• Rockabilly

    Hur ofta har du barnvakt?

    Som rubriken lyder. Hur ofta har du barnvakt?

    Vi har det ca 1 gång var 3:e månad.

  • Svar på tråden Hur ofta har du barnvakt?
  • livsmedel

    Vi har kanske 1 gång i månaden, ibland oftare ibland mer sällan. Dottern är 14 månader och hittills har det bara varit mormor som barnvaktat.

  • Vit Lilja

    Min son är 8 månader och vi har haft barnvakt en gång då vi såg en teaterpjäs samt en gång då jag gick iväg snabbt och handlade det nödvändigaste. Är inte helt emot barnvakt, skulle gärna kunna tänka mig det oftare (kanske en kväll i månaden? dock inga nätter än) men det finns helt enkelt ingen som är självklar som barnvakt :)

  • Rockabilly
    Vit Lilja skrev 2011-05-17 19:35:23 följande:
    Min son är 8 månader och vi har haft barnvakt en gång då vi såg en teaterpjäs samt en gång då jag gick iväg snabbt och handlade det nödvändigaste. Är inte helt emot barnvakt, skulle gärna kunna tänka mig det oftare (kanske en kväll i månaden? dock inga nätter än) men det finns helt enkelt ingen som är självklar som barnvakt :)
    Oj, bara en gång! Kan inte farmor, farfar, mormor eller morfar passa sonen över natten så ni kan hitta på ngt rikigt kul? För sovmorgon är inte illa! =)
  • Meus Veritas

    Ca 1-2 ggr om vi ska hitta på nått spec el om dagis har stängt. Ibland oftare för hans farmor ringer ibland o vill ha honom hos sig han är fyra nu men sov nog inte borta förrns han var nästan två år.

  • fru edinge

    Vet juh vad barnvakt är, men tänker du mer barnen borta så man som föräldrar blir man och fru, eller menar du med allt man inte har med barnen till? Storhandling, gynbesök osv??

  • fru edinge

    För 3 åringen är hos morfar kanske 1/2 månader( sover över). Springer hem till farfar och leker 40 minuter 2/ vecka. Lillebror har vi bara haft barnvakt till en gång under ett ullareds besök.. Annars är han med oss, om storebror tex är hos någon annan just när vi behöver handla lite, posta lite grejjor osv..

  • korfu08

    Är ibland hos mina föräldrar en gång varannan månad kanske och om dagis är stängt och ibland lite på sommaren så hon får lite mer ledigt. Och sov hos mina föräldrar vid ett års ålder, aldrig några problem.

  • Tonx

    Varje vecka, för att jag jobbar dygn.

    Fast för eget nöjes skull, ja det händer inte ofta.

Svar på tråden Hur ofta har du barnvakt?