• San Francisco

    Känner mig super gravid men negativt test.

    Ok, detta är första gången jag är i ett förhållande där vi medvetet har haft sex utan kondom och tänkt det blir som det blir.
    I fyra månader har detta pågått.
    Nu är jag två dagar sen med mensen, har mensvärk och tror att den ska komma hela tiden, känner mig gråtfärdig hela tiden, hungrig, illamående och HADE ont i brösten (mest allmänt känsliga just nu).
    Jag är hur känslig som helst och då menar jag vid beröring, så fort min sambo tar på mig ryser jag men på ett skönt sätt!
    Dålig i magen är jag också.
    Angående mat så vill jag ha salt mat hela tiden, mest nudlar och curry, känner aldrig för frukt längre trots att en fruktskål med keso har varit min frukost i 5 år och jag älskar det!
    Efter tre negativa test håller jag på och bli galen för jag känner mig hur gravid som helst, är detta önsketänkande mån tro? 
    Kan någon hjälpa mig att förstå, har varit gravid förut men det var 10 år sedan och slutade i missfall, det enda jag kommer ihåg är att jag inte hade några symptom den gången. 

    Har du en liknande situation eller har varit i en liknande situation och vet svar eller tips snälla dela med dig.

    Jag bor i San Francisco så jag längtar efter råd och tips på svenska!!!!

    Hör av er!!! 

  • Svar på tråden Känner mig super gravid men negativt test.
  • San Francisco

    Ps: Jag har haft dessa symptom i ca 2veckor nu.... hade senaste mens den 8e februari...

  • prinsesstårtan

    Befinner mig i samma sits nu :) skulle ha min mens i måndags men neg test i tisdags och fortfarande ingen mens.

    Ska ta ett nytt test på lördag i förhoppning att hormon nivån var för låg i tisdags....

  • mammaNena

    har tyvärr varit skengravid massvis av gånger under de åren vi försökte skaffa barn. varje månad så hoppades vi såklart stenhårt på att NU denna gången har vi lyckats. hade alla symtom man kan tänkas ha, men endast neg på gravtesten.   Jätte jobbig sits att vara i! man vill ju inte att kroppen ska luras. Men det enda är nog bara att vänta ett tag till och se om du får plus alt. mens.

    (och på tal om annat, min svägerska bor oxå i san fransico )

  • San Francisco

    Prinsesstårtan Vad känner du för symptom och har du kännt så här tidigare?

  • San Francisco

    Helena
    Ja, jag är orolig för det men jag har aldrig haft sådana här symptom samt haft försenad mens trots att jag har hoppats.
    Det är konstigt också, jag har en känsla denna gången, super stark, nästan som att jag vet att jag är gravid men är orolig att det är mind tricks !

    Kul, har du varit här?
    Har bott här i fyra år nu och jag älskar min stad! 

  • Lövet22

    Jag är där också, jag mår  som om jag vore gravid men får konstiga test hela tiden, har plussat på både billiga tester och cb men har även testat negativt flera ggr, varannan gång ungefär. Sen gjorde jag ett digitalt och det sa "inte gravid" Så jag borde ju egentligen lita på det men samtidigt har jag så många symtom. Ont i brösten har jag inte annars har jag nog alla

  • Lövet22

    Jag är inte hungrig, inte ens lite, innan mens brukar jag kunna äta hur mycket som helst och nu vill jag inte ha något alls.

  • prinsesstårtan

    Jag har molnande mensvärk, flytningar och lite illamånende. Mensen är nu 4 dagar sen vilket aldrig har hänt förut. Har bara gjort 1 test i tisdags men vågar nästan inte ta ett till... Kommer bli så knäckt om det är neg.

    Har du fått pos. Test så är du ju gravid! Grattis! De kan ju inte visa pos utan hormonet det mäter!!!!

  • Lövet22

    Men så svagt som inte blir starkare och dessutom negativa emellan. Jag blir osäker, men om jag bara ser till hur jag mår så är jag väldigt gravidObestämd

  • prinsesstårtan

    :) tror absolut att du e gravid då! När jag väntade min flicka fick jag också ett neg test bland de pos. Men ut kom hon :)

Svar på tråden Känner mig super gravid men negativt test.