• längtan8402

    klarna konto..hjälp ! Någon som kan sånt här?

    Jo jag undrar om man handlat en enda sak med klarna, för 200 kr. klarna delbetalning.. när man betalat in det beloppet direkt, avslutas det här "kontot" då? eller syns man för kreditupplysnigar för andra som vill kolla en???

    någon som kan sånt här??

    help..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 22:16
    mycket viktigt att jag inte syns på en kreditupplysning, så om jag alltsp betalar in detta beloppet direkt nu, då försvinner jag därifrån eller?? någon som kan nåt om klarna får gärna lugna mig nu är orolig som bara den. Gjorde ett misstag och betalade med klarna, skulle aldrig gjort det :((

  • Svar på tråden klarna konto..hjälp ! Någon som kan sånt här?
  • emmaliinea

    Förstår inte riktigt ? Du har väl köpt något och får en faktura då från klarna antagligen?

  • Lajkie

    Men om det har gjorts en kreditupplysning så syns väl den några månader? Kan det vara 6 mån? Eller 12?
    Gjordes kreditupplysning?

  • Lajkie

    Alltså oavsett om du har ett tomt kreditkonto eller fyllt, så syns kontot vid en framtida kreditupplysning.

  • emmaliinea

    Aha nu är jag med. Tror inte att dom kollar upp dig om du betalar hela på en gång. Om dom inte redan har gjort det. Vilket du ska få ett brev hem på posten om ifall dom har gjort det.

  • sara384

    var på banken å de tog en kreditupplysning på mig. ALLA ställena jag handlat på faktura  (KLARNA, hm, ellos, la redoute mm, ja ni förstår) syntes, dock som nollade eftersom de är en form av kredit på x tusenlappar var. De sa att det ställer till det även om de ser att de inte är utnyttjade för tänk om jag skulle shoppa loss på alla ställena...då skulle skulderna bli enorma. Bara dessa "krediter" kunde va en anledning till att man blev nekad lån. Jag ringde runt och tog bort alla. Sen tar det ju ett tag innan de inte syns på upplysningen alls längre.. Blev kanske lite rörigt men hoppas du förstår! Be KLARNA ta bort din kredit.

  • sophiie

    Du har nog fortfarande en beviljad kredit hos Klarna. Om jag vore dig skulle jag ringa och höra, samt avsluta krediten om det är på så sätt

  • längtan8402
    sophiie skrev 2011-05-06 12:43:36 följande:
    Du har nog fortfarande en beviljad kredit hos Klarna. Om jag vore dig skulle jag ringa och höra, samt avsluta krediten om det är på så sätt
    denna tråden är ganska avslutad. kolla datumet.
  • sophiie
    längtan8402 skrev 2011-05-06 15:11:40 följande:
    denna tråden är ganska avslutad. kolla datumet.
    Jo, jag såg det precis efter att jag hade skickat iväg mitt svar :)
  • Rolf nilsson

    Hej är väldigt osäker hur det går till jag beställde 2014-02-10 av tv 4 en månad men vill inte ha det mer för jag har det nu i visat hela programmet hur gör jag eller vad ska jag göra ni har skickat en faktura kan jag bara säga upp det här för jag vill inte ha kronofogden på mej med vänliga hälsningar Rolf Nilsson

  • Rainbow gg
    Rolf nilsson skrev 2014-03-14 15:30:47 följande:
    Hej är väldigt osäker hur det går till jag beställde 2014-02-10 av tv 4 en månad men vill inte ha det mer för jag har det nu i visat hela programmet hur gör jag eller vad ska jag göra ni har skickat en faktura kan jag bara säga upp det här för jag vill inte ha kronofogden på mej med vänliga hälsningar Rolf Nilsson
    Vaa.. Menar du:
    Hej är väldigt osäker hur det här går till.
    Jag beställde, 2014-02-10, en månad TV4 men vill inte ha det mer för att jag nu har sett hela programmet.
    Hur gör jag eller vad ska jag göra?
    De har skickat en faktura, kan jag bara säga upp det här för jag vill inte ha kronofogden på mej?
    med vänliga hälsningar Rolf Nilsson
  • Liten till
    4nderzzon skrev 2014-12-19 15:15:00 följande:

    vem fan tar en delbetalning på 200kr


    Vem fan skriver i en tråd från 2011
Svar på tråden klarna konto..hjälp ! Någon som kan sånt här?