• SanBas

    Lkg- Att välja ny flaska.

    Hej!


    Har en dotter som föddes med lkg. Den första operationen är avklarad och hennes läpp är "lagad".
    Vi har börjat försöka ge henne en "vanlig" nappflaska (istället för Haberman) men hon kan inte tekniken, så hon får inte ut nå.  Så jag är tacksam för tips hur har ni gjort?

    Så jag undrar om det finns lättare flaskor att börja med? (vi har provat, Dr.Brown och vanlig mam-falska). 

    .

    /Sanna

  • Svar på tråden Lkg- Att välja ny flaska.
  • ELJAC

    Hej!

    Meddela har en flaska för spaltbarn. Den har vi använt sen vår dotter föddes. Hon har också lkg. Nu är hon drygt ett år och har gjort läpp och mjukagommen operationen. Gå in på en affär som säljer meddela produkter. De kan ta hem. Här hos oss går det hos babyproffsen och lekia affären. Vi fick en sådan flaska på bb (Västerås). Fick inte ni någon flaska?

    MVH LJAC

  • SanBas

    Hej Ljac!


    En Haberman flaska, vi använder sånna fast jag tänkte att hon kanske skulle kunna lära sig att ta en "vanlig" flaska :)


    Vi fick också en sån på BB (Västerås)  :)


    Mvh Sanna

  • GHS

    Vi använder haberman-flaskan till att börja med, men gick sedan över till "dwenger"-flaskan. Den var lite knepig, för att man var tvungen att göra hålen själva i nappen. Men efter mycket trixande, så funkade det faktiskt riktigt bra med den flaskan! Så då la vi haberman åt sidan! 

  • heartgreanade87

    kommer ihåg min brors flaska (han föddes också med lkg) kommer inte ihåg märket men kolla www.LKG.se där borde det stå <3

Svar på tråden Lkg- Att välja ny flaska.