• huggesmamma

    Svagare symtom runt vecka 9? Fler som känner igen sig?

    Har de senaste dagarna känt mig mindre gravid. Är i vecka 9 och har fram tills för bara några dagar sedan haft ömma bröst och en något svullen mage, framför allt em/kvällstid. Nu känns brösten inte ömma längre och jag tycker att magen börjar kännas normal igen.

    Är det någon mer som har haft detta, dvs svaga eller inga symtom men som fått tillbaka dem eller haft en normal graviditet ändå?

    Är hyperorolig då jag för ett år sedan var gravid exakt denna cykel (så när som på 2 dagar) och fick missfall den 7 april....

    Var påinskrvningsamtal igår och bmförsökt lugna mig med att så länge ingenblödning finns ska jag utgå från att alt är normalt. Försöker tänka så ....men det är svårt!

    Vore kul att höra hur andra har upplevt detta!

  • Svar på tråden Svagare symtom runt vecka 9? Fler som känner igen sig?
  • April Mamma

    Du kanske har kommit in i "spökveckorna" då typ alla symtom försvinner.....


    Själv har jag spytt dagligen från v 6 till 40 så jag vet inte hur det känns att inte känna sig gravid =) Att kräkas/må illa  varje dag är inte så roligt heller.


     

  • Maja maja

    Var samma för mig, fast i v 10 försvann alla symptom! Magen gick tillbaka och tuttarna blev normala igen.. Illamåendet gav med sig och jag troddde att det var missfall på gång.. Men det var det inte alls!
    Jag mådde superbra under resten av graviditeten, med undantag för foglossning. Magen kommer tillbaka, hehe..
    Nu har jag lilla dottern här på snart 4 månader Skrattande

  • FruG

    Den här graviditeten hade jag det exakt likadant.
    Just i vecka 9 försvann alla symptom helt!!!

    Men jag går ändå på vul och ul varje vecka så jag kunde ju snabbt få det kollat. Var säker på att vi skulle få se ett dött foster från att ha sett ett levande veckan innan.
    Men så fel jag hade!

    Allt var helt normalt på vul, bara symptomen som försvann. Men de kom tillbaka med dunder och brak sen nån vecka senare och sitter i fortfarande nu i vecka 28...

  • huggesmamma

    VAD SKÖNT att läsa att det har gått bra ändå!! Detta lugnar mer än bm:s tappra försök! Tack för att ni tog er tid att skriva!

  • sarich

    Hej,

    Jag är också i vecka 9 och tycker det är konstigt att jag inte mår illa idag, har mått jätte illa innan och ätit Postefen dygnet runt ungefär. Men idag när jag vaknade så kändes det inget. Brösten värker inte heller, fast det har de inte gjort överdrivet under de andra veckorna, det har varit illamående och molvärk som varit värst.. Inbillar mig att jag kännt molvärk idag med, men tror jag kanske har fått urinvägsinfektion också, svider som attans, ursäkta detaljer :/ Fick inte tag på barnmorkskan idag så jag hoppas det inte blir värre i helgen.

    Men spökveckor som ni pratar om, det är alltså normalt att symtomen försvinner utan att det behöver betyda missfall?

  • Sara 86

    Har också likadant och jag var på UL igår och fick se ett hjärta slå och jag tror absolut att kan vara spökveckor, dock ahr jag dovt illamående men inget annat. (Är i v10)

  • Blå droppe

    Det är nog ingen fara skall du se!! det hände mig när jag väntade min dotter i v 10 ca och blev hysterisk och fick gå till BM och hörde ett litet hjärtslag så du kan andas ut.
    Nu väntar jag mitt andra är i v 5 så jag har också en spökvecka att se fram i mot.....

    Lycka till!!!!

  • huggesmamma

    Är nu i vecka 11 och fortfarande är symtomen nedtonade. Räknar ned till 4 maj då Kub-test ska göras och då jag med säkerhet kan se att det finns något vackert växande där inne! Flera vänner jag talat med som varit eller som är gravida har upplevt samma sak, dvs att symtomen avtagit. Såett lugn börjar infinna sig! Håller tummarna för välgång för oss alla!

  • emilians

    Hej, 

    Hur gick det för dig? <3 Jag väntar barn nu, är i v. 9 (8+2) och har avtagande symtom. Så orolig!

Svar på tråden Svagare symtom runt vecka 9? Fler som känner igen sig?