• HårdrocksMamma

    Ekängen i Linköping, bra eller dåligt?

    Är det någon som kan ge info om Ekängen i Linköping. Är det ett bra eller dåligt litet samhälle? Är förskolan/skolan bra, bra lärare. Hur är det att bo där?

    Sedan en stor oro är ju att man i princip åker igenom en soptipp (Tekniska Verket, något avlopps/biogas-anläggning och en massa åkrar) för att ta sig dit, så man undrar ju hur det luktar där på sommaren...ja året om?!?


     Sedan också ett stort orosmoment...hur sektiga är dem där ute igentligen. Känns lite skumt med ingen som helst affär, kiosk, korvmoj...ingenting förutom en stor j... kyrka mitt i allt. Dessutom har de byggt den bredvid förskolan/skolan, vill inte att de ska dra dit barnen vid alla högtider, men det kanske man inte kommer ifrån?

    Ja all info om Ekängen skulle uppskattas!

  • Svar på tråden Ekängen i Linköping, bra eller dåligt?
  • annkar78

    Jag vet att det är ett område som har blivit väldigt populärt senaste åren. De flesta i 30 års åldern som skaffar barn flyttar till Ekängen el Hjulsbro.

  • HårdrocksMamma

    jo det verkar ju vara så gott som enbart barnfamiljer runt de nybyggda iaf, men sedan finns det ju en hel del som redan blivit lediga av de "gamla-nybyggda" (där någon annan redan hunnit bo, ångrat sig? och flyttat).
    Man blir ju lite fundersam varför det är så pass många som redan flyttar därifrån, de kan ju inte bott där i mer än 1-2 år?

  • Smulan27

    Jag har bara bra saker att säga om Ekängen, vi trivs fantastiskt bra! Anledningen till att det inte finns någon affär är att det har gått väldigt fort från att vara sommarstugeområde till att bli en liten förort. Affär kommer att komma, det är jag övertygad om. Ang. nån sekt så vet jag inget om det, haha, skulle bli mycket förvånad om det bodde sektmedlemmar i Ekängen .

    Att folk flyttar kan ju bero på att man har lånat lite för mycket pengar och inte har råd att bo kvar eller att man säljer pga skilsmässa, jag tror inte att det är många som flyttar för att de inte trivs.

    Någon lukt från Gärstad har jag aldrig känt. Vi bor ganska långt bort i området och det kanske påverkar.

    Vi trivs som sagt super, det är ett underbart område med närhet till vatten och fin natur. Dagis vet jag inget om ännu för vår son är inte i dagisåldern ännu.

  • Entie90

    Haha alltså av alla samhällen i Linköping så tror du att Ekängen skulle vara något sekt ställe ? Om du tittar på alla samhällen i Linköping så ska du vara riktigt stolt om du får boende och dagis för dina barn här i Ekängen. Och inte ex. Ljungsbro,skäggetorp osv..

    Visst kan det lukta lite skit på sommaren men är ju inte så konstigt då det finns åkrar omkring oss. Gillar man inte landets känslan så är du på helt fel ställe. Här behöver man inte oroa sig för barnen . Lugnt familjeställe i princip hela Ekängen. Att vi har en kyrka är ju bara positivt så barnen lär sig tro på något större än de själva. Och självklart behöver man inte heller vara där alls. Har bott här många år och inte hänt något konstigt. Små barn är ute och leker själva utan uppsikt.

    Så hamnar du här ute kommer du aldrig vilja flytta till stan igen ;)

  • Entie90

    Haha nej äger inga kor eller sådant så är ingen bonde skulle dock vara kul ;)

    Skäggetorp är vidrigt ställe.

  • Entie90
    Dreddfredd skrev 2017-10-08 17:21:16 följande:

    Bondjävel som inte vet vad du snackar om, jag skulle hellre flytta till skäggetorp än till ekängen


    Ps är inte rasist min man är från El salvador.

    Folk som du skulle bara drömma om att få bo på det finaste stället i Linköping. Ekängen.
  • Entie90

    Haha jag har inte ett enda lån kan jag säga dig.

    Om man hyr eller äger vad spelar det för roll ?

    Men förstår att du är imot folk som har det bättre än dig. Och nu menar inte jag ekonomiskt. Jag trivs . Skulle kännas misslyckat att hamna i typ skäggetorp. Man behöver inte vara rik för att bo här. Det handlar om hela samhället vilket bra ställe det är.

Svar på tråden Ekängen i Linköping, bra eller dåligt?