Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

    Ge fan i andras partners!

    giftfri skrev 2011-02-01 11:01:26 följande:
    Håller helt med dig, fortsätt banka in det i folks skallar, jag bistår dig mer än gärna..
    Jag vet inte hur många ggr jag ska behöva nämna i tråden att det INTE handlar om vem som har ansvaret i en otrohetsaffär. Utan om vilket löst och billigt val en person gör som ger sig på en som är upptagen.

    Om DU nu vill diskutera annat i tråden får du starta en egen.
  • Nenne666
    giftfri skrev 2011-02-01 12:16:20 följande:
    I ett parförhållande blir alltid en sviken, när en tredje blir inblandad, men varför skulle den du kallar "bedragne" vara mer värd än de två andra människorna?
    Förhållande ingås, spricker, ombildas, allt beroende på att våra känslor gör "saker" med oss, som vi ibland inte riktigt har full kontroll över, det ingår i "paket" livet, å nåt vi bara kan acceptera, eller möjligtvis droga bort..
    I möjligaste mån kan man undvika att blanda in en tredje part i en relation om man har huvudet med sig och hjärtat på det rätta stället.
    Att du inte lyckats med det är ju inget du hymlar med precis...men, e det verkligen nåt å skryta med?

    INGEN hade blivit bedragen om alla gjorde rätt för sig från början.

    Stackars dessa parter som får ingå i 'ditt paket'.
  • Nenne666
    giftfri skrev 2011-02-01 17:30:50 följande:
    Nä jag hymlar aldrig med nåt, enklast så.., jag behöver ju inte ens det..
    När din blåögdhet släpper, så kommer du säkert att se hur många varianter det finns på förhållanden.
    Tvåsamhet enligt din mall, är bara en variant, jag kan säkert räkna upp en handfull till, som är relativt vanliga..
    När man som jag/vi inte lever efter den gängse PK-mallen, så träffar eller kommer man i kontakt med en annan verklighet.., å du vet du vad.., jag är långt ifrån ensam på FL, om mitt/vårt sätt att leva..  
    Är jag BLÅÖGD för att jag inte vill knulla en upptagen karl? Ursäkta mig...men nu e du nog ute å reser rätt duktigt.
  • Nenne666
    feministbrud skrev 2011-02-01 18:31:18 följande:
    Med tanke på hur många som har olika överenskommelser inom äktenskapet, öppna förhållanden osv, kan man verkligen veta att man sabbar något om man inleder något med en upptagen person?  Man kan ju helt enkelt vara blåögd och tro att det är så det ligger till. Måste man göra en "kredit"upplysning innan man har sex? Jag menar, om man vet att karl är upptagen är det väl knappast något man pratar om?
    Att bli förd bakom ljuset är EN sak, och att kliva in i nåt med öppna ögon en annan. Och det är det sistnämnda jag talar om.
  • Nenne666
    giftfri skrev 2011-02-01 20:43:56 följande:
    Hur fick du til det där?
    Förklara för mig då hur blåögd jag är, du som talar om när 'den släpper'?   (...eller inte)
    Anonym skrev 2011-02-01 19:30:52 följande:
    Varför lägga så mycket energi och tyngd på ens otrogne partners ragg? Varför ge det så mycket tid och tankekraft och lägga ner så mycket skrift kring det om det inte är det du TS prioriterar högst?

    Sen kan du skriva hur mycket du vill att visst - partnern har också skuld osv. Men det är trots allt den person partnern är otrogen med (ex) som du lägger kraft och energi på.
    Varför lägga tid å energi på att sitta å klottra i meningslösa trådar på forum öht för?

    Nä, arligt talat.

    Ni får fortsätta själva...tack å hej!
  • Nenne666
    giftfri skrev 2011-02-02 10:49:57 följande:
    Jag tycker du är blåögd, för du har en så förenklad, å för dig själv själklar bild på relationer, men verklighten är precis det omvända.
    Det är blåögt, att som dig, se allt i svart eller vitt, när det alltid är gråskalan som dominerar, det svarta eller vita, utgör de sällsynta undantagen..
    Du är blåögd, om du tror att det bara är att säga "ge fan i andras partner", å tro det löser några relationsproblem.
    Helt enkelt för att de partners som är mottagliga för påverkan, av tredje person, är de som har poblem i sin relation, kanske så pass att dom vill ut ur den, på enklast möjliga sätt.., bara som ett exempel, det finns minst några tusen fullt fårståeliga anledningar till, att inte inse det, det är blåögt..

    Ledsen, men din förenklade syn på relationsproblem, är inte verligheten, den är en ouppnålig utopi, hur djävlig verkligheten än tycks te sig, så är den den enda som finns..

    Surna inte till nu, utan se dig istället om, å notera/studera alla spruckna eller lyckliga förhållanden.., tycker du dom ter sig speciellt svarta eller vita?
    Jag är 35 år och har klarat det hur busenkelt som helst genom mitt liv att backa när det visat sig att en karl redan har en relation... Om du tycker det är blåögt att jag i MIN värld anser det är omoraliskt att kliva in i andras relation, oavsett hur deras relation ser ut, så hade jag inte kunnat leva med mig själv.
    Jag surnar inte till, men jag tycker det är oerhört tragiskt att det finns så otroligt många som enbart tänker på sig själva.

    Jag skiter i 'parets' olika anledningar till att vara otrogna och/eller bedra sin partner, men JAG vill inte va en del i det där.

    Sen om du vill kalla det blåögt eller i brist på att förstå det gråskaliga och att min syn och mina handlingar och mina åsikter i frågan skulle vara naiva...ja, då...får du la tycka så.

    Så länge jag kan sova gott om natten med rent samvete...så skiter jag blanka fan i vad man anser om mig.

    Om det nu finns individer som inte kan se annat än till sig själv å sitt, så är det inte utan att jag tycker det är sorgligt. Min sympati kommer man ALDRIG få i den här frågan...
  • Nenne666
    Anonym skrev 2011-03-07 15:50:46 följande:
    nej alltså jag förstår visst hur respektlöst det är mot henne det gör jag. men som sagt jag väger att det är värt pga mitt eget behov att det hålls tyst om det.
    men jag skulle faktiskt aldrig bli förbannad på den andra kvinnan. Mitt ex tex var otrogen mot mig med en tjej. Vi separerade, han är nu tillsammans med henne och jag hyser inte ett agg mot henne. (hon däremot är skisotis på mig) jag har ingen direktkontakt med henne, men har sagt till mitt ex att jag resepkterar deras relation och jag ska absolut inte försöka sabba och om han känner att han vill presentera vårat barn för henne, så litar jag på hans omdöme och kommer inte börja tjafsa om det heller
    Men det har inte riktigt med saken att göra, om vem som är arg på vem, hit eller dit. Utan om handlingen man gör då man anser att ens eget mående är viktigare än någon annans då man med öppna ögon ingår i nåt som innebär en tragedi för en annan (alltifrån 1 person till en hel familj).
    Och hur man med gott samvete och öppna ögon gör den handlingen.

    Jag tycker det är egoistiskt.
  • Nenne666
    Anonym (Terapeuten) skrev 2011-03-07 16:22:42 följande:
    Så länge ingen dör så är ju "tragedi" en ganska kraftig överdramatisering här. Uppenbarligen är inte förhållandet ok. Att komma utifrån som en hjälpande kraft och se till att separationen blir av och att livet går vidare är i många fall det som behövs.

    De gruppterapisessioner jag har hållit i vittnar i alla fall om detta. 
    Det är väl ändå inte att ta i, i vissa fall, att använda ordet tragedi. Det finns dom som aldrig kan känna tillit i en relation efter en sån grej..som aldrig någonsin fixar att ha en djupare relation.
    Att det ser olika ut för alla, är en sak. Men man vet inte innan hur det kan upplevas.
  • Nenne666
    rlevitte skrev 2011-03-07 23:54:58 följande:
    Gäller det även om du träffar någon som lever i en öppen relation?

    Mvh,
    Richard 
    Jag skulle aldrig själv inleda nåt med en som har en 'öppen relation' heller. Men av andra orsaker än det tråden handlar om.
    Personligen attraherar det mig inte att ha en karl som har en eller flera andra..det går helt bort.
  • Nenne666
    Anonym (...) skrev 2011-03-08 19:22:07 följande:
    Tycker nog att man kan jämföra det... Tänket verkar ju gå att man ska visa empati för den bedragna... Men kräv då det av alla. Det som jag tycker är mitt ska då vara mitt oavsett... Som då tex hus och jobb...

    Jag har själv blivit bedragen. Visst det gjorde ont men det är inte hennes fel att han var otrogen. Inte heller mitt fel. Han var helt enkelt inte lycklig i vårt förhållande och han kände inte att han kunde prata med mig om det och han ville känna lycka och det gjorde han med henne. Även om det var för bara korta stunder. Nu är han tillsammans med en annan kvinna som han känner fullständigt förtroende för och deras förhållande fungerar. Dom pratar om dom känner sig olyckliga.

    Många stannar kvar i ett förhållande som är mer el mindre dött bara för att det "ska" vara så el för att man har barn tillsammans och man tror att det är det bästa för barnen att man håller ihop... Själv ser jag hellre att mina barn har lyckliga föräldrar än föräldrar som lever ihop bara för att dom inte har fått en "spark" i "rätt riktning"

    Har ni tänk på att den "andra" kanske ger lycka till mannen el kvinnan? Varför är den bedragnes lycka viktigare än någon annans?
    Men nu handlar det inte om hur illa nåt förhållande har varit eller är, och vilka orsaker man har till att vara otrogen...utan tråden e på fokus om hur den personen är funtad som ger sig in i en relation där den är upptagen med en annan OAVSETT hur kasst den personen påstår sig ha hemma. Man bör vilja vända på klacken vid samma tillfälle man får veta att personen ÄR upptagen.
    HUR kan man med öppna ögon ge sig in i en relation med en som är upptagen?

    Hur kan det va så svårt att förstå?

    Sen om den ena är arg på den andra eller inte hör inte hit.

    Ex.

    Jag går ut på krogen, träffar en sexig karl...han har ring på fingret, alt...säger att han har en relation.
    Vad gör jag?

    JO!

    -GÅR!!

    Alt...ber han återkomma när han e singel...... BYE BYE!!

    Jag ifrågasätter 'den andra' i den här tråden...valet att med öppna ögon kliva in i den typen av relation och därmed vara delaktig i en annans tragedi, alt en hel familj. OAVSETT om den otrogne är den bärande i dramat.
Svar på tråden Ge fan i andras partners!