• Eber

    Han dog plötsligt och oväntat!

    Vi miste våran son 11 mars 2011, 10 månader gammal
    Han dog av en invasiv pneumokock infektion i bloden och hjärnhinne inflammation, det kom plötsligt och oväntat, och kan hända vilket barn som helst, tyvärr...

    Han hade en ämnesomsättningssjukdom som han föddes med, men han skulle behandlas som friska barn, enligt hans läkare, dessutom hade han förkylningsastma, så vi var på sjukhus väldigt mycket...

    Men jag blir så trött på människor som förutsätter att han dog av det andra sjukdomarna, och även när man förklarar vilken som var dödsorsaken så säger nästan alla:
    - Jaha oj då, och så var han ju sjuk hela tiden och låg mycket på sjukhus...

    Jag blir förbannad att folk inte lyssnar, han dog plötsligt och oväntat, lika stor shock för oss som för andra föräldrar som mist sina barn plötsligt.
    Vi gick inte i de tankarna bara för att han hade lite astma!!

    var tvungen att gnälla lite...

  • Svar på tråden Han dog plötsligt och oväntat!
  • Vickan I

    Usch jag beklagar verkligen. Vilken sorg att bära. Det är ju stora skräcken att något sådant ska hända ens barn och just därför ttor jag att många kopplar på försvarsmekanismen när ni berättar vad som hände. De vill inte höra att "det kan hända vilket barn som helst" och att det kan gå fort och plötsligt. Det blir för obehagligt och då känns det säkert lättare för dessa människor att koppla ihop det med att han "redan var sjuk" för att skydda sin egen värld, om du förstår hur jag tänker. Stor kram och varma tankar till er.


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Majsan70

    Jag tror folk säger sådär just för att döden är svår att greppa när det gäller små barn. De menar inget illa, men det de säger blir plumpt och kanske sårande?

    Vi höll själva på att förlora vår dotter i hjärnhinneinflammation när hon var 8 månader gammal, så vi vet hur fort det kan gå från frisk till katastrof.

    Jag beklagar från djupet av mitt hjärta att ni förlorat ert lilla barn.

  • Eber
    Vi höll själva på att förlora vår dotter i hjärnhinneinflammation när hon var 8 månader gammal, så vi vet hur fort det kan gå från frisk till katastrof.

    Jag beklagar från djupet av mitt hjärta att ni förlorat ert lilla barn.
    Vilken hjärnhinne inflammation hade er dotter?
    bakteriell eller virus?
  • Majsan70
    Eber skrev 2011-04-23 10:31:26 följande:
    Vilken hjärnhinne inflammation hade er dotter?
    bakteriell eller virus?

    Vår dotter fick meningokock meningitis och  den värsta av alla de stammarna tydligen.(bakteriell) Ingen av läkarna trodde att hon skulle överleva, men hon kämpade sig igenom otroligt nog.  När det gått två tre dygn så förstod de att hon skulle överleva men då sa de att hon troligen fått svåra hjärnskador samt att hon skulle bli döv. Även där är hon ett medicinskt under.  Det enda vi kan märka i dag är att hon är lite långsam i den motoriska inlärningen på nya saker.


    Vi är otroligt tacksamma för detta! Men hon gick från helt frisk till döende på mindre än 24 timmar.  Hade de tagit oss på allvar näör vi åkte in första gången hade hon aldrig behövt bli så sjuk.

  • Eber

    Vilken tur ni hade!! är glad för eran skull att hon klarade sig...

    Vår lille pojke blev dålig när vi var på väg till sjukhuset för utskrivning...
    han var pigg på morgonen, kl 9.
    kl 10.30 hade han feber, kom till sjukhuset ca 11, da hade han 41 graders feber.
    fick dropp och antibiotika nästan direkt, kl17 piggnade han till nästan ingen feber och åt. 17.50 upptäckte vi utslag och att han var blå i ljumskarna, läkarna kom direkt, vi sprang till IVA, men hans lilla hjärta stannade 18.46, det gjordes HLR utan resultat i 20min.

    så det kan verkligen gå fort, han fick all hjälp i tid och läkarna gjorde ALLT rätt, men det gick inte att rädda honom.... Gråter

  • Majsan70
    Eber skrev 2011-04-23 16:02:57 följande:
    Vilken tur ni hade!! är glad för eran skull att hon klarade sig...

    Vår lille pojke blev dålig när vi var på väg till sjukhuset för utskrivning...
    han var pigg på morgonen, kl 9.
    kl 10.30 hade han feber, kom till sjukhuset ca 11, da hade han 41 graders feber.
    fick dropp och antibiotika nästan direkt, kl17 piggnade han till nästan ingen feber och åt. 17.50 upptäckte vi utslag och att han var blå i ljumskarna, läkarna kom direkt, vi sprang till IVA, men hans lilla hjärta stannade 18.46, det gjordes HLR utan resultat i 20min.

    så det kan verkligen gå fort, han fick all hjälp i tid och läkarna gjorde ALLT rätt, men det gick inte att rädda honom.... Gråter
    Det är verkligen fruktansvärt och jag lider med er på alla vis.
    Ibland kan de inte göra nånting trots att de försöker ALLT.  I vår dotters fall gjorde allt, men förberedde oss på att hon inte skulle klara sig ändå eftersom hon var så dålig. Hon låg kopplad till maskiner och med vak dygnet runt. Och ändå tillfrisknade hon. Numer är hennes fall en del i utbildningen för blivande läkare. Just för att hennes fall var så ovanligt.
    Hjärnhinneinflammation är otäckt just eftersom det går så fort.

    Jag önskar er all kärlek o värme fortsättningsvis så ni skall orka er igenom den jobbiga tiden ni har framför er.
  • PVeraB

    Folk säger så mkt strunt.
    Döden kommer alltid som en chock oavsett hur sjuka eller friska ens barn varit innan.

    Hoppas du finner styrka igen och det hjälpte (hjälper) mig jättemkt att skriva här och höra från andra föräldrars berättelser.

    Ragnars mamma

  • violatricolor

    Beklagar er stora förlust. Ja, det var så klart en lika stor chock för er som det är för andra som mister sina älskade små. De som säger något annat förstår inte. KRAM

  • ThereseJJ

    Det gör ont i hela hjärtat på mig när jag läser detta tragiska elände ni befinner er iGråter

    En vän förlorade sin 10 månader gamla son förra året, vilken smärta.

    Vissa har inte ngt bättre o säga och då kan man lika gärna vara tyst. Jag ger er all stryka jag kanHjärta

Svar på tråden Han dog plötsligt och oväntat!