• luna1

    Hooch i Sverige?

    Någon som vet om det går att få tag på hooch(tex lemon) i Sverige? Om jag inte minns fel försvann de ett tag pga något förbud för försäljning av alkoläsk men det är ju borta nu? 
    Varför finns det överhuvudtaget så lite alkoläsker i Sverige, det är ju väldigt gott på sommaren :) 

  • Svar på tråden Hooch i Sverige?
  • PVeraB

    bacardi breezer
    smirnoff ice
    finns ju, om de räknas som alkoläsk?

  • luna1
    PVeraB skrev 2011-04-29 17:53:12 följande:
    du får blanda din egen grogg :)
    jo jag får ju det.. jättejobbigt! :p 
  • PVeraB
    luna1 skrev 2011-04-29 17:57:45 följande:
    jo jag får ju det.. jättejobbigt! :p 
    visst är det. ;) Du fick ju lite förslag oxå.

    sen kommer det en lista från bolaget. De heter visst blanddrycker nu förtiden

    www.systembolaget.se/Sok-dryck/&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c
  • luna1
    PVeraB skrev 2011-04-29 18:01:20 följande:
    visst är det. ;) Du fick ju lite förslag oxå.

    sen kommer det en lista från bolaget. De heter visst blanddrycker nu förtiden

    www.systembolaget.se/Sok-dryck/?searchquery=b...
    Oj, där fanns ju en hel del, mer än vad de haft på de system jag varit på, tack för länken! 
    Men de brukar ju annars kunna ta in det mesta i form av annan alkohol, skulle man kunna be dem beställa in just hooch kanske? Min kille påstår att det var den var "den godaste alkoläsk han druckit" och då blir man ju nyfiken..
  • PVeraB

    luna1
    Du kan säkert be dem beställa. Jag är inte alls förtjust själv så jag vet inte. Dricker mest öl

  • Cia o krabaten

    Ska du ändå beställa hem så kolla efter nåt som heter Boones.
    En alkoläsk från USA som kommer i vinflaska typ och har sådär 5% alhokol och smakar mest läsk  

Svar på tråden Hooch i Sverige?