• Mayen

    Ska man rulla ut en vaxduk pa golvet nar marsvinen springer losa?

    Hej!

    Vi ska precis kopa 2 marsvin at dottern. Jag funderar lite pa foljande:

    Nar vi tar ut de for att springa lite losa inne hade jag tankt lata dem fa vara i hallen.
    Det ar liksom en lang korridor dar det inte finns nagra sladdar, bara en skohylla mm.
    Vi har laminatgolv.

    Ska man rulla ut en vaxduk for att lattare stada efter dem samt skydda golvet?
    Har last att vissa tycker att fleecefiltar ar bra, men blir det inte lite ackligt da de val kissar varje dag pa filten?
    Eller maste man tvatta filten varje dag? (verkar mycket tycker jag)

    Ni som later djuren springa lost pa golven, skurar ni golven varje dag? Eller hur loser man det praktiskt?

    Tack for tips och rad!

  • Svar på tråden Ska man rulla ut en vaxduk pa golvet nar marsvinen springer losa?
  • Gyllan

    När jag hade marsvin fick de springa löst på golvet. De blir ju inte direkt några mängder när ett marsvin kissar. Och inte gjorde de de varje gång heller. De gånger det hände var det bara att torka upp, skurade inte hela golvet.

    Skulle inte ha en vaxduk på golvet eftersom de lär börja bita på den och få i sig bitar.

  • Smultron ett

    Det är ju lättare att tvätta golvet med en mopp än att tvätta en vaxduk.

    Jag hade en kanin lös förrut mest hela tiden, men den kissade aldrig på golvet.


    Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Queenie70

    Det lär ju vara betydligt besvärligare att hålla på att rulla ut en vaxduk som ska torkas av än att helt enkelt torka upp en liten skvätt marsvinskiss från golvet. Och bajspluttarna är ju rätt torra. Mitt marsvin hade dessutom en särskild kiss och bajshörna i buren, så marsvinen kanske inte ens kommer att kissa när de är ute å springer.

  • mjau84

    Vissa har en kattlåda med spån eller något i som deras toaletthörna när dem är ute ur buren, får ju vara en låg låda isf

  • Millans hustru

    våra marsvin kissar inte på golvet om vi ger dem möjligheten att springa tillbaka in i buren o kissa alt är uppmärksamma på när de börjar låta kissnödiga o lyfter in dem. man kan också prova lägga ut en tidning att kissa på.

  • Lotten 66

    När jag hade marsvin så hade jag en gammal trasmatta som den sprang på.
    Funkade jättebra. Eftersom dom inte kissar såna mängder så behövde jag inte tvätta den
    jätteofta o bajset sopade jag bara upp.

Svar på tråden Ska man rulla ut en vaxduk pa golvet nar marsvinen springer losa?