• pebr1977

    Blivande mammor i Kristianstad

    Hej,


    är en blivande mamma, 33 år, som väntar första barnet i slutet av maj. Några fler i Kristianstad som är runt 30?


    /Petra

  • Svar på tråden Blivande mammor i Kristianstad
  • pebr1977

    Hej Abinito!
    Vad kul med en liten kille Glad. Vet inte vad vi ska ha ännu, vill ha en liten överraskning! Men av någon anledning säger vi "han" när vi pratar om vårt lilla monster!
    Var utanför Kristianstad bor du?
    /Petra

  • pebr1977

    Oj, ja det är ju mitt ute i skogen! Bor på Österäng i lägenhet.
    Kommer du därifrån eller är du "utflyttad" Flört

  • abinito
    pebr1977 skrev 2011-01-07 16:07:24 följande:
    Oj, ja det är ju mitt ute i skogen! Bor på Österäng i lägenhet.
    Kommer du därifrån eller är du "utflyttad" Flört
    Min man är härifrån, vi bodde i hässleholm innan vi flyttade ut
  • Aiva

    Hejsan.
    Jag e visserligen bara 27 (28 t sommaren) men det e väl runt 30 eller?
    Har en son på 20 månader och väntar 2:an nu i mars.
    Vi bor oxå på Österäng i marklägenhet. 

  • pebr1977

    Hej Aiva,
    va skoj med någon på hemmaplan!
    Och 27 är runt 30, min sambo är 28... Vill mest hitta tjejer i vår ålder och inte bara 23-24 åringar som man inte har så mycket gemensamt med Flört

    Trevlig helg!!
    /Petra

  • Aiva

    Det förstår jag, speciellt inför en mammaledighet så e det skönt att ha lite folk i samma sits att snacka med  
    Jag e även med i en tråd från när jag väntade Oscar och vi e några som fortfarande håller ihop o det e jätte roligt
    Hehe barn e underbara (Sonen springer runt med sin dockvagn o ger slängpussar) Men ngt jag inte var beredd på inför den här graviditeten var hur jobbigt det skulle vara att vara gravid o ha småbarn samtidigt! Vi e helt inställda på att det kommer bli mkt jobb med 2 små men att det skulle börja redan var jag inte riktigt beredd på.
    Älskade att vara gravid med sonen men nu e jag redan trött på det o har 2 mån kvar Har inte den orken jag skulle behöva för att leka o underhålla honom... 

  • pebr1977
    Aiva skrev 2011-01-07 18:17:14 följande:
    Det förstår jag, speciellt inför en mammaledighet så e det skönt att ha lite folk i samma sits att snacka med  
    Jag e även med i en tråd från när jag väntade Oscar och vi e några som fortfarande håller ihop o det e jätte roligt
    Hehe barn e underbara (Sonen springer runt med sin dockvagn o ger slängpussar) Men ngt jag inte var beredd på inför den här graviditeten var hur jobbigt det skulle vara att vara gravid o ha småbarn samtidigt! Vi e helt inställda på att det kommer bli mkt jobb med 2 små men att det skulle börja redan var jag inte riktigt beredd på.
    Älskade att vara gravid med sonen men nu e jag redan trött på det o har 2 mån kvar Har inte den orken jag skulle behöva för att leka o underhålla honom... 
    Förstår att det är jobbigt med småbarn under graviditet....
    Jag har alltid trott att jag skulle älska att vara gravid, och jag älskar det lilla monstret i magen mer än livet självt, men jag älskar INTE att vara gravid! Jag är trött så in i norden och tycker mest att den här väntan är otroligt långtråkig.... Tycker det är häftigt med sparkar (i måttlig mängd och styrka) och ultraljudet var döcoolt, men det här nu..... har gått halvvägs och antar att resterande 20 veckor kommer att gå snabbt med allt vi måste handla osv, men jag tycker att det är tråkigt!

    Det får man absolut inte säga runt familj och vänner för det verkar vara en stor synd.... Men här måste jag kunna säga vad jag tycker. Jag hoppas att ingen dömer mig för det, jag älskar ju barnet och det är ju det som är det viktiga!!
    Undrar lite hur det blir med nr 2.... Om det kommer att bli likadant eller om man kanske blir tvärtom??
  • Psykoangel
    Aiva skrev 2011-01-07 18:17:14 följande:
    Det förstår jag, speciellt inför en mammaledighet så e det skönt att ha lite folk i samma sits att snacka med  
    Jag e även med i en tråd från när jag väntade Oscar och vi e några som fortfarande håller ihop o det e jätte roligt
    Hehe barn e underbara (Sonen springer runt med sin dockvagn o ger slängpussar) Men ngt jag inte var beredd på inför den här graviditeten var hur jobbigt det skulle vara att vara gravid o ha småbarn samtidigt! Vi e helt inställda på att det kommer bli mkt jobb med 2 små men att det skulle börja redan var jag inte riktigt beredd på.
    Älskade att vara gravid med sonen men nu e jag redan trött på det o har 2 mån kvar Har inte den orken jag skulle behöva för att leka o underhålla honom... 
    jag vet hur tufft det kan vara vännen, linnea och moa är ju ändå lite tättare än oscar och lillan! men du ska se att du klara det,sedan när bebisen väl är här så undrar man hur man nånsin har kunnat klaga när man fått sin guldklimp.kämpa vidare vännen och du vet vart jag finns om du behöver mig! 

    nu tillhör jag kanske inte eran åldersgräns (blir 25 i sommar) men var bara tvungen att kommentera aiva då vi känner varandra irl från det forumet som hon nämnde! hoppas ni inte tar illa upp;)

     
Svar på tråden Blivande mammor i Kristianstad