• GalvaG

    Hur vet man vilket spel man ska köpa? (The Sims)

    Jag lovade min dotter att om hon lärde sig att tvätta kläder själv så skulle hon få ett lämpligt spel till datorn.
    Hon vill väldigt gärna börja spela The Sims men när jag tittar runt på spel så finns det en hel uppsjö med spel samt olika expansionspaket. I vilken ände ska man börja?
    The Sims 1 känns ju uråldrigt och jag nämde det på jobbet men då hävdade en kollega att man var så illa tvungen att köpa alla spel och installera dem för att kunna spela det senaste. Det låter ju inte klokt med tanke på hur mycket plats det tar upp i datorn. Stämmer det eller kan man köpa det allra senaste direkt?
    En annan undran är om spelen är på svenska? Det rör sig om en tolvåring som ska börja spela och även om de läser engelska i skolan så är det bara på basnivå. 

  • Svar på tråden Hur vet man vilket spel man ska köpa? (The Sims)
  • Lady Namárië

    Nej, det är klart att man inte behöver installera allihop. Däremot måste du ju ha "grundspelet" fr att kunna använda de expansioner och prylpaket som fins till just det spelet.

    Du kan installera dem på svenska utan problem.

    Jag gillar faktiskt Sims 2 bäst personligen. Men Sims 3 är inte fy skam heller.


    So say we all
  • misplacedname

    Fast att installera Sims på engelska är jättebra för att lära sig språket! Jag och min syster har varit tvungna att ha det på engelska (har macar) och har alltid varit bäst i klassen på just engelska. Man lär sig språekt bättre och fortare!

  • Cornellia

    Jag skulle satsa på Sims 3 eller Sims 2, beroende på vilken dator det ska spelas på.
    Jag upplever att trean kräver en ganska bra dator, medan tvåan fungerar på en lite sämre. Båda spelen är roliga men på lite olika sätt.

    Givetvis måste du inte köpa sims 1 för att kunna spela sims 2 eller sims 3, dom tre är helt olika spel och fungerar inte tillsammans. Dock måste du ha ett grundspel (sims1, sims2 eller sims3) för att kunna köpa expensionspacken som hör till just det grundspelet.


    BF 1/9 2011
  • Mamma Jennie L

    Som nybörjar spel hade jag nog valt sims 2 ... sims tre är litte svårare tycker jag .. :) . Hon kommer klara det galant .. min dotter har spelat det sen hon var 6 år och min ena kille 6 år ..


    Jag är världens rikaste ...Jag har tre underbara barn
  • MammaPlutt

    Du måste inte ha alla spelen för att kunna köra det senaste nej, däremot måste du ha själva grunden i The Sims 1, 2 eller 3.

    Sen vilken du ska köpa får du ju bestämma själv men 1:an blir man less på efter en vecka och sedan kanske man får köpa expansionpaket för att göra det roligare, 2:an är mer utvecklat och roligare i längden,eller 3:an som är mycket mer avancerad och mer för The Sims-veteraner.

  • Derivata

    Beror ganska mycket på vad du har för dator, har inte spelat trean men måste säga att tvåan är ganska halvtråkig om man inte har några expansionspaket. Om du inte är intresserad av att köpa några expansionspaket skulle jag därmed säga att TS3 är bäst (om datorn inte är äldre än något år, annars blir det svårt). 
    Om du köper TS2 (där baspelet kostar ungefär hälften av TS3's) så skulle jag föreslå någon av expansionerna "Djurliv" eller "Året runt".

    Som någon sa så lär man sig mycket av att spela på engelska (: 

  • GalvaG

    Tack för alla svar!

    Jag köpte The Sims 3. Använde mig av nedladdning från hemsidan och det gick bra men jag misstänker att hennes dator inte är den bästa att spela på.
    Det tar ½ timme bara att starta spelet och det hakar upp sig flera gånger under tiden som hon spelar.
    När det är dags att spara och avsluta håller det på och tuggar i en evighet, minst ½ timme där också.
    Nu är det ju inte direkt någon fräck dator hon har utan en liten samsung bara. Tänkte att den skulle duga till att skriva på och spela något spel men där misstog jag mig och det gjorde nog säljaren på Elgiganten med. 

  • Derivata

    Är det en laptop? The sims är verkligen sämsta spelet man kan ha på en laptop, det tar oerhört mkt utrymme och vill man dessutom ladda ner användarskapat material så krävs det ytterligare utrymme. Hade såhär i efterhand nog varit bättre att köpa på skiva då man kan sälja det vidare i sådanna fall. Det finns annars "The sims historier", dessa är dock inte hälften så bra som spelen.

  • misplacedname

    Sims kräver väldigt mycket av datorn. T ex dög inte min förra MacBook utan jag måste ha en MacBook Pro för att grafiken skulle vara dräglig.

Svar på tråden Hur vet man vilket spel man ska köpa? (The Sims)