• BomChickaWowwow

    Det blöder i röven när jag torkar mig!

    Hejsan.

    Jag torkar mig i röven kanske runt 20-30 gånger när jag har skitit. Det är fortfarande bajs kvar på pappret efter kanske 10 gånger som de flesta torkar sig, och om jag inte torkar bort allt kommer det börja svidda så vafan gör man liksom. Ibland när jag torkar mig brukar det kunna komma lite blod på pappret, vilket oroar mig litegrann.

    Så vad tror ni? Kan det bero på att jag sitter ner och torkar mig och tar i ordentligt när jag torkar?

    Edit: Jag är maskulin

    MVH


    The world aint no sunshine and rainbows
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 19:14
    Tänkte på en till sak också, ibland när jag skiter så kommer inte hela korven ut liksom. Så jag måste torka bort hela korven som sitter kvar i öppningen känns det som, och det blir väldigt många tork!

    Upplever ni samma problem också ibland eller är det min analöppning som är avvikande?
  • Svar på tråden Det blöder i röven när jag torkar mig!
  • SilverLadyG

    Torka med 5 papper istället och tvätta dig. Bästa är att slölja rumpan med lite tvål då slipper du obehag .

  • Nemiia

    Du blöder troligtvis eftersom du torkar dig så mycket, det blir helt enkelt skav inget konstigt. Prova att torka ungefär hälften så mycket och tvätta dig därefter. För att lindra besvären kan du använda inotylsalva.

  • BomChickaWowwow
    Verum skrev 2011-04-20 19:07:59 följande:
    Du har hemorrojder. Om du vårdar dem ömt kan du se fram emot en livslång relation.
    Om jag har!
    GreteP skrev 2011-04-20 19:08:06 följande:
    Torka med 5 papper istället och tvätta dig. Bästa är att slölja rumpan med lite tvål då slipper du obehag .
    Tackar! Det är väl det ända rätta antar jag, men tänkte mer om det är att jag sitter ner och särar på skinkorna, de flesta står väl upp?
    The world aint no sunshine and rainbows
  • Nemiia
    BomChickaWowwow skrev 2011-04-20 19:11:40 följande:
    Om jag har!
    GreteP skrev 2011-04-20 19:08:06 följande:
    Torka med 5 papper istället och tvätta dig. Bästa är att slölja rumpan med lite tvål då slipper du obehag .
    Tackar! Det är väl det ända rätta antar jag, men tänkte mer om det är att jag sitter ner och särar på skinkorna, de flesta står väl upp?
    Står upp...nja det vetg jag inte
  • BomChickaWowwow
    Nemiia skrev 2011-04-20 19:10:46 följande:
    Du blöder troligtvis eftersom du torkar dig så mycket, det blir helt enkelt skav inget konstigt. Prova att torka ungefär hälften så mycket och tvätta dig därefter. För att lindra besvären kan du använda inotylsalva.
    Tackar!
    lovleycat skrev 2011-04-20 19:12:39 följande:
    Ett hett tips är att torka dig med babyservetter (blöta) så slipper du torka så mycket...
    Tror att jag mest kommer få papper i röven då
    The world aint no sunshine and rainbows
  • SilverLadyG

    du kanske har för brottom från toa så att korven hinner inte komma ut, ge bajsandet tid. Har du förstoppning kan du köpa medel från apoteket!

  • pluppfamiljen

    Köp en rump dusch för 17 gubbar och sluta gnugga hål på skinkorna med papper Skrattande


    Blivande 6 barns mamma
  • Startrooper

    Sluta torka så jävla mycket. Tro fan att röven blöder.

  • Manda25

    Kan vara en liten spricka, det är jättevanligt och då blöder det ibland

  • Flashbulb

    Bara jag som och ställer mig i badkaret och tvättar röven efter att ha skitit? Det blir rent och fint. Använder endast toapapper om man måste skita ute.

  • stjärn fall

    Gud vilket språk du använder dig av t.s..... Säg inte att du är vuxen för då blir jag mörkrädd....

  • Themis

    Alltså man kan få både sprickor och hemorrojder som blöder.

    Det är normalt inget farligt men om du går till rumpdoktorn så kan du dels få kollat att det verkligen är ofarligt, hjälp med en salva som krymper utväxten som gör det svårt att torka rent, och i värsta fall få eländet borttaget med operation, om du har långvariga besvär och mycket smärtor.

    En stark början är dock att se till att avföringen hålls mjuk, för alla försök att spräcka kakel riskerar att även spräcka hemorrojderna och få dem att svälla upp. För en del funkar naturmetoder som linfrön och katrinplommon, andra behöver små pulverpåsar med laxativ light (på recept) som mjukar upp det hela.

    Det finns även receptfria salvor mot hemorrojder och sprickor på apoteket som man kan börja med.

    Man kan också slita hål på slemhinnan i anus bara genom att torka som du gör, men vanligen finns det ju nåt som gör det svårt att torka rent, och det brukar vara flikar (ärr efter gamla hemorrojder) eller aktiva hemorrojder.

    Jag rekommenderar ett läkarbesök.


    Isn?t it ironic that only intelligent people understand the meaning of ?ignorance is bliss??
  • rövaren

    Nej du är inte själv om något av påståendena. Jag är en kille på 13 höstar som också blir orolig när det kommer blod på pappret och undrar verkligen varför det kommer!!!

Svar på tråden Det blöder i röven när jag torkar mig!