• Snörpan

    Hur lång tid tog din förlossning?

    Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

    Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

    Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

  • Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • elinvd

    Barn nr 1: 25 h från aktiv fas, 3 cm öppen, till bebis i famnen.
    Barn nr 2: 1h 10 min från aktiv fas, 3 cm öppen, till bebis i famnen.
    Vaginal fl med båda.

  • lall

    25 år, 1 barn.

    Blev igångsatt och tog ca 3- 4 timmar från första värken tills allt var klart.

  • Anfia

    Barn 1, 32 år, 52 timmar från att vattnet gick, blev igångsatt, vaginal födsel 30 minuter krystvärkar.

  • sofin526

    Barn 1, 28 år: igångsättning pga havandeskapsförgiftning i v 41+1. Vaginalförlossning, lustgas + EDA, 14 timmar.

    Barn 2, 30 år: igångsättning på BF. Vaginalförlossning, ingen smärtlindring, 4 timmar.

  • löpartjejen

    Barn 1: 25 år, 29 timmar från första värken

    Barn 2: 27 år, 3 timmar från vattenavgång varav hälften med onda värkar

    Barn 3+4: 31 år, 29 timmar från igångsättning, 5 timmar från att de tog hinnorna

    Alla barn är födda vaginalt.

  • Mommy1986

    Barn nr 1, 22 år, tre timmar
    Barn nr 2, 28 år, fyra timmar
    Snabba vaginala förlossningar. Första gjorde betydligt mer ont än nu senaste

  • Paulinahjälm

    Barn 1, 30 år gammal, Slemproppen gick och onda värkar från kl 10 en söndagmorgon, bebis född kl 12.30 tisdag. Krystvärkar i 25 minuter.

  • MeAngeleyes
    Snörpan skrev 2011-03-24 12:59:27 följande:

    Vilket nr på barn?

    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?

    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?

    Hur födde Ni?

    ..


    Barn nr 1. Jag 30 år.

    Från vattenavgång till värkstart ca 45 min sen overksamma pinvärkar i 25 timmar innan akutsnitt och sen ytterligare ett par timmar till bebis på magen pga att hon inte mådde bra och kördes till neo direkt och jag fick vara på uppvak tills bedövningen släppt.

    Barn nr 2. Jag 33 år.

    Startade med blödning, misstänkt moderkaksavlossning. Påväg in till förlossningen smög värkarna igång och efter första kollen tog det 1 1/2 timme innan jag var fullt öppen = stressad bebis som inte sjönk och det blev vaket katastrofsnitt. Men bebis på magen direkt och jag slapp uppvaket!
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?