• Rosen

    min 3 månaders bebis luktar armsvett

    alltså nu menar jag riktig armsvett som hos en vuxen. är detta normalt?

  • Svar på tråden min 3 månaders bebis luktar armsvett
  • Toppen9
    Sassens skrev 2011-01-26 23:39:56 följande:
    Köp deo och använd det på ditt barn.
    gick det inte att provocera i de andra trådarna nu längre?
  • Toppen9
    Rosen skrev 2011-01-26 22:28:11 följande:
    alltså nu menar jag riktig armsvett som hos en vuxen. är detta normalt?
    Är det även direkt efter bad eller är det när det gått nån dag sen badet?
  • Rosen
    Sassens skrev 2011-01-26 23:39:56 följande:
    Köp deo och använd det på ditt barn.
    tror inte det e så bra för hans stackars hud
    Toppen9 skrev 2011-01-26 23:43:01 följande:
    Är det även direkt efter bad eller är det när det gått nån dag sen badet?
    det luktar kanske inte direkt efter badet men när jag ska ta på honom pyamas på kvällarna luktar han alltid armsvett om man drar fingern i armhålan på honom. det e ju inte normalt
  • merenwen

    Rengör du armhålan ordentligt vid badet då? För där kan det samlas hudfett som kan lukta väldigt illa om man inte tar bort det. Fast det luktar mer härsket än armsvett.

  • Toppen9
    merenwen skrev 2011-01-27 09:29:42 följande:
    Rengör du armhålan ordentligt vid badet då? För där kan det samlas hudfett som kan lukta väldigt illa om man inte tar bort det. Fast det luktar mer härsket än armsvett.
    ja som merewen skrev, det kan ju vara lite hudfett som sitter kvar. enklaste sättet att få bort det är ju i badet med en skumgummi-tvättlapp tror jag. Kommer ihåg att det var rätt svårt att få bort allt hudfett i alla veck på min son (han var bra knubbig ) och då luktade det faktiskt lite unket.
  • Rosen
    merenwen skrev 2011-01-27 09:29:42 följande:
    Rengör du armhålan ordentligt vid badet då? För där kan det samlas hudfett som kan lukta väldigt illa om man inte tar bort det. Fast det luktar mer härsket än armsvett.
    ja jag rengör ordentligt men han luktar inte härsket, utan vuxen armsvett haha
  • Rosen
    Toppen9 skrev 2011-01-27 12:25:42 följande:
    ja som merewen skrev, det kan ju vara lite hudfett som sitter kvar. enklaste sättet att få bort det är ju i badet med en skumgummi-tvättlapp tror jag. Kommer ihåg att det var rätt svårt att få bort allt hudfett i alla veck på min son (han var bra knubbig ) och då luktade det faktiskt lite unket.
    jag tar med våtservett varje dag i armhålan på honom så han blir riktigt ren. men han luktar armsvett sen på kvällen igen
  • Borttagen användare

    kan det inte vara din egen armsvett som kommer på barnet? eller är det precis under armen det luktar på bebisen?

    prova byt våtservetter, kanske är ngt i dom som luktar

  • Rosen
    Borttagen användare skrev 2011-01-28 00:08:09 följande:
    kan det inte vara din egen armsvett som kommer på barnet? eller är det precis under armen det luktar på bebisen?

    prova byt våtservetter, kanske är ngt i dom som luktar
    nej det sitter i sonens armhåla så det e han som luktar
    våtservetterna jag har luktar jättegott så jag tror inte det e dom.
    men jag ska ta upp detta med bvc när jag ska dit nästa vecka o se vad hon säger
  • Borttagen användare

    haha okej, man vet ju aldrig..

    kanske kan va ngt konstigt som han äter som ger en speciell odör?


    bvc låter som en bra idé :)

  • Rosen
    Borttagen användare skrev 2011-01-28 00:26:36 följande:

    haha okej, man vet ju aldrig..

    kanske kan va ngt konstigt som han äter som ger en speciell odör?


    bvc låter som en bra idé :)


    han ammas, han blir 3 mån nästa vecka. det luktar exakt som vi vuxna gör när vi har armsvett haha. alltså det stinker ju inte men sätter man näsan dit där o eller drar fingern i armhålan på honom så luktar man det
  • Rosen
    Borttagen användare skrev 2011-02-01 02:42:15 följande:
    haha..

    hur gick det? kontakta du bvc?
    ska dit i morgon
  • marylea

    Lustigt detta, min bebis luktar också precis som du säger riktig armsvett, hur gick det, talade du med bvc. Har aldrig varit med om detta med mina tidigare barn, skumt liksom, o det är inte för att han på något vis är skitig/smutsig, är väldigt noga med hygienen.

  • Rosen
    marylea skrev 2011-02-28 11:51:48 följande:
    Lustigt detta, min bebis luktar också precis som du säger riktig armsvett, hur gick det, talade du med bvc. Har aldrig varit med om detta med mina tidigare barn, skumt liksom, o det är inte för att han på något vis är skitig/smutsig, är väldigt noga med hygienen.
    jag frågade bvc sköterskan igår o hon lät förvånad o visste inte hur han kan lukta svett hon sa att det var nog ovanligt. men hon sa att han e ju alltid väldigt varm av sig o sen badar han inte så ofta som jag vill. jag hinner bara inte. så han badar kanske 2ggr i veckan, nån vecka har det hänt attt han badat 1 gång bara.
  • Eiia

    Var tvungen att googla detta pga samma sak med min fyramånaders, ganska konstigt hur gick det?!

Svar på tråden min 3 månaders bebis luktar armsvett