Inlägg från: First time |Visa alla inlägg
  • First time

    Någon som har en "chinchilla"?

    Jag har haft två stycken och jag är pälsdjursallergiker (dock funkar vissa djur). Dom är väldigt gulliga men dom skitar ner något alldeles otroligt med sin sand och är man känslig mot damm så rekommenderar jag dom inte, då man har sågspån och hö till dom. Sen när man väl släpper ut dom så tuggar dom på ALLTTungan ute Buren jag hade var ett omgjort datorskåp, tror att den var 90 cm bred, 60 cm djup och ca 155 cm hög. Mina var inte så jättekeliga, det är rätt egensinniga djur och har man två så är det nog lite svårare att få dom tama. Fast jag fick mina när dom var vuxna så det kan ha berott på det... Dom kan leva i upp till 20 år. Det är absolut inga barnvänliga djur, då dom lätt blir stressade och då lätt kan skada sig. Dessutom är dom nattdjur.

  • First time

    Som sagt, det kan bli dyrt om ni hyr lägenheten. Jag hade mina när jag bodde i en etta och dom käkade både på lister och tapeter, något vi inte märkte förrän vi skulle flytta och såg skadorna... Sen bet dom sönder min dåvarande sambos laddare också, inte så populärt

    Jag har haft kanin, marsvin, möss, chinchillor, undulater och dvärghamster. Det roligaste djuret av dom var dvärghamstern. Även om alla var underbara på sitt sätt

Svar på tråden Någon som har en "chinchilla"?