• carrie1

    Fördelar med att få en pojke..?

    Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad är fördelarna med att få en pojke?

    Jag har en tjej på strax 2 år och väntar nu tillökning i sommar, en pojke. Jag trodde nog att det skulle bli en till tjej så blev förvånad av att det är en liten pojke i magen. Det känns annorlunda, spännande och ovant med en pojke då jag har vuxit upp med bara tjejer (mamma och systrar).

    Ni som har fått pojkar, kan ni inte berätta vad som är fantastiskt med att få en pojke (för det förstår jag att det är lika underbart med en pojke som en flicka) och varför ni älskar att ha en liten kille:)

  • Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?
  • bastardized

    Man slipper oroa sej så mycket i tonåren inbillar jag mej.
    Har både en pojk och en tös och kan inte säga att det ena är mer fantastiskt än det andra men som kille är det kul av egoistiska skäl då man inbillar sej att man kan färga av sina intressen lättare på sin son, samt ge sin pojk möjlighet att få saker och få göra saker som man själv bara drömde om som knodd.

  • carrie1
    bastardized skrev 2011-02-10 03:33:49 följande:
    Man slipper oroa sej så mycket i tonåren inbillar jag mej.
    Har både en pojk och en tös och kan inte säga att det ena är mer fantastiskt än det andra men som kille är det kul av egoistiska skäl då man inbillar sej att man kan färga av sina intressen lättare på sin son, samt ge sin pojk möjlighet att få saker och få göra saker som man själv bara drömde om som knodd.
    Hm ja kanske man inte behöver oroa sig lika mycket när de är i tonåren, fast rent spontant tänker jag att killar kanske hamnar lättare i bråk, grupptryck, droger osv. Att det är lite mer tuffare mentalitet för killar. Men absolut, det är mycket som kan hända tjejer i tonåren också...min mamma tyckte nog det inte var så roligt när  jag och mina vänner härjade runt i Grekland i slutet av tonåren...
  • carrie1
    enmamma skrev 2011-02-10 03:43:04 följande:
    Lättare att kissa sonen än dottern på allmäna toaletter och utomhus.
    Haha!
  • Kazeer

    *skakar förbryllat på huvudet*


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • lindalake

    jag förstår känslan, för jag kände lite så när jag väntade dottern. Det enda jag tänkte på var hur tjyven det skulle gå med bajsblöjor, vill liksom inte att bajset ska komma in i snippan.


    annars är det som enmamma säger, smidigare att kissa en pojke än en flicka, särskilt på vintern med overall och grejer, men så jäkla smidigt är det inte heller, men det är som med allt annat, nåt man lär sig.


    annars är det faktiskt ingen skillnad. på småbarn är skillnaden att de har olika kön och just toalettbiten blir lite annorlunda.


    När de blir större är det ju andra faktorer som styr in, personlighet och socialt.

  • La Lola
    Kazeer skrev 2011-02-10 06:24:48 följande:
    *skakar förbryllat på huvudet*
    Jag med....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

    Det är ingen skillnad. Jag har en av varje, och jag märker ingen skillnad baserat på könet. De är olika individer, men det handlar om deras personlighet inte deras kön.

Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?