• lotten28

    Ofrivilligt barnlös i Eskilstuna?

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt få barn i 7 år, vilket känns som en evighet. Vi har gjort 8 IVF-försök på Carl von Linné kliniken i Uppsala, men aldrig fått ett positivt graviditetstest:(

    Det tär både på ekonomin och måendet och jag känner mig fruktansvärt ensam i situationen, då min sambo inte gärna vill prata om problemet för att det blir för jobbigt. 

    Jag har flera vänner som genomgått IVF-behandlingar, men samtliga har lyckats, det är liksom bara vi kvar, åren går och jag blir äldre. 

    Tänkte att det kanske finns någon mer i närheten av Eskilstuna som känner precis som jag, att det vore skönt att träffa någon i samma situation som förstår och som också känner sig oerhört ensam. Jag är inte ute efter att älta, älta och älta, men ibland när det är extra tungt önskar jag att jag kände någon som förstår utan att man behöver säga så mycket. 

    På vissa plan känner jag mig rätt trasig emellanåt, men jag tror ändå jag har rätt mycket att ge tillbaka:) Så hör av dig om du som jag skulle uppskatta någon att kanske ta en fika med, en promenad eller bara några stöttande ord via nätet...

     

  • Svar på tråden Ofrivilligt barnlös i Eskilstuna?
  • maja33

    Hej!

    Jag vet inte hur det har gått för dig! Jag är i ungefär samma situation som du och bor i Etuna.

    Har gjort ca 5 IVF-behandlingar (inkl frysta ägg) på CVL. Jag har fått 2 missfall. Livet har stannat upp, medan alla andra runt omkring är inne på sitt andra barn står jag och stampar på samma plats. Vi har 2 försök kvar på CVL men har börjat prata om adoption. Jag behöver ngt annat att tänka på än dessa IVF-behandlingar.
     
    Livet känns för jäkla orättvist, tycker jag. 

  • lotten28

    Hej!
    Vi satte in ett ägg(blastocyt) i våras, men det misslyckades det också, tyvärr.  Efter det bestämde vi oss för att prova akupunktur och se om det kan hjälpa. Om blodcirkulationen i livmodern kan bli lite bättre.

    Planen är att sätta in vår sista blastocyt som finns i frysen nu i höst. Fick dock precis en inflammation i livmodern som måste bli bra först och så måste vi få ihop lite mer pengar, det är ju inte direkt gratis.

    Har ni 2 landstingsfinansierade försök kvar?

    Håller tummarna.

    Är inte inne här på familjeliv jätteofta, men har både facebook och msn om du skulle vilja prata eller träffas.

  • Maja23

    Hej, jag och  min sambo har försökt få till det med barn i ett år, Vart vänder man sig för att få hjälp i eskilstuna?
    tacksam för svar♥️

  • SvenOlsson
    Maja23 skrev 2023-05-17 20:46:38 följande:

    Hej, jag och  min sambo har försökt få till det med barn i ett år, Vart vänder man sig för att få hjälp i eskilstuna?
    tacksam för svar♥️


    Region Sörmland har ingen egen fertilitetsenhet, så förutsatt att ni inte vill betala för en utredning på en privat klinik behöver ni en remiss från primärvården. Jämför med t.ex fertilitetsenheten i Örebro län, som kan kontaktas direkt utan remiss:
    www.regionorebrolan.se/sv/vard-och-halsa/universitetssjukhuset-orebro/hybridsidor/fertilitetsenheten-uso/
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös i Eskilstuna?