• xena

    Vad kostar det att avbryta?

    Försökte mig på att tolka avtalet från AC angående vad det kostar att avbryta sin ansökan. Fattade inte riktigt och vi skulle behöva betala 40.000 för detta? Ni som vet får gärna svara vad ni fått betala alternativt fått tillbaka sedan ni avbrutit ansökan när ni haft papprena i landet men ännu inte fått BB.

  • Svar på tråden Vad kostar det att avbryta?
  • vem vet

    Jag har inte varit i situationen själv, och det går inte att svara med säkerhet på din fråga utan att läsa just ditt avtal. Jag har dock för mig att om man har skickat ansökan till landet så har man redan betalt ungefär halva totala adoptionskostnaden, stämmer det? Jag vill minnas att avtalet sa att om man avbryter i en sådan situation så får man tillbaka pengarna man betalt minus en viss summa (och den summan är kanske ungefär 40 000?). Jag tror att de olika organisationerna har liknande avtal, men summan som går förlorad kan klart vara olika för olika organisationer. Jag kan dock inte tänka mig att ni ska behöva betala ytterligare pengar till organisationen, utan det handlar nog om att ni inte kommer att få tillbaka allt ni redan betalt in till dem.

Svar på tråden Vad kostar det att avbryta?