• Sofie 87

    1-års present till tvillingar!

    Ja då är den stora dagen snart här!! Har bara ett litet problem. Vad sjutton ska man köpa i present till de? Ska man köpa likadana paket eller olika paket eller hur ska man göra? Och vad isåfall?

    Finns det någon som har några bra tips?

  • Svar på tråden 1-års present till tvillingar!
  • Almare

    Mina grabbar fyllde precis år, och jämfört med när storasyster fyllde ett gick deras födelsedag rätt obemärkt förbi  Inte så att vi inte firade dem, utan för att när syrran fyllde ett tyckte jag att hon var sååååå stor, medan de här två ju fortfarande bara är mina små bebisar . Dessutom fyller de tre dagar efter jul, så det var rätt mycket ståhej med paket och släktträffar ändå,....

    Men, men. Jag tycker att när de är så här små är det ingen idé att köpa likadana presenter åt dem, eftersom de ändå river och sliter i plastmuggar och träslevar lika gärna som i sina leksaker. Än har de inget revir-tänkande med "ditt" och "mitt". Därför är det lika bra att köpa olika grejer så att de får fler spännande saker att roa sig med.

     Om några år blir det säkert oundvikligt med lika paket till viss del, men fram tills dess så...

    Mina twins fick diverse leksaker, böcker och kläder. Eftersom mina barn fyller år vid jul brukar jag önska mig presentkort åt dem så att vi kan handla vår/sommar-grejer åt dem sen. De har ju ändå inte en aning om hur mycket de "borde" få på sin födelsedag än...

  • jelena2

    Jag håller med Almare. När de var så små så var det bättre med olika saker för att få fler nyheter att leka med. Mina tjejer fyller fem snart och nu är det helt annan sits. Det ska vara lika och det ska vara rättvist!

Svar på tråden 1-års present till tvillingar!