• Anonym (syster)

    Vad har du för lön som sjuksköterska?

    Är nyfiken hur det ser ut lönemässigt här bland sjuksköterskor. Det verkar som nya syrror allt mer tjänar lika mycket som syrror som jobbat länge. Även inom samma branch.

    Hur länge har du varit ssk?

    Hur gammal är du?

    Vad tjänar du?

    Privat/kommun/landsting?

    Nyfikna är vi allihop =)

  • Svar på tråden Vad har du för lön som sjuksköterska?
  • Amazina

    Syrra sedan 2000. Spec.utbildad sedan januari 2004.

    32 år

    Får vid 100% anställning UT ca  38500 kr/månad och då har vi 13 månadslöner om året.
    (Jobbar dock bara 50%, har 2-årig dotter.)

    Jobbar på akuten på ett sjukhus i Schweiz

    Kan även tillägga att arbetsförhållandena är bra mycket bättre här och INGA besparingar eller kriser i sjukvården.

    Hjälper gärna till om någon är sugen på att flytta hit!

  • Matillin
    Amazina skrev 2011-02-09 20:52:43 följande:
    Syrra sedan 2000. Spec.utbildad sedan januari 2004.

    32 år

    Får vid 100% anställning UT ca  38500 kr/månad och då har vi 13 månadslöner om året.
    (Jobbar dock bara 50%, har 2-årig dotter.)

    Jobbar på akuten på ett sjukhus i Schweiz

    Kan även tillägga att arbetsförhållandena är bra mycket bättre här och INGA besparingar eller kriser i sjukvården.

    Hjälper gärna till om någon är sugen på att flytta hit!
    Ojoj vilken skillnad på lönenivå mot sverige *grattis* :)
    Ot kanske men visst är hyror och mat och sånt dyrare i schweiz?
    Vad betalar man i skatt på lönen där?

    Har en kompis som jobbar som SSK tror hon ligger på 23 000 och har då varit färdigutbildad i 8 år.
  • Matillin

    Har en till som är runt 40 år och jobbat i 15 år minst.
    Hon tjänar 24-25 inom landstinget bor i sthlm, den första kompisen bor i Gbg

  • Amazina
    Matillin skrev 2011-02-09 20:55:39 följande:
    Ojoj vilken skillnad på lönenivå mot sverige *grattis* :)
    Ot kanske men visst är hyror och mat och sånt dyrare i schweiz?
    Vad betalar man i skatt på lönen där?

    Har en kompis som jobbar som SSK tror hon ligger på 23 000 och har då varit färdigutbildad i 8 år.
    Ja, livet är lite dyrare. Man får räkna med nästan dubbelt så hög hyra. Och kött är dyrare... Annars är det ganska lika. Jag är lite osäker på skatten, men mellan 8 och 15% tror jag beroende på hur mycket man tjänar. Lönerna är dock lagda så att det är möjligt för en förälder att just deltidsjobba/vara hemmaförälder. Det är rätt ovanligt för kvinnor med barn att jobba 100%. På mitt jobb har ingen kvinna förutom chefen barn och heltidsjobb. Dagis är förresten också dyrare.
  • Anonym (bssk)

    33 år, SSK sedan 2002. Barnvub 2005. Arbetar hos privat vårdgivare och tjänar 29600, nöjd.

    Innan jag bytte arbetsgivare för 1½ år sedan arbetade jag i landstingets akuta barnsjukvård och tjänade 24000.

  • Anonym (Man35)

    Man, 35, färdig ssk 2001. Lön: 26.200kr. Arbetsgivare: SLL, kir.avd. Relativt nöjd med lönen, eftersom jag inte har någon VUB.

  • Anonym (ssk)

    Färdig ssk sedan 2005

    Jobbar i stockholms landsting på en neo-iva har 26100 på 100%

  • En Åsa
    Hur länge har du varit ssk?
    I 4 år

    Hur gammal är du?
    30

    Vad tjänar du?'
    22500 exkl ob

    Privat/kommun/landsting?
    Landsting

    Andra saker osm kan vara intressanta: Jag har jobbat på samma avdelninge hela tiden (ortopeden). Jag hade en ingångslön på 18000 och jag har varit föräldraledig 2 av dom 4 åren.
  • Anonym (op.ssk)

    jag är 30 år
    har varit ssk sedan 2004, VUB 2008. Jobbar som op.ssk, har 28 000. Ingångslönen var 25000

Svar på tråden Vad har du för lön som sjuksköterska?