• sofhia

    Svenska barnbocker i Australien?

    Hej!

    Ni mammor och pappor som bor i Australien, vet ni om det finns nagon slags klubb eller liknande har i landet dar man kan kopa begagnade svenska barnbocker? Jag ska kontakta svenska klubben men andra forslag tas garna emot.

    Tack, Sofhia

  • Svar på tråden Svenska barnbocker i Australien?
  • Karinski

    Hej,
    jag har samma problem (bor i Brisbane) och ber min familj skicka bocker, DVD's och CD-bocker. Jag tror adlibris (eller Bokus?) skickar till utlandet, men frakten ar ju ratt dyr. Jag har funderat mycket pa hur man ska kunna fa tag pa svenska barnbocker hyfsat billigt och tankte eventuellt foresla att man gar ihop nagra foraldrar och gor en stor bestallning ett par ganger om aret for att det eventuellt ska bli billigare. Jag tycker svenska barnbocker ar battre an de som finns pa biblioteken har, sarskilt for de allra minsta. Jag tipsar garna

  • evaoregon

    Jag bor i USA och har haft liknande problem eftersom man inte kan köpa svenska barnböcker här heller.  En gång beställde jag ifrån Bokus, men det blev väldigt dyrt.  Nu skickar de inte längre till USA, men till Australien funkar det.  Jag köper en massa barnböcker när jag är i Sverige eller ber min familj att skicka hit.

    Länk till Bokus

    www.bokus.com/cgi-bin/P_campaign_show.cgi

  • evaoregon
    Loriyana skrev 2011-04-10 16:51:47 följande:
    Finns det inget på Amazon?
    Här i USA kan man i alla fall inte köpa svenska barnböcker på amazon.com.  Jag handlar mycket där, men svenska barnböcker finns inte.  Bara översatta på engelska.  Rynkar på näsan
  • Grabben i bloggen bredvid

    Nu vet jag inte vart du bor, men jag har för mig att Svenska Kyrkan i Melbourne hade ett litet bibliotek om inte annat. De kanske också kan hjälpa till med inköp/frakt om det finns ett större intresse hos flera svenskar i närområdet.


    Hittade denna länken till andra organisationer på deras sida:
    http://www.svenskakyrkan.se/melbourne/skand_foreningar.html#swe


     


    Mer av mig på: andrahalvleken.se
Svar på tråden Svenska barnbocker i Australien?