• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av GRAM`s vitvaror? Bra eller dåligt?
  • majlinsa

    Jag har bloggat lite om en spis från dom http://www.mazlin.se/category/inredning/kok-inredning/

    Jag är nöjd med min produk men det har varit mycket strul på vägen. Jag skulle inte handla av tretti.se igen men jag skulle nog köpa en produkt från gram igen. Våran spis är inte gammal men vi fick ett måndagsexemplar och har hunnit med att ha en reparatör här tre gånger samt fått en helt ny spis. 


    Min personliga blogg www.mazlin.se och min hörna i köket www.matobak.mazlin.se/
  • supermimmi

    Ja, det är precis den spisen vi beställt!! Funderade på kyl och frys också från GRAM, men det kittet fanns just på tretti till ett bra pris. Vad blev det för strul med dom? Och vad hade ni för fel på spisen, så man vet om det kanske är standard fel.

  • majlinsa

    Våran spis pajade så vi var utan spis i över en månad för att tretti.se strulade. 
    Av någon anledning så hade dom problem att leverera spisen till oss, den fanns i lager så det var inget sådant. Det tar över 2 veckor för dom att ens komma med den. Då har jag beställt installation + retur. Men de kommer med FEL spis. Tillbaka igen och så kommer de en andra gång med rätt spis. Då är de nått fel med gängorna så de kan inte kopla in elen. Nehe tillbaka med den spisen och så ska de komma igen.. Tredje gången gillt så fixar dom sitt och drar.

    Nu är det ett skönhetsfel på spisen. Ena lysdioden funkar inte som den ska. Pratar med gram som har en tekniker hos oss några dagar efter. Sen kommer de tillbaka två gånger och försöker byta delen som är fel men det visar sig inte funka. Så då bestämmer man att byta ut hela produkten. Sen vi fick spisen har vi kunnat laga mat och gram har alltid varit trevliga när jag pratat med dom.

    Däremot ett minus, någonstans vart det fel. I samband med att vi skulle byta ut spisen en sista gång så ville jag uppgradera. Inga problem bara betala mellanskillnaden. Här blir det fel någonstans och vi får samma spis vi hade.. Och gram vill inte bekosta att skicka ut en kille igen för att hämta spisen vi har och byta ut mot en dyrare modell så då får det vara den vi har. 


    Min personliga blogg www.mazlin.se och min hörna i köket www.matobak.mazlin.se/
  • Annbel

    Jag fick också ett måndagsexemplar av en spis som gick sönder 7 månader efter inköp. Nu har jag varit utan spis i 12 dagar och jag har inte fått någon information om när reservdelen ska komma och reparatören kan laga den, om det nu är det fel som han tror. Oerhört missnöjd och inte lätt när man är ensam med två ungdomar.

    Jag kommer aldrig mer köpa detta märke och kan inte rekommendera någon annan att göra det heller.

  • Annbel

    Jag har fått ett måndagsexemplar av Gram spis. Den gick sönder efter 7 månader. Nu har jag varit utan spis i 12 dagar och jag har inte fått någon information om när reservdelen ska komma och reparatören kan laga , om det nu är det fel som han tror att det är.

    Jag är oerhört missnöjd, inte lätt när man är ensam med två ungdomar.

    Jag kommer aldrig mer köpa detta märke och kan inte rekommendera någon annan att göra det heller.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av GRAM`s vitvaror? Bra eller dåligt?