• hoppålängtan

    Gravid - en crinone fråga!

    Hej! 

    Fick ett plus nu i lördags och har vid denna ivf använt crinone, pratade med kliniken i förmiddags då jag endast har 1st kvar. Fick till svar av min läkare att jag ska använda upp det jag har och att det sen inte behövs mera. Känner mig lite orolig över att endast ta progesteron i 3 extra dagar!  I pappren vi fick stod det 6 dagar, men nu har de tydligen ändrat.

    Någon som kan något om detta?! Eller har hört likanande?! 

  • Svar på tråden Gravid - en crinone fråga!
  • Tröttis

    På kliniken där vi går (CvL) tar man Crinone två ggr per dag i femton dagar med start vid ET. När jag gjorde våra första försök 2008 (på HS) skulle man trappa ned i ett par veckor efter ett plus. Men nu säger de att detta är de nya rekommendationerna. Men jag håller med dig, det känns oroligt att bara sluta direkt.

  • NinaNypon

    Hejsan!

    Jag fick instruktioner att ta Crinone fram tills TD, som var 14 dagar efter ET. Om det skulle visa sig att jag var gravid då, vilket jag var, skulle jag fortsätta med Crinonet 14 dagar till.

    Lustigt att dom har olika rutiner på olika kliniker. Jag går på Sofiahemmet.

  • NinaNypon

    Ps. Och det här är alltså bara 2 veckor sedan.

  • hoppålängtan

    Hej tack för era svar!

    ja det är konstigt att de har olika rutiner. Jag går på Fertilitetscentrum carlanderska.

    Men ringde dem faktiskt i dag å de ska skicka crinone för 5dagar till, så det känns bra iaf. Tror att de ändrade sig för att stilla min oro :)

    NinaNypon: Grattis till dig! 

  • jazmine25

    På akkis i uppsla säger dom att man ska ta 3 crinone om dagen och sluta på TD som är 18 dagar efter ET vare sig man är gravid eller inte.Jag blev gravid och slutade ta mina crinone för 2 dagar sen

  • HaBaNiTa

    Jazmine är det vaggisarna du tog eller vaginalgelen??? Vaggisarna ska man ta 3ggr/dag däremot crinonen ska man ta 1ggn/dag på morgonen fram tills testdag och om man blir gravid ska man ta dem i 4veckor till och samma med progynon tabletterna ska man fortsätta med i 4 veckor till efter positivt test 3tabletter/dag detta är iallafall vad jag fick från akkis efter FET. När jag gjorde ET så var det så som du sa Jazmine men då var det progesteron vaggisar bara 3ggr/dag.

Svar på tråden Gravid - en crinone fråga!