• Anonym

    Ytterklädes panik

    Hej.

    Min dotter fyller 1år sista april.
    Har lite funderingar angående ytterkläder.

    <Har köpt en skaljacka från pop men undrar vad mer jag behöver. vår/sommar/höst?

    Mvh Anna

  • Svar på tråden Ytterklädes panik
  • Barnklädersexperten Malin

    Hej

    Något som du kan komplettera med som du kommer att ha användning för resten av året är en fleecejacka. Den är tacksam att använda för sig själv, alternativt tillsammans med skaljackan för de kyligare dagarna. Denna kombinationen är även användbar under hela höstperioden innan man börjar använda de fodrade vinterkläderna. För vårens och höstens utelek är en vattentät överdragsbyxa bra att ha till hands. Till detta bör man komplettera med passande mössa och vantar, en tunnare bomullsmössa som skyddar öronen är tacksam innan du börjar med solhatten för de varma sommardagarna.

    En fleecejacka fungerar utmärkt som en kvällsjacka till sommaren eller om man föredrar en tunnare jeansjacka. Prova dig fram för att hitta den kombinationen som fungerar bäst för din dotter.

    Mvh Malin

  • Anonym
    Barnklädersexperten Malin skrev 2011-03-10 22:48:50 följande:
    Hej

    Något som du kan komplettera med som du kommer att ha användning för resten av året är en fleecejacka. Den är tacksam att använda för sig själv, alternativt tillsammans med skaljackan för de kyligare dagarna. Denna kombinationen är även användbar under hela höstperioden innan man börjar använda de fodrade vinterkläderna. För vårens och höstens utelek är en vattentät överdragsbyxa bra att ha till hands. Till detta bör man komplettera med passande mössa och vantar, en tunnare bomullsmössa som skyddar öronen är tacksam innan du börjar med solhatten för de varma sommardagarna.

    En fleecejacka fungerar utmärkt som en kvällsjacka till sommaren eller om man föredrar en tunnare jeansjacka. Prova dig fram för att hitta den kombinationen som fungerar bäst för din dotter.

    Mvh Malin
    Hej igen.

    En fleecejacka har jag också, även vantar och mössa i bomull glömde säga det.

    Det jag funderar över är väl behöver man galonkläder och tillhörande byxor (vet ej avd de heter) till pop skaljacka.

    Mvh Anna
  • Barnklädersexperten Malin

    Hej igen

    En överdragsbyxa (skalbyxa) är ett väldigt tacksamt plagg att använda då den är vatten- och vindtät samtidigt som den har en bra andningsförmåga. Ett galonplagg är helt tätt och kan därför inte andas på samma vis och man kan uppleva att man blir väldigt varm i det, detta är den främsta orsaken till att jag föredrar en skalbyxa framför galonkläder.

    Du behöver inte använda galonkläder över skalkläderna då de är vattentäta, på det viset blir det smidigare att röra sig och leka obehindrat.

    Mvh Malin

  • Anonym
    Barnklädersexperten Malin skrev 2011-03-11 22:06:36 följande:
    Hej igen

    En överdragsbyxa (skalbyxa) är ett väldigt tacksamt plagg att använda då den är vatten- och vindtät samtidigt som den har en bra andningsförmåga. Ett galonplagg är helt tätt och kan därför inte andas på samma vis och man kan uppleva att man blir väldigt varm i det, detta är den främsta orsaken till att jag föredrar en skalbyxa framför galonkläder.

    Du behöver inte använda galonkläder över skalkläderna då de är vattentäta, på det viset blir det smidigare att röra sig och leka obehindrat.

    Mvh Malin
    Okey tack för tipsen då vet jag vad jag ska inhandla, ska jag satsa på st 86 på skalbyxorna också. Köpte det på jackan den är ju lite stor men vill ju få plast med fleece under också. Min dotter är 74 cm lång och blir 1 år sista april.
    Tack på förhand och trevlig helg
  • Barnklädersexperten Malin

    Hej

    Jag tror nog att du kan ha stl 86 även på byxan, spänner du åt i nederkant och använder hängslen sitter de säkert bra på plats. Det viktiga är att din dotter inte trampar på byxan, det blir onödigt slitage som försämrar byxan i nederkant. Ta hjälp av en säljare i en butik nära dig och prova. Lycka till!!

    Mvh Malin

Svar på tråden Ytterklädes panik