• Cloudy

    Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

    Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?


    Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

    Ge mig en förklaring tack.

    (OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)


     


     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • Mariohn

    Sjukt osmakligt med småungar i små porriga trekantsbikinis. Jag kräks. Mitt barn badar i badbrallor och ibland t-shirt. 

  • Kazeer

    Mina barn använder badbyxor.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Matillin

    Baddräkt eller badtrosor har mina döttrar haft. Var ute efter ett par badtrosor nu när jag skulle handla barnkläder i våras, men eftersom det fanns supersöta baddräkter och mindre fina badtrosor anpassade för bebisar bör tilläggas så vart det baddräkt. Baddräkt är ju ett rätt praktiskt plagg, bikini däremot kommer jag undvika så långt det är möjligt.

  • Cloudy
    Mariohn skrev 2011-05-09 14:47:59 följande:
    Sjukt osmakligt med småungar i små porriga trekantsbikinis. Jag kräks. Mitt barn badar i badbrallor och ibland t-shirt. 
    Ja det är vidrigt.
  • Mariohn
    Cloudy skrev 2011-05-09 14:54:17 följande:
    Ja det är vidrigt.
    På Malta stötte jag på stringbikini till barn i femårsåldern. Jävligt mysigt. 
  • augustisten

    Ja, min son har oftast baddräkt och inte minsta antydan till bröst. Det får han förhoppningsvis inte heller.

    Det har han för att det ger bättre solskydd än bara badbyxor.

  • Fru Allerdahl
    Mariohn skrev 2011-05-09 14:55:38 följande:
    På Malta stötte jag på stringbikini till barn i femårsåldern. Jävligt mysigt. 
    Herregud!

    Nu har jag bara söner men det jag har & skulle ha om jag hade en dotter också är badbyxor eller solskyddsdräkt.
    (¯`°?. ♥ Theodore 2/9 -06 ♥ Waldemar 27/2 -08 ♥ Gotfridh 1/7 -10 ♥ .?°´¯)
  • Dixie

    dottern är 4 år och har baddräkt - men inte bikini (det tycker jag man kan vänta med tills man har något att dölja) men baddräkt ser jag inget fel i att använda även till mindre barn

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?