• sofran83

    Vill du ha en katt??? Akut...

    Hej,

    Vi vet inte hur vi ska göra nu... vi räddade en katt från att bli avlivad för ca5år sedan nu. Sen blev min fru allergisk så vi var tvungna att lämna bort henne. Min mor sa att hon kunde ta henne men har nu i en handvändning bestämt sig för att inte ha kvar henne. Hon vill att vi hämtar henne så snart vi kan. Katthemmen här omkring tar inte emot henne (hon mår inte så bra, mamma alltså) och jag har frågat via fb, blogg mm  men hittar inte någon som vill ha en redan till åren katt. Jag vill inte avliva en fullt frisk katt. De är absolut sista utvägen...

    Finns det någon där ute som vill ta hand om våran katt? Hon är tillgiven, busar inte så mycket och har precis upptäckt utevärlden då hon var innekatt hos oss och verkar trivas med det. Hon klagade aldrig på att vara inne heller iofs eftersom hon är ganska lugn av sig. Tycker inte om andra katter eller hundar men kommer överens med dom om hon måste. (vi hade en katt till och en hund)

    Hon finns på bild i mitt album. den svarta katten.

    Någon??

  • Svar på tråden Vill du ha en katt??? Akut...
  • nemo1

    Annonsera på Blocket, jag har sålt flera omhändertagna vuxna katter där. Det gäller att ligga i. Förnya annonsen en gång i veckan så att den hamnar överst igen.  Bra bild och text är A och O för att ni ska få den såld.

  • Neith
    sofran83 skrev 2011-05-17 20:09:33 följande:
    Hej,

    Vi vet inte hur vi ska göra nu... vi räddade en katt från att bli avlivad för ca5år sedan nu. Sen blev min fru allergisk så vi var tvungna att lämna bort henne. Min mor sa att hon kunde ta henne men har nu i en handvändning bestämt sig för att inte ha kvar henne. Hon vill att vi hämtar henne så snart vi kan. Katthemmen här omkring tar inte emot henne (hon mår inte så bra, mamma alltså) och jag har frågat via fb, blogg mm  men hittar inte någon som vill ha en redan till åren katt. Jag vill inte avliva en fullt frisk katt. De är absolut sista utvägen...

    Finns det någon där ute som vill ta hand om våran katt? Hon är tillgiven, busar inte så mycket och har precis upptäckt utevärlden då hon var innekatt hos oss och verkar trivas med det. Hon klagade aldrig på att vara inne heller iofs eftersom hon är ganska lugn av sig. Tycker inte om andra katter eller hundar men kommer överens med dom om hon måste. (vi hade en katt till och en hund)

    Hon finns på bild i mitt album. den svarta katten.

    Någon??
    Tyckte väl jag kände igen dig! Gick av ren nyfikenhet in för att kolla denna tråden (kattälskare som jag är) och hoppades på att någon skulle nappa på ert erbjudande. Då ser jag ju att det vänner till min syrra (Jennie W).

    Nåja, tyvärr kan jag inte bidra med hjälp i tråden, utan ville mest hojta hej och hoppas det ordnar sig med kissen!

    Rackarns vilken söt dotter ni har förresten :)
  • sofran83
    nemo1 skrev 2011-05-17 20:11:53 följande:
    Annonsera på Blocket, jag har sålt flera omhändertagna vuxna katter där. Det gäller att ligga i. Förnya annonsen en gång i veckan så att den hamnar överst igen.  Bra bild och text är A och O för att ni ska få den såld.
    Jag testade det innan mamma bestämde sig för att ta henne men fick ingen respons förutom en kanonfull kvinna som ringde och svamlade nått... men jag får testa igen..
  • Fanndis

    Hej!

    Jag kan tyvärr inte ta katten, men jag kan ge er ett tipps som kanske kan hjälpa er lite grann - i alla fall temporärt:

    Har du hört om PetalCleanse? Det är ett slags "rengöringsmedel" som man liksom "smörjer" på kattens päls med en trasa. Den tar bort allergiska ämnen, och som jag har hört av några kattälskare med allergi så funkar det faktiskt. Det blir tyvärr rätt dyrt i längden, men det kan i alla fall ge er lite tid att hitta en annan lösning medan ni har katten hemma hos er igen.

    Hoppas det går bra!

  • sofran83
    Neith skrev 2011-05-17 20:14:42 följande:
    Tyckte väl jag kände igen dig! Gick av ren nyfikenhet in för att kolla denna tråden (kattälskare som jag är) och hoppades på att någon skulle nappa på ert erbjudande. Då ser jag ju att det vänner till min syrra (Jennie W).

    Nåja, tyvärr kan jag inte bidra med hjälp i tråden, utan ville mest hojta hej och hoppas det ordnar sig med kissen!

    Rackarns vilken söt dotter ni har förresten :)
    Hej! Vi får se hur detta går.. det är svårt att hitta hem till äldre katter. Men vi ligger i lite varstans.

    Tack! Visste är hon helt underbar lilla trollet! :D

    Hälsa syster.. träffas ju inte så ofta längre sen hon flyttade.
  • sofran83
    Fanndis skrev 2011-05-17 20:16:34 följande:
    Hej!

    Jag kan tyvärr inte ta katten, men jag kan ge er ett tipps som kanske kan hjälpa er lite grann - i alla fall temporärt:

    Har du hört om PetalCleanse? Det är ett slags "rengöringsmedel" som man liksom "smörjer" på kattens päls med en trasa. Den tar bort allergiska ämnen, och som jag har hört av några kattälskare med allergi så funkar det faktiskt. Det blir tyvärr rätt dyrt i längden, men det kan i alla fall ge er lite tid att hitta en annan lösning medan ni har katten hemma hos er igen.

    Hoppas det går bra!
    Aldrig hört talas om.. ändå jobbar jag med djurtillbehör! Illa.. ja man kanske skulle ge det ett försök om det inte löser sig innan.. tack för tipset!
  • nemo1

    Ett tips är att INTE lägga ut telefonnumret i annonsen, ni kan få mycket knäppa samtal. Förnya som sagt annonsen en gång i veckan och en vacker bild på katten. Skriv inte bara "pga allergi" för det ser man till leda.

  • sofran83

    Vi vet faktiskt inte hur gammal katten är exakt,.. för de som vi hade henne innan som tänkte avliva henne visste inte.. men de trodde över 5år.. vi hade i 5år och nu har hon vart hos mamma ½ år..


    Så över 10år iaf.. vilket inte jag tycker är så gammalt.. men som många andra verkar tycka.. har fått den kommentaren iaf att "nej, då lever hon inte så länge till så då är jag inte så intresserad,,."

  • kate78

    Hej såg ditt akuta meddelande nu?


    Har Ni kvar katten?


    /Anna

  • sofran83

    Hej, vi har blivit av med katten.Men Inte som vi ville... hon insjuknade strax efter detta väldigt snabbt. Så hon fick tyvärr somna in. Hon fick några bonusår till iaf...

  • Simba2
    sofran83 skrev 2011-08-23 07:16:57 följande:
    Hej, vi har blivit av med katten.Men Inte som vi ville... hon insjuknade strax efter detta väldigt snabbt. Så hon fick tyvärr somna in. Hon fick några bonusår till iaf...

    Ok.
  • Nedaazlife

    Tjena tjena! Jag undrar om den är gratis ???? för då kan vår familj ta emot katten (om den är gratis) mamma säger att det är för dyrt..????

  • Aniiee
    Nedaazlife skrev 2015-08-13 22:39:52 följande:

    Tjena tjena! Jag undrar om den är gratis ???? för då kan vår familj ta emot katten (om den är gratis) mamma säger att det är för dyrt..????


    Grattis till veckans trådlyft..... Så här 4 år senare har det säkert löst sig på något sätt
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Maria 434
    Aniiee skrev 2015-08-14 00:21:59 följande:

    Grattis till veckans trådlyft..... Så här 4 år senare har det säkert löst sig på något sätt


    Dessutom dog katten för 4 år sen
  • Seeyed

    Jag har inte pengar men jag vill ha en katt och jag tycker om katt

    Om kan du ge mig det katt

    Jag blir glad

    Jag bor i Laxå

Svar på tråden Vill du ha en katt??? Akut...