• dillon

    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011

    Hej!!

    Finns det några fler från Västerås som väntar barn i höst eller i vinter? Vi ska förhoppningsvis få barn i oktober/november (31 okt). Vi har även 2 barn sen innan, vore kul om det finns fler där ute....  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-08 13:20
    Här är länken till vår fika- och träfftråd!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m60196980.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 23:03
    BF-lista
    7/10 Nessie99
    12/10 Skyrocket
    15/10 CeciliaK
    25/10 miraklet
    25/10 Mamaizon
    31/10 Dillon
    16/11 Linnie74
    18/11 Jordnöten
    9/12 Lois81
    7/1 moe

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 13:01
    BF-lista
    7/10 Nessie99
    12/10 Skyrocket
    15/10 CeciliaK
    25/10 miraklet
    25/10 Mamaizon
    31/10 Dillon
    16/11 Linnie74
    18/11 Jordnöten
    7/12 Rulltantulltan
    7/12 Tanja Thim
    9/12 Lois81
    7/1 moe

  • Svar på tråden Västeråsbebisar hösten/vintern 2011
  • jordnöten

    Grattis till sonen Melbaby

    Fint namn ni valt Cecilia, och passar väldigt bra ihop med systrarnas!

    Grattis igen Linnie!  

    Nu är jag dödsless på vara gravid! Och ont överallt! På fredag är det UL igen och kolla om rackarn ligger kvar på tvären i så fall blir det vändningsförsök då.  Kanske skulle ta och packa BB-väskan i förhoppning om att bebben då kanske fattar att det börjar närma sig.
       

  • m o e

    Idag har jag hemsk foglossning igen. Gick en promenad igår kväll med en granne. Vi tog spåret när vi var två, för annars vill jag inte gå i skogen när det är mörkt. Det blev ca 5,5 km och efteråt började jag känna lite långt ner i ryggen. Under natten var det "knak och brak" vid varje rörelse och det blir ju inte lättare av att magen är hård som en boll och att man är superkissnödig för det mesta när man rör sig. Smidigt värre! Idag kan jag knappt lyfta högerbenet... Tji fick jag för att jag tyckte jag hade en bra dag igår och tog en promenad.

    jordnöten: Jag förstår att du är less. JAG är ju less och har 10 veckor kvar... Ska de göra ny viktskattning på bebisen då? För h*n var lite stor, trodde de sist väl? Hoppas busen har bestämt sig för att lägga sig neråt också då, så h*n är startklar.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • jordnöten

    Oj jag är så imponerad av dig Moe som kan vara så hurtig. Synd bara när det straffar sig efteråt :(  Gjorde ett försök att sätta ner krokus och tulpanlökar häromdagen, Och det var dumt!!! Kom knappt därifrån o sen var det ju soffläge resten av dagen. Omöjligt lyfta benen, och en mage som protesterade. Hoppas du blir bättre under dagen!!!

    Ja de har ju uppskattat den till +25%, vid två olika tillfällen, två olika läkare som mätt, så den verkar ju vara STOR. Förutsätter att de tänker mäta imorgon igen. Men fick väl tiden främst för att se om den vänt sig rätt, annars måste de försäka vända den. Tänkte tjata lite om en igångsättning också, storleken på bebisen skrämmer mig!!!  

  • m o e
    jordnöten skrev 2011-10-27 11:52:40 följande:
    Oj jag är så imponerad av dig Moe som kan vara så hurtig. Synd bara när det straffar sig efteråt :(  Gjorde ett försök att sätta ner krokus och tulpanlökar häromdagen, Och det var dumt!!! Kom knappt därifrån o sen var det ju soffläge resten av dagen. Omöjligt lyfta benen, och en mage som protesterade. Hoppas du blir bättre under dagen!!!

    Ja de har ju uppskattat den till +25%, vid två olika tillfällen, två olika läkare som mätt, så den verkar ju vara STOR. Förutsätter att de tänker mäta imorgon igen. Men fick väl tiden främst för att se om den vänt sig rätt, annars måste de försäka vända den. Tänkte tjata lite om en igångsättning också, storleken på bebisen skrämmer mig!!!  

    Hrm, det var inte så svårt att vara hurtig igår. Men idag får jag lida istället. Jag har så hemskt ont idag och jag ser inte fram emot kvällens simträning. Jag är ju i vattnet 45 min med barnen och måste trampa vatten, eftersom det är för djupt för att stå. Det är inte just det man brukar rekommendera när man har foglossning... Både belasta ett ben i taget samt dessutom isär och inte ihop som ju är det bästa.

    Hoppas det går bra imorn!


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • CeciliaSt

    Jordnöten: Förstår din frustration o jag avundas dig inte all värk... Hoppas du får bra svar på specen.

    Moe: glömde et förra gången, grattis till eran triss! Jag är också imponerad över att du orkar ha simskolan o vara aktiv i övrigt.

    Linnie: Grattis än en gång!

    Här hemma går det bra. Kämpar lite med amningen, har inte kom ihåg på att det gjorde så ont i början... Provar nu m amningsnapp. Lillkillen sover bra o äter bara 2-3 gånger per natt o de flesta gångerna lägger jag bara till honom o somnar sen om själv. Skönt!
    Har varit på några promenader o en snabbsväng på Hälla shopping. Hittade vinterjacka till Tuva, nu är det bara byxor o skor kvar

    Idag är fösrta dagen hemma själva. Tjejerna kom iväg till skolan i rätt tid i alla fall! Nästa vecka är tjejerna lediga från skolan o maken hemma några dagar till. Efter det känner jag att jag vill ses igen men då kanske alla ni andra upptagna med era nytillskott, jag hoppas i alla fall att de som är närmast börjat få era då

    Kram på er!

  • Lois81

    Jag håller med dig Jordnöten, det räcker nu! Hoppas du får ett bra svar på kollen.

    Moe; impad att du ens försöker! Själv går jag helst inte ens till soprummet 50 meter från tomten Så länge du trampar vatten rakt ner och inte utåt så ska det inte vara 'så farligt' för foglossningen.

    Cecilia; sjukt ont gör det i början, ett tips är att inte låta brödtvårtorna torka. Det där vet du säkert redan

    Själv håller jag på att få spader! Har varit hemma med Ellen som haft 40 graders feber sedan i tisdags morse... Idag fick jag nog och vi åkte till maxi för att köpa yoghurt och toapapper. När vi kom hem hade hon 39.4 igen, stackars liten Hon vill bara sova och kolla på tv. Skönt att det snart är helg så jag kan få en möjlighet att träffa någon vuxen lite

  • m o e

    Uppenbarligen har jag inte varit så smart som fortsatt försöka röra mig, men jag vill ju!! Igår var kroppen helt paj, kunde knappt lyfta högerbenet.

    Mina simtränarkollegor sa att jag kunde hålla mig på kanten, men det var faktikst skönare i vattnet. Där blir  man inte så tung och det gick bra att röra sig, det var rent av skönt. Jag försökte göra så små rörelser med benen som möjligt och snarare "cykla" än trampa åt sidorna när jag skulle stå stilla och hjälpa till.

    10 veckor kvar känns som en evighet. Jag kommer inte stå ut om det ska fortsätta såhär. Myrsteg, knak och känslan av att benen ska trilla av. Just ja, idag fick jag en plötslig yrselattack också och så alla sammandragningar... känner mig som en gammal gnälltant!

    Fy, vad jag gnäller. Förlåt! Nästa måndag, 7/11 ska vi på första tillväxt-UL och det ska bli spännande att se hur han ligger till.

    Lois: Hoppas Ellen mår bättre nu!

    Cecilia: Smörj med bröstmjölk och lufta om du får sår. Men det kanske mer är ömt, för att huden inte är van? Jag minns bara att jag blev så förvånad över de hemska eftervärkarna som kom i samband med amningen efter andra barnet föddes. Men tack och lov minskade de rätt snabbt efter några dagar. Har haft tur och inte fått sår och sånt. Men Albin behövde ha amningsnapp, för han orkade inte ta tag.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • jordnöten

    Moe: Man får gnälla! Det tror jag vi alla gör lite till o från.

    Bebisen hade snurrat runt o lagt sig med huvudet neråt nu i alla fall, men det var hur rörligt som helst. Hon mätte, men sa sen att hon struntar att lägga in siffrorna, men den är fortfarnade stor, framförallt har den en jättestor mage. Så kommer få en tjockis! Min egen tolkning av att inte lägga in siffrorna o få en skattning, måste ju betyda att den är bamse och inte vill skrämmma mig.Rädd är jag ändå! Fick beviljad igångsättning så på måndag är det dags!!! Kan inte fatta att det är så nära nu...     

Svar på tråden Västeråsbebisar hösten/vintern 2011