Gravida i Jönköping med BF hösten 2011
Skapar en tråd för oss Jönköpingsmammor som ska ha bebis efter sommaren.
Hoppas att vi kan följas åt under vår resa.
Skapar en tråd för oss Jönköpingsmammor som ska ha bebis efter sommaren.
Hoppas att vi kan följas åt under vår resa.
Jovars! Knallar på! Gryyyymt trött bara. Man skulle vilja slockna redan kl åtta på kvällarna. Är ni lika trötta?
Gör man gyn-undersökning på inskrivningen? Kommer inte ihåg....
Jag är också trött!!
Men illamåendet verkar släppa sakta men säkert.
På inskrivningen pratade vi bara.
Men jag fick banner för min vikt.
Var ju VÄLDIGT viktigt att jag bara ökade 6-8kg.
Johopp. Lycka till sa jag. Ökade 22 sist.
Ja det var ju inte bra fick jag till svar.
Så nu har jag viktpress på mig också. Hm..
Hej här hoppar jag in! Har BF 14 november och detta blir barn nummer två för oss. Har sen tidigare Erik, född 4 april -09.
Välkommen.
Har varit lite frånvarande. Illamåendet har gjort mej fruktansvärt låg och kände att jag inte bidrog så mycket här på forumet. Nu mår jag i alla fall mycket bättre.
Jag har oxå varit på inskrivning. Kändes lite tjatigt då de sa typ exakt samma som förra gången. Tänkte att det inte kan vara lätt att jobba som barnmorska och behöva rabbla allt som man borde och inte borde till varenda nybliven gravid. ^^
Det där med vikten är en jävla pina... Jag är inte överviktig eller så. Ligger precis som man ska. Men att behöva oroa sej för viktkurvan när man har så mycket annat att vara orolig över.
Jag gick upp 20kilo när jag väntade sonen. När han var född stannade jag på en vikt som var 7kilo tyngre än innan jag blev med barn. Vi klarade oss bra fast att vi gick upp "för mycket".
Tror dock att det kommer vara lättare att hålla vikten denna gången. Eller jag hoppas det i alla fall. Sist gav jag in för alla cravings och åt godis å glass i mängder. ^^
Förresten bestämde vi oss för att strunta i KUB. Så nu går jag här och är orolig för att allt inte ska vara bra med liten i magen. Så knäpp man är. ^^
Det där med inskrivningen känner jag igen. Vi var på ett hälsosamtal i vecka 7 förra gången. Hon frågade snabbt om någon av oss röker, dricker eller tar droger (och bara min man drack ju vid det tillfället eftersom jag var gravid). När hon insåg att vi i princip inte gjorde något av det, så sa hon "jamen jag kan ju dra nackdelarna ändå!". Jättekorkat tyckte jag, om vi ändå inte ägnar oss särskilt mycket åt sådant så är det nog för att vi redan vet riskerna liksom...
Jag gick upp 25 kg förra gången, men jag är å andra sidan lite undervikt (BMI 18,5 tror jag). Så det var kilon som behövdes. Antar att jag har tur, för alla kilona (utom ett) tappade jag utan att behöva göra någonting särskilt alls. Fast jag hade å andra sidan gärna behållt 5-10 kg, de kilona trivdes jag jättebra med!
Välkommen! =)
Min son är också född -09.
Jag ljög. Mitt illamående har tydligen inte gett sig. Får illamående svallor sisådär 4 ggr per dag.
När ska det ge sig???
Ja jag är ju som sagt lite överviktig sen innan. Hann inte gå ner alla mina kilon sen förra gången.
Men men. Jag får ta det som det kommer.
Det jobbiga är att när jag mår såhär illa så blir jag sugen på fet mat. Hur korkat är inte det?
Vi ska på Kub på Torsdag. Är nervös men nu är beslutet taget iaf.
Vilka MVC går ni på?
Jag trodde att mitt illamående höll på att ge sej. Men i kväll är det pest å sambon jobbar natt. Man känner sej extra ynklig när man är ensam. Sonen fick somna här bredvid mej i sängen i kväll. Det ger mej lite extra styrka att kika på det miraklet ibland. Hoppas att det går bra för er på kub. Ångrar lite att vi inte gjorde det. Vill se liten.
MissMarilyn: Tack tack. Vilken vecka är du i? Jag är bara i vecka 6 och har inte börjat må illa än. Kommer inte ihåg när det började sist, men tror det var som värst runt vecka 10. Till vecka 12 hade det nästan försvunnit helt. Jag var också sugen på fet mat när jag mådde illa. Korv med bröd blev standard.
Däremot klarade jag inte av stekos så jag fick gå ut och gå en sväng när maken lagade mat.
Jag går på Rosenhälsan i Huskvarna.
Har bokat tid för VUL på Gallerians läkarmottagning i stan. Jag har behövt ta pergotime både gångerna jag velat bli gravid, och då är risken att man släpper flera ägg = flera foster... :-S Så vi ska in nästa vecka och se om det blir fler än en den här gången. KUB har vi inte pratat om än, men det lutar nog åt att vi inte gör det.
Jag är i vecka 12+5 nu. Så vecka 13 antar jag!?
Mådde inte illa igår så det var en storvinst!
Verkar, peppar peppar inte må illa nu på morgonen heller!!
Oj då kanske du väntar tvillingar! =)
Spännande och se.
Jag har kommit på att jag nog tar Kub mest för att få se lilltuss en extra gång.
Men lite också för att förbereda oss om det skulle vara något.
AvLängtanTillDig: Jobbigt när man mår piss och mannen inte är hemma.
Det var ju helt klar lättare att vara gravid förra gången. När man inte hade en vildunge hemma! =)
Då kunde man ju gå och lägga sig när man kände att man mådde dåligt.
Ja jag börjar verkligen ångra att vi inte gjorde kub nu. Börjar bli riktigt orolig. Ska ringa å prata med BM sedan tänkte jag. Det kanske går att fixa så jag får se liten ändå.
Min syssling födde precis tvillingar. Måste säga att jag är lite avis på dem som får den äran. ^^ Spännande att få se vem/vilka som döljer sej i din mage Caranlachiel.
Jag är i v12 nu. 11+3 å illamåendet börjar ge med sej men det är fortfarande tufft vissa dagar. Jag började må illa i v7. I går låg jag i sängen nästan hela dagen. Som tur är så klarar min lilleman sej någolunda själv. Fast att det inte är att föredra. Han är 4. Så han klarar att ta lite mellanmål själv när jag är allt för jävlig. ^^ Han är så liten å klok och förstår att det är liten bebis i magen som ställer till det för mamma.
Hehe. Det där med fet mat är knasigt. När jag mår riktigt illa är jag bara sugen på juice, frukt och sura godisar. Men så fort jag mår lite bättre blir jag sugen på Snabbmat. Hamburgare och lökringar eller korv(som jag AVSKYR i vanliga fall). När man väl klämt i sej det mår man ju illa som fan igen. ^^
Jag går på MVC på råslätt. Det är där vi är bosatta tills vi hittar vårt drömhus. De är faktiskt riktigt bra på den vårdcentralen. Trevliga och lyssnar verkligen på en när man är orolig.