• Anonym

    Vilken bank lånar lättast ut 300 000 kr?

    Hej

    Fakta:

    Jag behöver ca 300 000 för att lösa skulder till privatpersoner, skulder det inte finns papper på, skulder som gör att  jag sover dåligt om natten, skulder som min äkta hälft dragit på sig men som är personer som står mig nära.

    Min inkomst är 380 000/år, jag arbetar på en myndighet och har även ett eget företag.

    Jag är gift med en person som har 550 000 kr i skatteskulder från en tidigare konkurs.

    Vi har 3 barn.

    Vi bor i hyresrätt och kan därmed ej lämna säklerhet.

    Jag har inga skulder eller anmärkningar, inga krediter alls eller lån (utom csn).

    Tror ni jag får ett så stort lån, vilken bank bör jag vända mig till för att få ett ja? (skiter i räntan)

  • Svar på tråden Vilken bank lånar lättast ut 300 000 kr?
  • Anonym

    Jag har 280.000:- i inkomst och lånade 250.000:- i blancolån från Nordea alldeles nyligen.  Jag har dessutom huslån tillsammans med min sambo på 2,4 milj, och andra blancolån på drygt 400.000:-
    Tror du kan vända dig nästan varsomhelst för du har ganska bra inkomst. Har du inga andra stora lån tror jag inte att du blir nekad.

  • Anonym (Men)

    Bara en tanke... Hade det inte varit billigare att bara betala av dessa personer direkt , om du nu inte har möjlighet att ta banklån (vilket jag betvivlar i ert läge)?

  • Anonym

    Jo jag hade helst betalat av till dem, men den som vi är skyldiga mest vägrar ta emot småbelopp utan vill ha allt på en gång, därför har vi inte lyckats hittills, det är svårt att bara spara ihop 150 000 tusen så där rakt upp och ner.

  • Anonym

    Undrar dessutom vad jag ska ange för bra anledning till banken, jag vill inte säga sanningen, jag skäms.

    Hur stor nackdel är det att vara gift med en skuldsatt om denne inte är medsökande?

  • Anonym (H)
    Hur stor nackdel är det att vara gift med en skuldsatt om denne inte är medsökande?
    Då är det ju bara du som tar lånet som ska betala av det andra lånet som han har taigt? Jag skulle aldrig göra så, man vet aldrig vad som kan hända!
  • Anonym

    Vill du ta ett lån i ditt namn och lösa skulder som din man dragit på sig? Det skulle jag starkt avråda!

  • Anonym

    Om du ska ta detta lånet i ditt namn för att lösa din mans lån så föreslår jag att du skriver ett skuldebrev mellan dig och din man och han sedan använder pengarna för att betala av skulderna.

    Skriv också med i brevet att det är han som är ansvarig för att betala tillbaka lånet (om ni inte har gemensam ekonoi redan).

    Anledningen till att ni ska göra så är att han då måste betala av till dig även om ni går isär.

  • Anonym

    Jag gör det inte för hans skull, utan för min egen, vill ha lugn och ro, min fråga avsåg banken, en bank skulle aldrig låna mig pengarna om jag sade att han skulle betala tillbaka till mig, never.

  • Anonym (Men)
    Anonym skrev 2011-04-05 14:46:15 följande:
    Jag gör det inte för hans skull, utan för min egen, vill ha lugn och ro, min fråga avsåg banken, en bank skulle aldrig låna mig pengarna om jag sade att han skulle betala tillbaka till mig, never.
    Jag tror det syftades på (oavsett om du gör det för din skulle eller inte); du vill inte stå där med ett lån på 300.000 kr om du och din skulle gå isär, och inget bevisar att det är HANS skuld!
Svar på tråden Vilken bank lånar lättast ut 300 000 kr?