Frka11
    Ninakarolina skrev 2011-09-12 00:27:13 följande:
    TJEJER, DENNA ÄR SJUKT. DE FUNKAR VERKLIGEN.... KOLLA IN FILMEN PÅ MIN BLOGG... OCH TESTA SJÄLVA :) WWW.NINAKAROLINA.BLOGG.SE MIN TJEJ BRUKAR SKRIKA HELA KVÄLLA, HONHAR VART NÖJD HELA DAGEN FÖR JAG HAR VETAT VAD HON VILL... UNDERBART. PROVA SJÄLVA OCH SE :)
    har tittat på filmen ¨å ska se om de funkar för mig me, har läst din blogg och ser att våra bebisar beter sig väldigt lika = trött mamma å trött å missnöjd bebis....förra veckan va de riktit kolikskrik fårn 23-04 på nätterna ungefär samt även på dagen mellan 11 och 13...nu har det blivit bättre efter minifom...men nu har han börjat att vilja äta(snutta på bröstet) hela tiden och när han somnat i famnen och ska lägga sig i sängen vaknar han och är otroligt missnöjd...så på nätterna får man vara vaken över 1h åt gången för att han verkligen ska somna ordentligt i famnen så han inte vaknar av flytten...blev kinkig me å sova själv efter besök hos svärföräldrarna där han mest fick sova i famnen :( inbillar mej iaf att de gjorde problemet för innan dess åt han å somnade å ja la han i sängen å han sov...men inte nu...
    hoppas verkligen att det hjälper att ja sett den där videon, för nu är sambon bara hemma tom sön kväll sen är jag ensammen dygnet runt hela veckodagarna :(
  • Ninakarolina
    Frka11 skrev 2011-09-16 14:04:10 följande:
    har tittat på filmen ¨å ska se om de funkar för mig me, har läst din blogg och ser att våra bebisar beter sig väldigt lika = trött mamma å trött å missnöjd bebis....förra veckan va de riktit kolikskrik fårn 23-04 på nätterna ungefär samt även på dagen mellan 11 och 13...nu har det blivit bättre efter minifom...men nu har han börjat att vilja äta(snutta på bröstet) hela tiden och när han somnat i famnen och ska lägga sig i sängen vaknar han och är otroligt missnöjd...så på nätterna får man vara vaken över 1h åt gången för att han verkligen ska somna ordentligt i famnen så han inte vaknar av flytten...blev kinkig me å sova själv efter besök hos svärföräldrarna där han mest fick sova i famnen :( inbillar mej iaf att de gjorde problemet för innan dess åt han å somnade å ja la han i sängen å han sov...men inte nu...
    hoppas verkligen att det hjälper att ja sett den där videon, för nu är sambon bara hemma tom sön kväll sen är jag ensammen dygnet runt hela veckodagarna :(
    Ja de hjälper verkligen med ljuden där. När hon inte gör mat gnället eller rap... och snäller bara så är hon trött låter inte owh, men lägger jag henne då med tutte i vagnen och gungar så somnar hon på en gång :). men igår kväll gnällde hon massa men hon är förkyld och fick inte skita sitt hård bajs på heladagen.. men nu kommde massa så nu är hon super nöjd... men fortfarande snorig som fasen och hostig :(. Efter jag sätt denna film och gjort som penny vill så är hon nöjd , visst gnäller hon men de mpste hon ju få men då vet jag iallafalll vad hon vill... :)
  • Ninakarolina

    Min lilla tjej vill inte sova i spjälsängen då hon tappar tutten helatiden. Antingen somnar hon på mig eller i vagnen... brukar ha henne sovandes i vagnen på kvällen/natten. då man kan få upp hennes kudde då den håller fast tutten. i morse var hon skit gnällig och kunde inte sova på grund av att hon inte fått skita, men lägger jag henne på en kudde i mitten av sängen med mig så somnar hon på engång haha envis dam. men väljer man nått av de alternativen sover hon skit bra. Men hur får jag henne att sova i sin säng?

  • gruset

    Ninakarolina: Vi har testat några gånger nu att värma upp spjälsängen med en vetevärmare innan vi lägger tjejerna i sängen och det har funkat riktigt bra. Annars har de kunnat sova riktigt gott i famnen men när vi lägger dem i sängen så börjar de tjorva eller vaknar helt. Men när sängen är lite uppvärmd och inte så kall så har det gått mycket bättre.

  • Ninakarolina
    gruset skrev 2011-09-18 08:01:39 följande:
    Ninakarolina: Vi har testat några gånger nu att värma upp spjälsängen med en vetevärmare innan vi lägger tjejerna i sängen och det har funkat riktigt bra. Annars har de kunnat sova riktigt gott i famnen men när vi lägger dem i sängen så börjar de tjorva eller vaknar helt. Men när sängen är lite uppvärmd och inte så kall så har det gått mycket bättre.
    vilket bra tips de ska jag testa :)
  • Höstflickan83
    Frka11 skrev 2011-09-16 14:04:10 följande:
    har tittat på filmen ¨å ska se om de funkar för mig me, har läst din blogg och ser att våra bebisar beter sig väldigt lika = trött mamma å trött å missnöjd bebis....förra veckan va de riktit kolikskrik fårn 23-04 på nätterna ungefär samt även på dagen mellan 11 och 13...nu har det blivit bättre efter minifom...men nu har han börjat att vilja äta(snutta på bröstet) hela tiden och när han somnat i famnen och ska lägga sig i sängen vaknar han och är otroligt missnöjd...så på nätterna får man vara vaken över 1h åt gången för att han verkligen ska somna ordentligt i famnen så han inte vaknar av flytten...blev kinkig me å sova själv efter besök hos svärföräldrarna där han mest fick sova i famnen :( inbillar mej iaf att de gjorde problemet för innan dess åt han å somnade å ja la han i sängen å han sov...men inte nu...
    hoppas verkligen att det hjälper att ja sett den där videon, för nu är sambon bara hemma tom sön kväll sen är jag ensammen dygnet runt hela veckodagarna :(
    Exakt sådär har vi det också. Det går inte att flytta honom utan att han vaknar. Måste alltid sitta med honom typ en timma efter han ätit färdigt för att han verkligen ska somna, och så skrik från 22-03... Har sett filmen men hittills bara lyckats höra hungerljudet, annars är det bara vrål och jag kan inte urskilja något.. :S
  • Ninakarolina
    Höstflickan83 skrev 2011-09-18 23:12:47 följande:
    Exakt sådär har vi det också. Det går inte att flytta honom utan att han vaknar. Måste alltid sitta med honom typ en timma efter han ätit färdigt för att han verkligen ska somna, och så skrik från 22-03... Har sett filmen men hittills bara lyckats höra hungerljudet, annars är det bara vrål och jag kan inte urskilja något.. :S
    ger du ersättning, ge då inte semper min skriker som fan av de. ger nan nu och hon är lugn och nöjd och får skita av de :). sen har jag henne sovandes i vagnen så jag kan gunga henne till sömns de funkar bra :).
  • Mearlin

    Ninakarolina: Det var ett riktigt spännande klipp du tipsade om! Visa läten är tydliga och används mer än andra, men det är riktigt skönt att ha det i bakfickan :)

    Jag undrar med alla er här inne, vad gör ni för att aktivera er på dagarna? Främst tänker jag på aktiviteter utanför hemmet. Vi börjar bli lite less på att vara hemma själv (eller mest mamma) och skulle vilja hitta på någoy. Tips mottages tacksamt!  

  • ankan09

    Koliktips! Min dotter (som i dag är 4,5 å) hade kolik, av den svåra sorten. Den försvann på ett kick när jag tog bort alla mjölkprodukter ur mitt matintag. Trappade ner amningen och gav profylac ersättning (alternativ ersättning för mjölkallergiker, apoteket). Minifom och magdroppar, vaggor och värmare lindrade bara smått. Mjölken kan ställa till jätteproblem för kolikbarn, så bort med den så ska ni se att det löser sig.

  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-09-19 09:16:26 följande:
    Ninakarolina: Det var ett riktigt spännande klipp du tipsade om! Visa läten är tydliga och används mer än andra, men det är riktigt skönt att ha det i bakfickan :)

    Jag undrar med alla er här inne, vad gör ni för att aktivera er på dagarna? Främst tänker jag på aktiviteter utanför hemmet. Vi börjar bli lite less på att vara hemma själv (eller mest mamma) och skulle vilja hitta på någoy. Tips mottages tacksamt!  
    Visste funkar de :).
    Jag gör inte så mycket om dagarna mer än matar rapar och myser, har inte vågat gått ut nu då elaka getingar jagar oss helatiden :( bor på Tomtebo längster ner nästan. flyttade hit 2 veckor innan jag bf. mysigt att bara gå promenader runt området och se alla fina villor och drömma sig bort :). jag är sugen på bebis bio sen, men de skulle vara kul om nån ville följa med :).

    har skaffat en lavemangspip nu på apoteket och gör man in den i bebisens rumpa får hon prutta , vil.let är jätte bra så de rekommenderar jag med :). 
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå