Inlägg från: Anonym (vasja sidorov) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vasja sidorov)

    Är det bara jag som hatar Ryssland?

    Tom Araya skrev 2015-05-21 13:03:19 följande:
    Men ändå skriver du här och ska försöka hävda hur bra Ryssland är och hur dåligt Sverige är. Hur förklarar du det om du ändå inte bryr dig?
     jag kan svenska och jag jobbar  i Ryssland som expert om Sverige. .Andra ryssar bryr sig inte om Sverige.Det är lik som du vet vem är Putin men Putin vet inte vem är du.Ryssarna vet att det finns sån land som Sverige men de bryr sig inte om ert land. Det är helt obetydlig land som spelar nästan absolut ingen roll till oss.Därför vi har inga svenskfobi heller. Vi är snälla.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Pussy Riot) skrev 2015-05-21 13:07:37 följande:

    De har ju Pussy Riot. Kanonbra grejer.


    Jag tycker synd om Sverige.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Muslimsktjej skrev 2015-05-21 15:43:46 följande:

    Ryssland är det enda landet jag tycker är rätt coolt faktiskt. Av någon anledning.

    Ryssar är också coola.

    Så nope, hatar inte landet. Finns mycket värre länder som USA och Saudiarabien.


    Jag tycket att Ryssland är endast demokratisk land på nutiden.

    Länder i EU gör just vad USA vill. De har inga sin egen åsikt.

  • Anonym (vasja sidorov)
    Zerc skrev 2015-05-21 16:18:06 följande:
    Visst att vi har många likadan hus i Sverige, men det är inte det jag syftar på när jag pratar om husen i Ryssland. I Ryssland så ser byggnader FALLFÄRDIGA ut, det ser ut som att byggnader blivit bombade och att man inte har renoverat dem efter det. Lekparker som ser jätteslitna ut, det ser skabbigt ut helt enkelt, äckligt. Jag struntar i vilken form husen har, om de är låga eller höga, trekantiga eller ovala, jag pratar bara om skicket på bostäderna. 
    Jag har bott i Ryssland hella mitt liv och aldrig levd i såna hus som du beskriver. Kanske såna hus ska rivas bort snart och ingen bor där. Varför man måste renovera det???  Tvärtåm jag har sätt många såna  slitna hus i EU (tex.Polen,Italy,Frankrike,Bolgarien osv..) Slitna hus finns överallt inte bara i Ryssland och i Sverige också.Jag har varit på Malta!!!Rysska slitna hus det är ingenting jämför med deras slitna hus.Vi har luxiga lägenheter i Ryssland! Välkomna!

    Kanske du tittar video från Ukraina ,nu är krig där.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Zerc skrev 2015-05-21 16:22:04 följande:

    Men å andra sidan så tycker jag personligen att det är SKITFULT med höga byggnader. Hoppas verkligen inte vi kommer få fler byggnader som Turning Torso i Malmö. Tycker det ser alldeles för hemskt och opersonligt ut. Som typ New York eller Shanghai, I hate it.


    Jag tycker att Stockholm är otroligt vackert, gamla byggnader som är flera hundra år gamla. Jag tycker att Visby är otroligt fint. Det finns många städer som har gamla fina hus, men jag skulle aldrig personligen vilja ha nybyggda fula höghus i våra städer. Man kan ju inte ens bygga nybyggda hus med personlighet längre, det ser för jävligt ut, tyvärr.


    Men i Ryssland vi behöver höga hus.Vi har så många människor. Jag  har varit på många stället i Sverige.Stockholm är ganska fint, men finns massor väldig fulla hus där,  precis i centrum, Visby är som museum, men de flesta städer i Sverige ganska trokiga och likadana.  I Ryssland vi har många  små vackra städer med gamla hus.Man måste behålla sin arv.

     

  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Finne) skrev 2015-05-21 16:41:16 följande:
    Din svenska är google translate dålig och du verkar ganska efterbliven, som dom flesta ryssar. Ryssland är ett u-land och ryssarna borde beläggas med reseförbud. Ryska turister beter sig ALLTID som svin i utlandet!
     Jag skriver dålig svenska  men jag skriver själv inte via Google translate.
    Därför jag sitter här på forum för att förbättra svenska.Här i Ryssland ingen som kan svenska.

    Jag undrar vad ska göra Finland och de andra många  länder som helt beroende från ryska turister.

  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Pussy Riot) skrev 2015-05-21 17:16:41 följande:
    Dårå?
    Vem är dora ? Du eller Pussy Riot?
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (vasja sidorov) skrev 2015-05-21 17:20:34 följande:
     Jag skriver dålig svenska  men jag skriver själv inte via Google translate.
    Därför jag sitter här på forum för att förbättra svenska.Här i Ryssland ingen som kan svenska.

    Jag undrar vad ska göra Finland och de andra många  länder som helt beroende från ryska turister.
    Min arbetsdag är slut ,jag ska ficka och åka hem.Det är så mycket trafik här. Hej då alla mina "svenska vänner"!
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Finne) skrev 2015-05-21 19:32:21 följande:
    Varken Finland eller Sverige är beroende av ryska turister. Alla jag känner hatar ryska turister, och då jobbar jag i resebranschen.
    Det finns många länder som beroende av ryska turister. Kanske Sverige är inte så mycket men Finland är säkert. Rysarna åker till Finland och köper . Bra shoping och inte så dirt i Finland.  Det finns många andra länder som Turkriet, Cyprus osv som beroende från ryska turister och pengar från Ryssland. Inga turister så inga pengar...
    Rysarna är helt normala människor, jag förstår inte varför du så arg på oss.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Jaduas skrev 2015-05-21 22:38:23 följande:

    Det finns få länder i världen vars befolkning har högre levnadsstandard än de nordiska länderna. Om du fick välja mellan att vara medel-Svensson eller dess motsvarighet i Ryssland eller medel-Svensson i Sverige, gissa vad man väljer alla dagar i veckan? Det är väl synd om rysarna egentligen som måste leva i ett sådant land och många lever väldigt fattigt och har inte samma möjligheter som här.


    Jag är inte full och aldrig full.  Jag bor i Ryssland och absolut vill inte bo som medel-svensson. Jag har aldrig hört ngt om "medel-rysk" heller.  Många fattiga finns i Sverige också och i alla länder. Vilka möjligheter finns i Sverige??? Att vara arbetslös hela livet och bo på bidrag i "getto"?  Bra möjligheter. Vilka höga levnadsstandarter i Sverige? Man betalar på krediter hela sitt liv . Jag vill inte sån liv.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Fyll i) skrev 2015-05-21 23:27:37 följande:
    Moskva utanför ringen är bara ghetto. De enda ryska hus som är något att ha är de hus som byggdes av tyska krigsfångar efter andra världskriget.

    Fascinerande land och kultur, usla byggnader och tveksamma politiker.
    Tyska krigsfångar byggde bara några  hus. Moskva är mycket vackert städ,jag älskar Moskva. Vi har inga ghetto i Ryssland men ghetto finns i Sverige för invandrare.Eller hur?
    Politiker är tveksamma i alla länder inte bara i Ryssland ,men Putin är  bra och stark politik. Stort respekt!

  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Finne) skrev 2015-05-22 00:08:34 följande:
    Putin är väl en orsak till att ryssar är hatade världen över. 
    Det är bara du som hatar ryssar.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Rutgers skrev 2015-05-21 23:31:47 följande:
    Öhm nej. Inga av de där längerna är beroende av turism. Men visst är det en fördel. Med beroende så menar du att de skulle bli bankrutt om ryssarna slutade åka dit, tror du verkligen på det själv?

    Jag tror också de flesta ryssar är normala människor. Men de i högre skiften som syns mer frekvent som turister utanför Ryssland är inte så populära. Men du som ryss kommer de såklart inte säga det rakt ut till.
    Cyprus  kommer bli  bankrutt 100 % om rysarna flyttar sina pengar därifrån.Cyprus beroende mycket av ryska turister också. I nästan alla länderna som beroende av turism man lär sig ryska. De vill att ryssarna kommer. I alla fall ryssarna är inte lika rasistiska som tyskar eller svenskar.Vi är snälla mot alla.Det finns många turister från Finland som kommer till Ryssland och beter sig dålig här..
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Fyll i) skrev 2015-05-21 23:27:37 följande:
    Moskva utanför ringen är bara ghetto. De enda ryska hus som är något att ha är de hus som byggdes av tyska krigsfångar efter andra världskriget.

    Fascinerande land och kultur, usla byggnader och tveksamma politiker.
    Vilket ghetto i Moskva du skriver om, utanför vilken ringen???? Vi har tre ringar i Moskva. Aldrig hört om ghetto i Moskva....
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Finne) skrev 2015-05-22 09:12:55 följande:
    Det är klart att det finns finnar som beter sig dåligt när dom besöker Ryssland, det är ju inte dom smartaste finnarna som väljer Ryssland som semesterort. Däremot beter ALLA ryssar sig dåligt när dom är utomlands, men man kan väl inte förvänta sig mer med folk från ett u-land.
    Sverige är också u-land.
    Jag beter sig bra när jag utomlands. Men inte alla ryssarna få åka utomlands nu.Putin bestämde skicka utomlands bara de som beter sig dålig, alla andra, som beter sig bra, ska stanna hemma  och ska åka bara till Krim på semester.

  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (vasja sidorov) skrev 2015-05-22 09:37:13 följande:
    Sverige är också u-land.
    Jag beter sig bra när jag utomlands. Men inte alla ryssarna få åka utomlands nu.Putin bestämde skicka utomlands bara de som beter sig dålig, alla andra, som beter sig bra, ska stanna hemma  och ska åka bara till Krim på semester.
     vad betyder u-? ))) Ubotten( eller hur?)  är submarine, u-land... utveklade land?

    Ryssland är mycket utveklade land.
    Jag ska åka på semester i Krim och mit jobbet betalar nästan alla kostnader även flygbileter  till Krim och pansionatSPA (2 veckor) för mig och min familj med barn och jag behöver inte åka på semester utomlands och tänka  på vad de tänker om mig och hur jag beter sig  där, bra eller dålig.
    Tack för Putin
    P.S.
    Jag ska gå på lunch nu.Hejdå.
  • Anonym (vasja sidorov)
    Anonym (Ryss) skrev 2015-05-22 11:11:17 följande:

    Ryssland är ett föredöme på flera sätt.
    Folket accepterar inte massinvandring och sexuella avvikare.
    Negrer och bögar känner sig inte välkomna i landet vilket borde vara en självklarhet även i Sverige.

    Vi har mycket att lära av Ryssland, ex hur riktiga mänska vara.


    om de flesta ryssar här varför man skriver på svenska
Svar på tråden Är det bara jag som hatar Ryssland?