• FrökenCarlsson

    C-uppsats i socialt arbete, tips på ämnen att skriva om?

    Hej!

    Ska nu börja skriva min c-uppsats i socialt arbete, läser till socionom.
    Känner mig helt låst inom en viss gren just nu, och egentligen vill jag skriva om någon nytt. Tyvärr har all tendens till nytänkade tydligen försvunnit..

    Snälla, bombadera mig med olika tips om saker att skriva om... Allt från A till Ö..
    Tack!

  • Svar på tråden C-uppsats i socialt arbete, tips på ämnen att skriva om?
  • annis02

    Gud vad svårt! Jag läser också till socionom, ellerja, har precis gått två veckor. Får lite ont i magen bara jag tänker på C-uppsatsen.

    Finns det några specifika regler du måste följa? Glad

  • Ellieott

    Jag går sista terminen på socionomutb. och skrev alltså min c-uppsats förra terminen. Det var jobbigt!! Mitt bästa tips är att göra det lätt för dig, många hade problem med att få intervjupersoner osv. Ta ett ämne som är relativt lätt att få material till.

    Lycka till!

  • idiblon yes

    Haha, är i exakt samma sits och satt just och googlade efter inspiration och litteratur. Jag vet vad jag skulle vilja skriva om, men jag vet också att det vore stört omöjligt att kunna genomföra det med de krav man har på sig gällande att allt måste vara "vetenskapligt".

    Så jag kikar också här...


    FL är guld.
  • holy shit

    Vilken bra tråd, läser också till socionom fast andra terminen. Försöker dock redan nu klura ut saker jag kanske skulle kunna skriva om, har lite tankar men vet inte om det går att genomföra.

  • lilyminna

    Nu är det min tur att skriva c-uppsats, kom ni på något bra ämne? Jag har några uppslag men vill ha något klockrent!

  • bolibo

    Hej!
    Jag pluggar på socionomutbildningen. Nu fick jag höra att December min C uppsats måste vara klar... fick panik och började googla och hamnade här....
    Jag behöver akut hjälp med tips om C - uppsatsen.
    Vore tacksamt om någon hör av sig.....
    Hjälp...........!!!!!!!!!!!

  • FitoreHasani

    Vilken hjälp erbjuds till ensamkommande flyktingbarn? (här kan du bland annat blanda in utvecklingsnämnden, migrationsverket, arbetsförmedlingen, försäkringskassan och med hjälp av dessa myndigheter även kanske få tag på barnen som kan ställa upp på intervjuer) du kommer nog få mycket material enbart från myndigheterna...och för mer kvalitet så blir intervjuerna med barnen grädden på moset så att säga :)

Svar på tråden C-uppsats i socialt arbete, tips på ämnen att skriva om?